video codecs broken

Status
Niet open voor verdere reacties.

giraf

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2005
Berichten
75
mijn kids kijken graag een dvd op de computer. De laatste tijd is het beeld erg grijs en onduidelijk.
Ik had al k-lite codeck pack geinstalleerd, daarbij zit sherlock,dit gedraaid.
Sherlock gaf aan video codecs gebroken-
1.vp60 simple profile{c:/windows system 32} broken
2.vp61 advanced profile [windows system 32 ] broken.

Hoe kan ik dit verhelpen, svp makkelijke uitleg. bvd
 
Welke speler gebruik je? Heb je de Codec Tweak Tool al gebruikt?
 
Laatst bewerkt:
Welk programma gebruik je om dvd's te kijken op je pc? Verwijder deze en installeer het even opnieuw, waarschijnlijk is er een bestandje beschadigd, waardoor je codec niet goed meer werkt. Je kan ook proberen ergens een mpeg2 codec vandaan te halen. Hier is er één: klik
 
Ik `gebruik windows mediaplayer 10 . Maar hoe verwijder je die, staat niet in configuratiescherm bij software en verwijderen staat niet bij start programma's ????
 
Wat moet ik precies met die codex tool doen. Kan iemand mij daar gerichte simpele advies over geven??????
 
Ik heb net de achtergrondinformatie van boeing gelezen, ,maar ik ben pas sinds anderhalf jaar mij in computers aan het verdiepen, dus ik ben een beginnende student op dit gebied, dus heb meelij met mij en leg het in simpele taal uit, dan word ik blij.
 
Nog gemakkelijker, gooi die 2 bestanden weg en herinstalleer die K-lite codec pack.
 
Heya giraf,

Ik weet niet hoever je nu bent.
Als je probleem nog niet is opgelost, ga dan naar deze http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/nl/default.aspx website.

Download Windows Media Player 10. Dus niet kiezen voor "Uitvoeren" in het schermpje dat je te zien krijgt als je op "Downloaden" hebt gedrukt, kies voor "Opslaan".

Maar pas op.

Je moet dan wel een map opgeven waar het installatie-bestand "MP10Setup.exe" geplaatst moet worden.
Als je bijvoorbeeld een C- en een D-schijf hebt, maak dan op die D-schijf nu eerst een nieuwe map: bijvoorbeeld "Downloads".
Ga dan terug naar die website en kies "Downloaden" en bij "Opslaan" surf je in het venstertje naar je pas gemaakte map "D:\Downloads".

Het voordeel van deze methode is dat je voortaan altijd het installatie-bestand van Windows Media Player bij de hand hebt.

Als het downloaden klaar is, ga je naar die map en het bestand "MP10Setup.exe". Dubbelklik erop en volg de aanwijzingen op het scherm.

Op een zeker moment krijg je keus of je WMP 10 wilt repareren of opnieuw installeren.
In jouw geval zou ik kiezen voor opnieuw installeren.

Dat geeft de meeste kans dat je probleem wordt opgelost.

In ieder geval: succes!
 
Laatst bewerkt:
actie 's van de afgelopen tijd zijn:
- k-lite opnieuw geinstalleerd,
-mpeg2 van hierboven geinstalleerd.
-Dat van lange pier lukte mij niet, hoe verander je de extensie naar een exe???????
svp makkelijke uitleg.
-Het beeld is iets beter, maar ik zie de kleuren te fel.
-sherlock gedraaid, en die geeft nog steeds dezelfde fouten aan.
Volgens mij ligt het niet aan media player 10, want bij nero showtime heb ik dezelfde problemen.
Dus ik weet niet zo goed, hoe nu verder.

Vraag van mij is- wat is dat bestand bij codec download van lange frans. Daar staat wel bij codec, maar welke codec??????????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan