afbeeldingen van muziek bestanden weg!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kleeven

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2003
Berichten
36
Voor heen had ik bijv bij een mp3tje het icoon-afbeelding van Winamp staan, tegen woordig staat er niets meer bij. Het bekende windows afbeelding als windows niet weet welk prog te gebruiken om te openen.

Hoe moet ik deze zaken instellen is bv ook met andere bestanden
 
Ga naar een willekeurige map.

Klik bovenaan op Extra en ga naar Mapopties.
Kies het tabblad Bestandstypen
Zoek naar de extentie MP3.

Klik één keer op de regel met MP3 en klik onder het vakje met alle extentie's op Wijzigen

Kies nu het programma WinAmp om mee te openen en ze zouden weer goed moeten staan.

Dit kan je ook nog even doen voor de extentie (bestandstype) Wav. En eventueel voor andere extentie's die je normaal met WinAmp opent:)

Daarna nog even klikken op Toepassen en klaar:)
 
helaas het heeft niet mogen baten ik heb alles gedaan zoals je hebt beschreven in het linker rijtje de extentie gekozen mp3 en daar winamp aan gekoppeld.

maar toch blijven alle prog een raar teken houden.

ik kan er helaas geen printscreen bij doen dat is schijnbaar te groot
 
Laatst bewerkt:
Open Winamp en ga naar Options->preferences

Kies nu in het linkerrijtje File Types

Selecteer de bestanden die je in Winamp wilt openen. Als je op All klikt worden alle bestanden in het rijtje geopend met Winamp.

Je kan daar ook het icoon instellen.
 
  • Ga naar extra >> mapopties.
  • Ga naar het tabblad bestandstypen.
  • Zoek het mp3-bestandstype op in de lijst.
    extr_mapop_bestt_mp3.gif
  • Druk rechtsonder in het venster op de knop geavanceerd.
  • Klik in het venster dat nu verschijnt op de knop pictogram wijzigen...
    extr_mapop_bestt_mp3_adv.gif
  • Klik in het venster dat nu verschijnt op bladeren en duid winamp.exe aan in de map in Program Files. Nu kan je het icoontje aanduiden voor mp3-bestanden.
    extr_mapop_bestt_mp3_adv_winamp.gif

Succes!

James :)
 
he bedankt het is nu gelukt ik heb er ook weer een oudere winamp versie op gezet en ook nu met deze hulp van jullie alles weer gemaakt mbt winamp,

nu nog even andere icoontjes op orde maken en dan werkt het weer

bedankt allemaal.
 
Mocht dit nou in de toekomst niet werken kun je proberen vanuit Winamp zelf de bestandsassociaties te herstellen. Dit kun je opgeven bij je voorkeuren (Preferences, CTRL + P).

Gaan je andere icoontjes nou ook opeens fietsen kan het een groter probleempje zijn, geef dan een gil :).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie,

met winamp is het nu gelukt zoals ik al schreef, maar ook andere icoontjes hebben in eens hun koppeling verloren dus ik denk dat er een groter probleem in de pc zit. Krijg namelijk ook wel eens vaker een paar seconden een zwart scherm en dan weer normaal windows. Dus ik denk dat ik maar weer eens de bezem er door haal en alles op nieuw ga installeren.
 
kleeven zei:
Bedankt voor je reactie,

met winamp is het nu gelukt zoals ik al schreef, maar ook andere icoontjes hebben in eens hun koppeling verloren dus ik denk dat er een groter probleem in de pc zit. Krijg namelijk ook wel eens vaker een paar seconden een zwart scherm en dan weer normaal windows. Dus ik denk dat ik maar weer eens de bezem er door haal en alles op nieuw ga installeren.

Ok; ik kan nog een apparaat troubleshooting uit de kast trekken maar als je opnieuw gaat installeren/formatteren is dat misschien sneller.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan