Lijsten maken van mp3 bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Indalo

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2001
Berichten
149
Hallo
Een vraagje
Ik zou graag van al mijn mp3 bestanden onder Windows xp een datalist willen maken in Access

Onder Windows 98 lukte me dat wel met het dos commando List maar dat gaat niet onder XP

Bestaat er een programma-tje waar ik mijn Bestands naam of mp3 tag kan inlezen en om zetten naar een tekst bestand. Liefst een hele map met submappen in een keer zo dat ik de cd titel heb als de liedjes die op die cd staan. Hoe ik het in access moet krijgen dat weet ik wel

Alvast bedankt voor jullie hulp
DJ Indalo
 
Laatst bewerkt:
Kun je dan niet beter op zoek gaan naar een MP3 database?
Er zijn er zat.
 
Beste

Ik zou graag de database in access maken van wegen het feit dat ik daar al diverse bestanden gemaakt heb over mijn muziek. Ik wil die dan ook via een relatie koppelen wat ik met een mp3 database zeker niet kan.

Esjeka ik heb al wat ge experimenteert met drive-z inderdaad een heel handig programmaatje. Het kan echter geen submappen inlezen dat betekend dat cd per cd apart moet inlezen
Als mijn mp3’s zijn geript op dvd gezet en het zou gemakkelijker zijn dat ik van een hele dvd een tekst bestand kan maken.

Wiet weet zo iets voor mij

Nogmaals bedankt voor de aangeboden hulp
 
Laatst bewerkt:
Ga toch eens zoeken onder mp3 database. Er zijn er zoveel dat je de hele zondag zoet bent.
 
Beste vrienden

Ik heb mijn probleem zelf opgelost
Ik werk nogal veel met het programma Tag and Rename
Dit is een mp3 taggin’s programma wat vrijgoed werkt
Ik drukte op de functie toets F12 en er verscheen een optie bestand omzetten naar txt of naar exel formaat, en ziet beste vrienden mijn probleem is opgelost.
Waarom Access ?
Ik heb reeds meerde datalijsten van mijn muziek in Access gemaakt en hier kun je datalijsten met elkaar koppelen via een relatie
Het is echter zo dat ik via een abonnement ook mp3 op muziek koop en van deze CD’s had ik geen lijsten en moest dus alles hand matig intypen wat mij een beetje te veel werk is.

Nogmaals bedankt voor jullie reactie op dit item

DJ Indalo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan