TMPEG Encoder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spriggan

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2006
Berichten
62
Hallo allemaal,

Onlangs ben ik begonnen met het converteren van mijn films.
Ik gebruik hiervoor TMPEG Encoder.
Maar in de handleiding van deze site staat dat ik een DVD (PAL).mcf bestand moet invoegen.
Alleen deze staat niet in de map.
Wel staat er een DVD (NTSC).mcf bestandje.
Weten jullie misschien hoe ik aan een DVD (PAL).mcf bestandje kom?
Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
 
converteren

Ik gebruikte zelf ook eerst TMPGenc om te converteren maar dat vond ik nogal omslachtig.
Om een DVD te branden gebruik ik Nero die het converteren vanzelf doet.
Indien nodig met ondertitel.
 
welkom op Helpmij

Vraag is verplaatst naar een geschiktere sektie :)
 
Kan je tock ook even zelf doen? Je hebt niet per sé templates nodig hoor. Voordat je je film opent in tmpg, gebruik je even de combinatie ctrl+n. Op de vraag of je dat zeker weet antwoord je ja. Open je film en ga dan naar de eigenschappen van de video.
Ik zal je mijn methode verklappen, is wat ingewikkeld misschien, maar probeer het eens. (ik doe het even uit mijn hoofd).

Kies voor de videobitrate een variabele bitrate. Geef die de waarde van minimaal 0 en maximaal 3500. Gebruik om de gemiddelde bitrate te bepalen de volgende formule: neem de lengteduur van de film in secondes. Bepaal het aantal MB's dat je voor de film wil gebruiken. Doe dan het volgende: aantal MB's:aantal secondesx8000-de audiobitrate die je wil gebruiken (in kb/s). Voorbeeld: ik heb een film van 90 minuten die ik op 2 cd's wil branden met een audiobitrate van 128kb/s.
90minuten is gelijk aan 5400 seconden, een 2 cd's zijn gelijk aan (ongeveer) 1400MB.
Dan krijg je de volgende som: 1400:5400x8000-128= een gemiddelde bitrate van 1946kb/s. (Geeft al topkwaliteit op die manier, je moet alleen even ergens een vinkje zetten bij een regel dat de bitrate niet onder 0 mag komen, ik doe dit even uit mijn hoofd, want ik gebruik tmpg al een poos niet meer).
Dezelfde formule kan je ook op DVDr toepassen, maar dan kan je doorgaans een vaste bitrate nemen van 3500kb/s en daar je audio nog bij. (Waarschijnlijk passen er dan nog twee films op een dvd ook, met goede kwaliteit.)
Zorg dan dat de resolutie 720x576 is en de framerate 25fps (Dat is PAL, NTSC heeft 29,97fps of NTSC film 23,46 dacht ik, wel iets met 23,..)
Bedenk wel dat als de resolutie van de oorspronkelijk film anders is dan 720x576, het voor de pc een enorme rekenklus wordt en het encoderen ook wel even kan duren (op een beetje snelle bak ongeveer 2 uur, op een (bijvoorbeeld) p3 850 ben je al gauw 12 uur verder :D
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties
Maar ik zocht eigenlijks een DVD (PAL).mcf bestandje voor mijn Encoder.
Ik converteer mijn films nu nog naar NTSC maar wil dit graag naar PAL.
Daarom heb ik dat mcf bestandje nodig.
In de handleiding van jullie stond het wel in het voorbeeld.
Maar als je de Encoder installeerd dan staat hij er niet.
Op google kon ik hem ook al niet vinden.
Heeft iemand dat voor mij?

Met vriendelijke groet,
 
@ confusion

Hoe krijg je die ondertitel er bij Nero bij? [ik neem aan dat je Nero Vision bedoeld?]


@ spriggan

Probeer eens Cucusoft avi/mpeg to DVD converter te vinden..... veel gebruiksvriendelijker dan tpmgenc.... omcoderen van ntsc naar pal met één muisklik.....
 
ondertitel

Ik gebruik: - ffdshow om de ondertitel te "showen" in Windows Media Player.
- subsync om de ondertitel te synchroniseren met de film.
- k-lite codec pack voor de nodige codecs die soms gevraagd worden.

ondertitel en film in een map plaatsen met dezelfde naam b.v.
Map Madagascar = film : madagascar (=.avi/divx/xvid enz)
+ ondertitel : madagascar (=.srt)
film afspelen in Windows Media Player en titel staat erbij
film branden met Nero (bij vooruitblik kun je in de afstandsbediening al zien of het
erbij komt te staan)
n.b. voor zekerheid eerst converteren naar map i.v.m. coderingsfouten en daar vanuit naar
DVD of CD
converteren duurt ongeveer 3 uur
branden duurt ongeveer 1/2 uur
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan