divx omzetten en branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mel gibson

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2004
Berichten
111
bij het omzetten en branden van divx naar dvd heb ik problemen bij het afspelen ervan,het begin van de dvd geen problemen maar in de helft van de film beginnen er blokjes op het scherm te komen en begingt de dvd vast te lopen kan mij hier iemand helpen met tips en waarom dit gebeurt.windows xp,nazicht divx met g-spot,omzetten en branden met nero 6 nerovision xpress,dvd's van aro dvd+rw 8x speed
 
Er zijn een heleboel factoren die hiermee t emaken kunnen hebben.
Die kunnen al beginnen bij het recoderen met nero vision.
Ook mogelijk dat de dvd speler niet goed met dit merk/soort schijfje goed overwegkan.

Probeer het eens te recoderen via een andere weg, handleidingen kan je gemakkelijk vinden via de bekende zoeksites.
En probeer eens andere schijfjes en inderdaad een lagere brandsnelheid.

Blokvorming bij het recoderen kan ook veroorzaakt worden door de lagere bitrate van de videocompressie, een redelijke resultaat behaal je pas als de divx een bitrate heeft van minstens 900.
 
wat is volgens jullie de idiale brandsnelheid.
Ik gebtuik nero 7.0 en die kan ik niet lager zetten dan 4speed.
Is dat wel een goede brandsnelheid of is lager nog beter?

het rare is is dat als ik nog geen lege dvd schijf in de brander heb gedaan , en ik dan kijk naar de brandsnelheden, dan staat er dat ik zelfs op 1 speed kan branden.
maar zodra ik een leeg dvd schijfje in de brander stop springt nero naar minimale brandsnelheid van 4 speed, en zijn de opties 1 en 2 speed verdwenen.
heel raar.
weten jullie hoe dat kan?
 
Ja, nero bepaalt dat zelf een beetje per dvd (er wordt een snelle burn-in test gedaan bij het plaatsen van lege media).
4 speed is op zich gewoon goed, niet te snel of zo, maar dat hangt ook een beetje van je overige configuratie af. Het is overigens erg verstandig om van te voren even je film gauw te bekijken door even de film te starten en steeds door te springen met sprongen van 10 minuten of een kwartier. Als de hele film geen mankementen vertoont dan weet je dat het aan de brander ligt.
 
Sarvo zei:
Ja, nero bepaalt dat zelf een beetje per dvd (er wordt een snelle burn-in test gedaan bij het plaatsen van lege media).
4 speed is op zich gewoon goed, niet te snel of zo, maar dat hangt ook een beetje van je overige configuratie af. Het is overigens erg verstandig om van te voren even je film gauw te bekijken door even de film te starten en steeds door te springen met sprongen van 10 minuten of een kwartier. Als de hele film geen mankementen vertoont dan weet je dat het aan de brander ligt.


wat bedoel je met overige configuratie.
moet ik nog belangrijke instellingen veranderen, of staat nero gelijk goed zodat ik de dvd gelijk kan branden.
of zijn er belangrijke opties die je beter kan veranderen?
 
Ik bedoelde de hoeveelheid RAMgeheugen, de snelheid van je harddisk, de snelheid van de cpu en dat soort dingen. Probeer ook je pc niet al te veel te belasten tijdens het branden, een beetje internetten kan wel, maar ga geen spellen doen of een virusscan of zo. Het is ook erg praktisch als de brander niet op dezelfde IDEkabel zit als de bronschijf. Als je s-ata gebruikt zit dat wel goed :)
 
mijn harde schijf is een s-ata schijf (160 gig) 7200 toeren
512 ram geheugen
intel processor 3.0brande staat als slave,
brander is van het merk samsung, is duel layer brander

is dit redelijk of zou jij wat aanpassen (bijv. ram geheugen)

is het verstandig om je firewall. virusscanner, spyware progjes uit te schakelen of is dit niet nodig?
 
Laatst bewerkt:
Je systeem voldoet aan meer dan de eisen, dus dat is geen probleem.
Waarschijnlijk is de film gewoon slecht gecodeerd en merk je dat niet als je de avi afspeelt, maar komt het tevoorschijn als je de film decodeert.
Komen er allemaal groene vlakken in? Dan is het zeker een rotte avi. Verschuift het beeld alleen met blokjes, dan kan het ook aan de dvd liggen. Welk merk dvd's gebruik je?
 
omzetten

hoi,ik heb geprobeert de film te branden op een lagere snelheid en inderdaad het was beter maar nog niet opgelost,ik denk dat het te maken heeft met het geluid dat al een beetje van slechte kwaliteit is(te stil)telkens de film speelt en de woorden met de lippen vande acteurs niet meer uit komt komen er eventjes de blokjes te voorschijn om daarna weer sincroon te lopen (voor ongeveer 15 min)en dan weer de blokjes.Maar ja we kunnen de film toch al bekijken en dat is toch belangrijk hé
 
Download dan even avi2vcd, daar zit een progje in dat heet decompress. Als je dat eerst even doet voordat je de film gaat omzetten naar mepg, heb je veel minder last van synchroniteitsproblemen. De film wordt dan alleen wel iets van 2GB
 
corrupte rar

extrakt volume zit er een corrupte rar bij hoe moet je die herstellen??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan