Audio dvd maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sdr

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2001
Berichten
837
Kun je audio[muziek] bestanden op een dvd branden en dan afspelen op een standalone speler, of bestaat dat nog niet.

Ik kan wel mp3 bestanden op een dvd zetten [mp3 dvd maken] maar ik kan dit ook met audio.

Ik kan wel met nero een audio cd maken maar geen audio dvd.

snap u .


alvast bedankt
 
Ja hoor, dat kan. Gewoon de DVD als data DVD branden en dan vullen met MP3 bestanden. Mijn standalone DVD speler wil graag dat deze bestanden in een map worden geplaatst. De bestanden in de "root" worden niet gezien.

Han
 
Mijn ervaring is dat 9 van de 10 DVD's met MP3 muziek niet op een stand-alone DVD-speler afgespeeld kunnen worden.
Wel CD's gevuld met MP3 muziek,deze doen het wel.
proberen waard.
 
vlaar zei:
Ja hoor, dat kan. Gewoon de DVD als data DVD branden en dan vullen met MP3 bestanden. Mijn standalone DVD speler wil graag dat deze bestanden in een map worden geplaatst. De bestanden in de "root" worden niet gezien.

Han


Dat ik mp3 kan zetten op een DVD dat wist ik al, wil alleen weten of dit ook met audio kan.
Met nero kun je een audio cd maken, dan worden de mp3 bestanden omgezet naar audio.
 
Beste sdr,
audio is een verzamelnaam voor alles wat geluid is.
Waarschijnlijk bedoel jij .wav.
Jij wilt .wav ipv MP3 op een DVD zetten.
 
Er is maar een progje die dat doet ( die tenminste goed werkt ), Audio DVD Creator, maakt van wav of mp3 bestanden ac3 bestanden en maakt zelfs een menu aan, en deze Audio DVD's zijn prima op stand alone DVD spelers te spelen.

Je kunt hele albums hiermee tegelijk naar/in de brandmenu slepen/plaatsen, alleen duurt het vreselijk lang.
 
Lange Pier zei:
Er is maar een progje die dat doet ( die tenminste goed werkt ), Audio DVD Creator, maakt van wav of mp3 bestanden ac3 bestanden en maakt zelfs een menu aan, en deze Audio DVD's zijn prima op stand alone DVD spelers te spelen.

Je kunt hele albums hiermee tegelijk naar/in de brandmenu slepen/plaatsen, alleen duurt het vreselijk lang.


Ga ik dat ff bekijken.
Bedankt
 
je kan natuurlijk ook je mp3's eerst naar wav of ac3 converteren, en dan als data-dvd branden. dat zou volgens mij ook moeten werken...
zelf heb ik 't nog ni geprobeerd, daar 99% van de dvd-spelers ook mp3 lezen van cd. zo'n 150 mp3-tjes/cd waren tot nu toe zat om de meesten een avondje muziek te bezorgen. en zelfs dat doe ik niet...
onderweg of in de auto heb ik m'n ipod (20GB), en thuis gebruik ik vooral m'n freecom mediaplayer (250GB) om m'n muziek te beluisteren. ook de meeste van m'n films (divx) en m'n foto's staan gewoon op m'n mediaplayer, maar daar gaat 't nu niet om natuurlijk...

franco
 
Maar ja, MP3's klinken al slecht, ze gaan er door ze naar .wav te converteren niet beter op klinken.
Allemaal originele .wav'jes op een DVD klinkt een heel stuk beter.
En daar gaat het volgens mij om bij TS.
 
Ik heb die audio dvd creator even geprobeerd, en ik moet zeggen dat het er leuk uitziet, alleen de mogelijkheden die erin zitten vind ik veel te kort.En een stilstaand achtergrondje zit ik ook niet op te wachten.
Ik zou het wel leuk vinden om er bewegende beelden als achtergrond in te zetten ,bv bij elke nummer of om de paar nummers.


Kwam MemoriesOnTv tegen , weet niet wat dit is maar de mogelijkheid om ook een dvd compilatie te maken zit er wel in.

Iemand nog meer ideen voor proggies hoe dit te doen.
 
Je vraag was om een audio DVD te maken , en Memories on tv is een foto prgramma waar je ook muziek onder kan zetten,en zo zijn er wel een paar.
Dus dat zijn twee verschillende dingen.
 
Ik begin nu ook te twijfelen aan de vraag.
Wanneer je bewegende beelden wilt zien, kun je alle kanten op, maar om .wav op een DVD te krijgen was de allereerste vraag geloof ik.
 
Ja dat klopt en dat doet audio dvd creator heel goed, ook mp3 bestanden doet ie met gemak.
Alleen de achtergronden die je erin kunt zetten/plaatsen spreken mij niet aan, vandaar dat ik verder ben gaan zoeken, als de opties er inzitten bij audio dvd creator dan wil ik daar ook gebruik van maken natuurlijk.
En Audio dvd creator werkt altijd met een achtergondje, dus daar zit je dan aanvast.
 
V ; Heeft u voor mij ook een fiets?
A ; Ja, hoor.

V ; Ja, dat is een mooie fiets, maar heeft u er ook een met een motor, anders wordt ik zo moe.
A ; U bedoelt een bromfiets.

V ; Nee, gewoon een fiets met een motor.
A ; U bedoelt één met hulpmotor?

V ; Nee, dan moet ik nog trappen.
A ; :eek:

Dus het moet een gewone DVD worden met muziek die zelf gekozen is.:confused:
 
Je kan natuurlijk ook van al je mp3's de videoclip zoeken en dan een mooie videoclip dvd maken... audio dvdcreator is puur voor de audio en omdat een blauwe achtergrond wat saai is, hebben ze de mogelijkheid geboden om daar zelf een plaatje voor te kiezen.
Ik neem aan dat je iets wilt hebben als de visualisatie van mediaplayer of zo? Dat gaat lastig worden, want dan moet je zelf een video hebben (mpeg2) en daar dan zelf de muziek achter plakken (kan met tmpgencoder plus) en dan wordt het dus gewoon een dvdvideo, wat zeer ten koste gaat van de ruimte. Voor zo ver ik weet is het niet mogelijk om steeds hetzelfde stukje video te laten herhalen bij ieder liedje.
Wat hierboven gezegd werd (mp3 converteren naar ac3 en dan een datadvd branden) is precies wat audio dvdcreator doet, alleen met een stilstaand beeld erbij. Dit is volgens mij ook noodzakelijk, omdat anders de meeste dvdspelers niet begrijpen waar het om gaat en het is erg handig, omdat je via het menu een liedje naar keuze kan selecteren.
Verder hoeft het helemaal niet lang te duren (werd ook gezegd), want dat ligt maar net aan wat voor audio je neemt. Ac3 duurt lang, omdat ieder liedje apart geconverteerd moet worden. Als je voor pcm kiest gaat het al heel wat vlotter (half uurtje).
 
Ben een leek hoor op dit gebied.
Wat is het verschil dan tussen PCM en de AC3 optie, zag wel dat je met AC3 ook 5.1 geluid kunt maken met verschillende bitrate.
 
PCM is ongecomprimeerde digitaal geluid, ac3 is daar de ingepakte versie van. PCM staat voor Pulse Code Modulation (ter info). PCM is dacht ik ook wel geschikt voor multi-channel audio, maar ac3 is daar de standaard voor. De kwaliteit van PCM is een stuk hoger dan die van ac3, afhankelijk van de bron natuurlijk. Als je mp3's wilt converteren dan kan je het beste ac3 nemen, dan passen er 10x meer nummers op een dvd.
Het mooie van audio dvdcreator is dat er een vrij goede quantize matrix in zit, die echt goed kloppend 5.1 geluid maakt van een stereo mp3. Ik was van plan om de volledige versie van Autobahn (Kraftwerk) op audiodvd te maken, het nummer duurt een dikke 22 minuten dacht ik. Dat ga ik nu maar eens doen trouwens :D
 
Bedankt voor de uitleg.
Ik ben met de info een stuk verder gekomen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan