hoe server opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Berichten
330
Ik wil graag een eigen server opzetten, waar ik alle muziek op kan zetten enzo dat iedereen hier in huis erbij kan.....en ook dat vrienden ook op de server kunnen komen om dus bijv. muziek te downloaden van de server....wie kan mij vertellen wat ik allemaal nodig heb.....ik heb windows 2000 server of is microsoft exchange server 2003 beter?...ik weet niet welke de beste is.....en wat heb ik hier nog meer voor nodig om een server op te zetten??

alvast bednakt
 
Laatst bewerkt:
hoe je het op moet zetten........
in ieder geval niet met de exchange server 2003 die is namelijk speciaal voor het mail verkeer
dus dat antwoord heb je al.
maar waarom ga je geen ftp server opzetten.
als jij met server 2000 mensen vanaf buiten jou internet verbinding toegang wilt geven dan moet je toch maar weer een webserver maken.
type in google maar eens bulletproof in of u-serv dan heb je een leuke ftp server..
 
bedankt voor tip....maar ik wil er ook graag een website op gaan hosten...maar hoe doe ik dat precies, en welke programma's heb ik er allemaal voor nodig??? want ik wil dat andere mensen dus er ook op kunnen komen om de site dan te bekijken? het moet een site worden waar foto;'s enzo op komen die kameraden dan kunnen bekijken enzo...

maakt het dan ook uit welk besturingssysteem ik gebruik???

Ps. krijg ik dan ook een website met een ipadres?? zoals bijv. http://192.168.444.33 ??:eek:
 
Laatst bewerkt:
Je kunt het beste een FTP server opzetten voor verbindingen van buiten, het ip adres forwarden in de router en draaien maar.

Of bij http://www.no-ip.com/ een gratis dns aanvragen en deze door laten linken naar je server.

Kun je ook een website draaien op een FTP server, ze doen niet anders.

De bestanden die je wilt delen voor computers in huis kun je gewoon bereikbaar maken door tot iedereen rechten te geven voor die schijven/bestanden, ze kunnen er ook op via een FTP client.

Je zult je toch eerst wat moeten verdiepen in die materie, om hier alle antwoorden te verwachten gaat m.i. van te ver.
 
ik snap helemaal niks van een port forwarden, en hoe je dan alles moet instellen met je programma om te delen...ik gebruik bulletproof en heb een belkin F5D7632 router.

Ik heb nu een aparte pc genomen die als soort server moet dienen....maar kunnen jullie mij in et kort uitleggen hoe het verder werkt? of is er iemand bekend met belkin router (moden en router in een)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan