Call of Duty start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartehhM

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Berichten
928
Hallo.

Ik heb 2 uurtjes geleden Call of duty 1 gekocht.
Geen problemen bij instalatie. Toen ik het spel wilde starten, geeft de computer een error met: Could not load OpenGL. make sure you have the latest driver installed for your videocard from the manufacture's website.

Ten 1ste: wat wie hoe waar is een manufacture's website.
ten 2e : jullie zullen natuurlijk als eerste vragen wat voor videokaart ik heb. Geen idee, dan zal ik eerst moeten weten hoe ik dat kan zien.

Bedankt.
 
eerst maar eens kijken wat voor pc je hebt.
Rechtermuisknop op deze computer>>>eigenschappen>>onderaan deze computer: (staat type pc, hoeveelheid interne geheugen).

voor je videokaart idem dito>>deze computer>>>eigenschappen>>hardware>>>apparaatbeheer>>(dan zie je een lijst met alle aanwezige hardware),>>>beeldschermadapters (en voila ziedaar je videokaart)

achteraf is het slimmer om te controleren of je systeemconfiguratie wel overeenkomt met de systeemeisen.
Dit probleem: OpenGL heb ik echter ook een tijd geleden gehad met (medal of honour allied assault). Je mist blijkbaar een open GL driver.
Volgens mij kun je hier wel de goede vinden>> http://www.driver-downloads.com/open-gl-driver.htm
 
Hallo, ik weet niet met welk besturingssysteem je zit, maar je kan zien wat voor videokaart hebt in hardware, configuratiescherm /prestaties onderhoud /systeem /hardware
Ik ga van win xp uit. zie je het niet kan je ook hier even sisoftsandra downloaden
http://downloads.vnunet.nl/download/optimalisatie/sisoft+sandra+lite/_272.html
Kijken welke kaart je hebt. Dan even zoeken naar update's voor je kaart via google.
 
Heb een Pentium 4
CPU 1,7 GigaHertz
512 MB RAM (sucky computer, da's zeker:mad: )

KBen er nog niet helemaal achter waar ik mijn videokaart kan zien maar ik zoek nog even verder
 
als je erachter bent download dan de goede OpenGl driver (van je videokaart)
>> Zie de link die ik je gaf.
 
Ik heb een NVIDIA GeForce2 MX/MX 400

Is dat slecht:shocked: ?
 
als je van plan bent om games te spelen die nieuwer zijn.....ja

Minimum Requirements voor COD
- 1, 4 GHz Processor (Celeron / Duron)
- 512 MB RAM
- ATi Radeon 9200 / GeForce 4

je geforce 2 kan dan inderdaad niet met de tijd mee, helaas. Ga eerst maar op zoek naar een videokaart die beter is. Je hebt bijvoorbeeld al een geforceFX 5500 voor 50 euri.
http://www.pricewatch.info/cat/79

Dan kun je iig Call of duty spelen :thumb:
 
volgens mij kan ikbeter een heel nieuw systeem kopen:shocked:

Bedankt voor je hulp
 
KHeb de status op "Opgelost" gezet.

Er is geen betere oplossing dan het spel ruilen.
en Aangezien ik niet eens call of duty kan spelen, zal het bijv. met F.E.A.R ook niks worden.

Bedankt voor jullie hulp i.i.g.;)
 
Deze spellen (cod2-fear) gaan ook nooit draaien op deze kaart. Deze spellen maken gebruik van de shader technology die niet op jou kaart zit. Hiervoor zijn wel aardig goedkope kaarten te koop zoals een fx5500 of iets dergelijks. Die liggen al voor 40/50 euro in de winkel..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan