Mediaplayer 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

rama

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2001
Berichten
1.270
Hallo,

Al een paar weken heb ik last van flikkeringen als ik een wmv bestandje krijg. Gisteren heb ik mediaplayer 10 gedownload, maar ik heb nog steeds het zelfde. De beelden zijn onscherp flikkeren en hebben hele slechte kleuren. Het is niet enkel met mediaplayer maar ook maar Winamp en WinDVD, heeft iemand enig idee wat het kan zijn.

PS de drivers van de videokaart heb ik vernieuwd, maar voor die tijd was het ook al

groetjes rama
 
Begin met hier te kijken: Software>Programmatoegang en -instellingen. Waarschijnlijk zijn aangevinkt: Kies een standaardmediaspeler>Mijn huidige mediaspeler gebruiken. Dan moeten daaronder de drie andere spelers ook aangevinkt staan bij "toegankelijk maken".

Daarna zou ik controleren:
Systeem>Apparaatbeheer>Hardware>Beeldschermadapters>"naam van je videokaart(en)".
Staan daar geen gele vraagtekens en geen rode uitroeptekens?

Als dat er allemaal gezond uit ziet, zou ik mijn systeem laten testen bij PC Pitstop, wel even registreren, maar ook voor de toekomst is het handig even te kunnen laten checken.
http://www.pcpitstop.com/pcpitstop/default.asp?reason=config_not_loaded

Als ook daar niets bijzonders uitkomt, laat dat dan weten. Moeten we verder kijken.
 
Alles heb ik nagezien, en er zijn nergens fouten gevonden. Als ik bij de opties en prestaties van de mediaplayer kijkt staat daar modem snelheid 28K8, dit geeft hij standaard aan als je het wilt veranderen gaat hij automatische weer terug. Toch denk ik dat het niet aan de mediaplayer ligt, zoals ik al eerder schreef heb ik het ook bij Winamp en WinDVD. Voor mij is het een raadsel wat er aan de hand is???

groetjes rama
 
Boeing_737 zei:
Als dat er allemaal gezond uit ziet, zou ik mijn systeem laten testen bij PC Pitstop, wel even registreren, maar ook voor de toekomst is het handig even te kunnen laten checken.
http://www.pcpitstop.com/pcpitstop/default.asp?reason=config_not_loaded
Heb je dit al gedaan? Er worden veel onderdelen van je systeem getest waaronder ook de prestaties van je videokaart. Je moet je, net als bij een forum registreren maar daarna kan je terug komen wanneer je maar wilt om je PC te laten testen. Daardoor kunnen niet goed werkende onderdelen worden gesignaleerd.
 
rama zei:
Toch denk ik dat het niet aan de mediaplayer ligt, zoals ik al eerder schreef heb ik het ook bij Winamp en WinDVD.
Ik heb je ook niet naar WMP-eigenschappen laten kijken, maar naar algemene video-instellingen. Zie bijgaand voorbeeld:



Staat he bij jou ook op deze manier?
 
Laatst bewerkt:
Mijn instellingen staan exact hetzelfde.

groetjes rama
 
Welk besturinssysteem heb je? In Windows XP zou je een systeemherstel kunnen proberen.
 
Ook dat geeft geen resultaat, het gekke is dat spelletjes, foto's enz gewoon goed zijn.
Het probleem zit in de mpeg en wmv file's die zijn heel erg flets maar spelen wel af.
De videokaart is een msi FX5500 128 mb tv out.
 
Tsja, mijn mogelijkheden zijn"op". Wacht even op een deskundiger helper. Succes!:confused:
 
Ik heb daar alles van doorgelezen en uitgeprobeerd maar het veranderd niets. Ik wacht op een deskundige. Bedankt Rama.
 
rama zei:
Ik heb daar alles van doorgelezen en uitgeprobeerd maar het veranderd niets. Ik wacht op een deskundige. Bedankt Rama.

Nog deskundiger!!!!!!!!!Die heb je net gehad
 
Dan weet ik het echt niet meer, ik blijf het vreemd vinden dat het een flets beeld blijft geven in mediaplayer, winamp enz bij afspelen. En voor de rest een goed beeld geeft.
 
Dan kan ik je 1 ding adviseren @gezina gaf je direct de pagina, mar blader dan van af get begin en kijk of je een voorjezelf vergelijkbare situatie aantref
 
Het spijt me Gezina, ik bedoelde het niet zo heb inderdaad de pagina's nagelezen en alles gedaan wat maar mogelijk is. De mediaplayer weer opnieuw geinstalleerd Winamp opnieuw ingeinstalleerd maar het blijft. Denk dat ik er mee moet leren leven, het enige wat ik nog zou kunnen doen is de videokaart bij mijn man in de computer zetten, en dan kijken of het bij hem ook zo is!!!

groetjes en bedankt rama
 
rama zei:
Het spijt me Gezina, ik bedoelde het niet zo heb inderdaad de pagina's nagelezen en alles gedaan wat maar mogelijk is. De mediaplayer weer opnieuw geinstalleerd Winamp opnieuw ingeinstalleerd maar het blijft. Denk dat ik er mee moet leren leven, het enige wat ik nog zou kunnen doen is de videokaart bij mijn man in de computer zetten, en dan kijken of het bij hem ook zo is!!!

groetjes en bedankt rama
Aanvaard :), hopelijk komt er nog een oplossing, door je even te antwoorden komt je vraag ook weer bovenaan, sukses.
 
Hallo Gezina,

Heb het niet opgegeven hoor, mijn videokaart was nog geen twee maanden oud. Dus kontakt opgenomen met de leverancier, en jahoor een bekend verschijnsel, er moesten andere drivers gedownload worden voor deze videokaart. Dus nu is het euvel opgelost.

Boeing_737 u ook nog bedankt voor de medewerking.

Groetjes Lenie
 
Nog een aanvulling daarbij, de drivers die niet goed waren zijn de WHQL 77.72 en de goede zijn WHQL 71.89 van nVidia
 
Nah Rama, blij dat je het toch wist op te lossen, inclusief nuttige info voor anderen met mogelijk hetzelfde probleem. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan