Simpel Menu aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurt002

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2006
Berichten
10
Wat heb ik.

Ik heb een originele DVD van Herbie Fully Loaded in 16:9
Deze bezit extra's en één videoclip in 4:3

Wat wil ik.
Redelijk veel, maar volgens mij doenbaar.
Ten eerste, is de hoofdfilm met enkel de nederlands, engels en franse uitspraak. (er vallen dan 2 of 3 spraken van 250 mb weg).
Ondertitels in nederlands, engels en frans (hier vallen er dan een stuk of 5 van weg, want ik heb bv 3 soorten nederlandse ondertiteling).
Ten tweede, is dat muziekclipje.
Voornaamste reden hiervoor:
Oorspronkelijk wilde ik enkel de hoofdfilm met de vermelde subtitels en uitspraken. Ik heb de hoofdfilm geript, is 7.11 GB in totaal. Als ik met DVD Shrink de hoofdfilm eruit haal heb ik 4.7 GB voor de hoofdfilm (is dan zonder compressie). Echter, ik haal dan uit 'die' hoofdfilm via DVD Shrink de ongewenste subtitels en spraken eruit. Per srpaak is het ongeveer een 250 MB, dus als ik er 3 die ik niet wil, eruithaal, heb ik 750 MB minder, en heb ik dus nog plaats over op de DVD (even terzijde, de hoofdfilm is nog altijd niets gecomprimeerd). Dus dacht ik, ik haal er dat clipje bij van ong 200 MB. Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb de hoofdfilm (99.4% nu wel) en de gewenste ondertitels en spraken én het clipje (ook aaan 99,4%). Dus da kwaliteit is zéér goed. Als ik dan back up doe, heb ik de dvd die ik ongeveer wou en telt deze 4.35 GB (zoals er op één dvd kan).
(ik heb dit gedaan via de functie re-author in DVD Shrink).

Wat ik nu échter ook wil, is dat als ik die dvd in een dvd speler plaats, er een scherm opkomt met de keuze uit:
- Play movie
- Play Videoclip

Dit is voor een klein stuk bijna gelukt met DVD Lab.

Waar zat hem het probleem.

Probleem1: de hoofdfilm is in 16:9, het clipje in 4:3.
(voor mij geeft dit niet, het moet niet naar 16:9 uitgerokken worden).
Maar DVD Lab gaf wel problemen om het feit dat het 2 soorten formaten waren.

Als ik via DVD Lab werkte (via deze tutorial: http://www.mediachance.com/dvdlab/Help/quick_dutch.htm) had ik ook het volgende:
Van spraak kon ik maar één v/d 3 originele nemen. Van subtitels werd er niet gesproken, en dus nam ie een Engelse, en deze was zo in een heel ander lettertype (zo rood en bijna onleesbaar).

Ik hoop dat ik dit een beetje duidelijk heb uitgelegd wat ik wil en wat ik al heb.

Iemand een idee hoe ik dit tot een goed einde kan brengen?

Alvast bedankt é.
 
Hoi

Dit lijkt mij een legale vraag...als jij die dvd hebt is dat ok.

Nu kan ik je niet veel verder helpen dan te vertellen dat er een programma in omloop is dat heet dvdmenu of dvdmenustudio...een van de 2...ik heb een paar jaar terug hier iets mee gedaan en kwam er toen wel uit. Misschien kan je daar wat mee?

Verder ben ik geen held in dat werk eerder een n00b...:rolleyes:
ben benieuwd
suc6
H
 
Yep yep, keb de originele ier naast mij liggen ziede.
Mo das ene v 7 gig geloof ek, en tsta daar wa boel en al op dak ni moe ebben.
Dus met DVD Shrink heb ik al kunne die hoofdfilm, 3 subs en 3 talen eruithalen én da clipke met 1 audiobestand.
Da heb ik dus es gemaakt, en da werkt.
Nu wil ik er enkel nog een menu aan toevoegen.
Je kunt met vele proggie's een menu toevegen, maar den ben ik telkens 2 subs en talen kwijt, want ik kan bv altijd maar 1 taal en 1 sub kiezen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan