mp3 kwaliteit verhogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zilvermaan

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2006
Berichten
8
ik heb een mp3 van 128 bitrate en ik wil naar 192 bitrate met welke programa kan ik die kwaliteit veranderen alvast bedankt :rolleyes:
 
is dat eigenlijk wel mogelijk (correct me if i'm wrong).
Want een mp3 is gewoon een totaal bestand. Net zoals een jpg waar je ook niet veel aan kan veranderen.

Update: Ik heb even gezocht met google en het moet wel kunnen... kijk HIER is. Een 30-day-trial.
 
Laatst bewerkt:
zilvermaan zei:
met welke programa kan ik die kwaliteit veranderen
Met elk programma waarmee je de bitrate kunt veranderen.
MAAR je kunt de kwaliteit alleen maar gelijk houden of slechter maken.
Het is zinloos om van een mp3-bestand met een bitrate van 128 kbps een bestand met een bitrate van 192 kbps te maken.
Informatie die niet in het bestand zit kun je er ook niet uithalen - het enige wat je bereikt is dat het bestand anderhalf keer zo groot wordt.
Als je van een bepaalde mp3 een versie met een hoge bitrate wilt hebben, zul je die moeten zoeken.
Ook het programma dat Rimsic noemt verandert alleen de bitrate en niet de kwaliteit.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Guus heeft helemaal gelijk.
Er zijn zelfs lui die spijt hebben van het converteren, die denken dat wanneer ze een .cda of .wav eerst omzetten naar een MP3 128 kbps, ze die zonder kwaliteitsverlies zo weer terug kunnen zetten naar .wav.
Tja, dat gaat dus niet meer.
 
Precies, je kan alleen van goed naar slechter. Je kan het getal wel veranderen, maar dat veranderd dus helemaal _niks_ aan de kwaliteit.

Je hebt alleen wat aan de kwaliteit instelling als je bijv van CD wilt rippen of van een MP3 met 320kbps naar 192 wilt, ofzo.
 
Mp3 bestanden maken

Even wat uitleg zou hier op zijn plaats zijn
Je moet het een beetje zo zien Neem een muziek bestand en zet het om naar waf ( Windows audio file) Je zult zien dat die ontzettend groot is. Te vergelijking je krijgt op een cd maar tussen de 15 en 20 nummer maximaal Wat ga je nu doen de muziek rippen ( dat is met een bepaald programma kleiner maken) dat is om zetten naar mp3 of een ander bestand. In zulke rip programma’s gaat men er altijd van uit dat men een gedeelte van het waf bestand mag wegooien. Hierdoor word het bestand kleiner maak ook minder van kwaliteit. Ik rip b.v. mijn muziek niet minden dan 192 k voor nog een redelijke kwaliteit over te houden .
Wat jij eigenlijk nu vraagt is kan ik dat weggegooide gedeelte terug krijgen. De vraag hier op is ge woon nee je moet er voor zorgen dat je de bestanden niet te klein maakt bij het rippen
Er bestaan wel tools die het een beetje terug op peppen maar dat is het ook niet.
Hopelijk is het nu weer helemaal duidelijk

DJ Indalo
 
@Indalo: het is wav, niet waf :p
@Rimsic: er zijn ook gratis converters, dus waarom dan een 30-dagen trial.
@de rest: ja het klopt, dus met een converter ben je nu niks.

James :)
 
Now that makes sense..

Je maakt het bestand immers veel kleiner (= je compressie) door er data uit te halen. Denk inderdaad aan de eerder genoemde JPG.
Je kunt de huidige indeling dan wel onder hoge(re) kwaliteit opslaan maar meer informatie (=kwaliteit) kun je niet toevoegen.

Bij CD rip ik altijd op allerhoogste kwaliteit en dan ga ik later lager, zo heb ik op mijn MP3 speler een lagere kwaliteit dan op voor anderen gebrandde CD's.
 
Guus abc zei:
je kunt de kwaliteit alleen maar gelijk houden of slechter maken.
A.J. zei:
Guus heeft helemaal gelijk.
BrEeZeR zei:
Precies, je kan alleen van goed naar slechter.
Indalo zei:
Wat jij eigenlijk nu vraagt is kan ik dat weggegooide gedeelte terug krijgen. De vraag hier op is ge woon nee
James007 zei:
@de rest: ja het klopt
XP_PC zei:
meer informatie (=kwaliteit) kun je niet toevoegen.
Ik denk dat Zilvermaan het nu wel begrijpt. ;)

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan