Internet bekijken op andere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric1

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2001
Berichten
342
Halllo allemaal,

Ik heb 2 pc op een draadloos netwerk zitten, werkt OK alleen is het wel eens lastig om als ik op de pc boven zit en een site aan het bekijken ben en die site beneden(2e pc) wil laten zien helemaal het internetadres moet opzoeken.
Is er geen makkelijker manier om zogezegt het internet bij elkaar te bekijken of iets dergelijks.

Mvg,
Eric
 
Je kan een USB-stick kopen en daar het internet op zetten, dan kan je die zo op de andere pc zetten :p

Nee, misschien is dit iets, maar ik weet niet of je dit precies bedoelt:

http://www.tightvnc.com/
 
Bedankt, maar dat is niet geheel de bedoeling.

Het is de bedoeling dat ik op de ene pc een internetpagina bekijk en het ook op de andere kan bekijken zonder de pagina te moeten opzoeken. meekijken zo gezegt.

Ik dacht zelf aan pc anyware maar weet niet of dat iets is omdat ik via een wireless router zit.

Mvg,
Erikc
 
Volgens mij is tightvnc een gratis alternatief voor pc anywhere
 
Gaan we proberen.
Was helemaal VNC vergeten.

Bedankt,
Eric
 
Als je XP Pro hebt op beide pc's kun je ook nog extern bureaublad nemen.
 
Je hebt dus Pro?
Dan heb je alles in huis. Ik gebruik het zelf ook.

Doe het volgende op beide pc's:

Ga naar start/rechtsklik deze computer en ga naar verbindingen van buitenaf. Vinkje zetten bij deze bla bla extern bureablad.

Klik op start/uitvoeren/typ services.msc
Ga naar Helpsessie extern bureaublad.
Zet de service gestart en automatisch.

Als je een eigen firewall hebt zorg dan in diezelfde services dat Windows Firewall uitgeschakeld en gestopt wordt.
Meestal gooit WF n.l. zelf roet in het eten.

Beide pc behoren een wachtwoord te hebben. Anders lukt het niet.

Vanaf nu surf je op A
Je gaat naar B.
Roept met extern bureaublad A op.
Je kunt nu werken met A en B en omgekeerd.

Kijk eerst maar hoever je komt. Misschien moet ik de services nog even uitspitten hier.

Eigenlijk komt het er met deze manier op neer dat je altijd op A kunt blijven werken. Je haalt B n.l. naar je toe.:)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitleg.

Ik ben aan het vechten met de wachtwoorden.

Het wachtwoord moet dat het wachtwoord zijn om Windows op te starten of een ander wachtwoord? zoja voor wat
 
Zoals je normaal inlogt bij Windows. Het kleine schermpje of via het welkomstscherm.
Dat moet je n.l. ook ingeven als je contact zoekt. En de naam van de user.
Liefst dus wel aparte namen en wachtwoorden. (Lijkt mij)
 
Dat zul je moeten maken vanaf heden. Als je dat vervelend vind kun je gewoon een 1 neerzetten als wachtwoord. Dat gaat snel.
Ook kun je met een tweak-programma (moet ik even kijken) een wachtwoord opgeven en dan toch doorfietsen. Misschien is dat voor Windows Externe toch voldoende.
 
Ik vindt het toch wat lastig met wachtwoord, ik probeer VNC eerst
Bedankt voor de moeite

Mvg,
Eric
 
Ik weet niet of tightvnc toestaat geen wachtwoord te gebruiken, maar als je computers niet achter een gateway of firewall zitten moet je in geen geval zonder wachtwoord werken anders kan de hele rest van de wereld ook op je computer werken en ik denk niet dat iedereen te vertrouwen is. Vroeger was dat wel maar tijden zijn veranderd :(
 
Het wachtwoord in VNC is niet zo erg omdat ik er alleen mee werk.
Een wahtwoord in Windows is iets lastiger omdat mijn kinderen er mee moeten werken en die zijn te jong omdat te onhouden vrees ik
 
Dat dacht ik ook!! Bovendien lijkt dat me nog riskanter.
Waarschijnlijk kun je met een tweak nog wel wat doen.
In ieder geval kun je nu even een 1 ingegeven als wachtwoord en kijken of Extern Bureaublad goed is. Terugdraaien is makkelijk.
Een wahtwoord in Windows is iets lastiger omdat mijn kinderen er mee moeten werken en die zijn te jong omdat te onhouden vrees ik
Ik kijk mijn tweak programma even na als je dat wilt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het wachtwoord 1 gebruikt en het werkt wel

Als je zou willen zoeken graag.

Mvg,
Eric
 
Hier kun je TweakUi downloaden.
Let op, installeert de exe in de system32 map. Je kunt dit wijzigen met installeren dacht ik.

Ook kun je wachtwoord automatisch met TweakXp doen als je dit soms hebt.
 
Ik heb TweakUi geinstalleerd.

Dat werkt, hij onthoud het wachtwoord :thumb:

Is het normaal :rolleyes: dat de "ingebroken" pc op het inlog scherm springt? zodat ik toch weer het wachtwoord moet invullen wanneer ik het weer wil overnemen.

Als dat zo is, is dat nog te omzeilen?

Mvg,
Eric
 
Dat weet ik niet. Windows ziet het al een soort beveiliging.
Stel, je bent 100km verderop en je pc wordt zo gebruikt dan zou iedereen er in kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan