Avi-geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoornvan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 feb 2002
Berichten
3.333
Hallo helpers,

Ik heb een film, Avi bestand, gedownload en de ondertitel.
Wanneer ik deze afspeel dan is er de eerste 8 sec. geen geluid en loopt de spraak en ondertitel goed.
Als ik hem omzet naar DVD met WinAvi, dan begind het geluid gelijk en loopt dit niet synchroon en de ondertitel wel.
Ik moet dus eigenlijk het geluid 8 sec. verplaatsen.
Is het mogenlijk om met bvb DVD remake goed te krijgen?
Of moet je dit met een ander programma doen en is dit een langdurig proces?

Mvg. hoornvan
 
Beste Hoornvan,

De Avi Film die je gekocht hebt samen met de ondertitel, (op het Internet) !!!!

zal te maken hebben met de geluid die in de film gesynced is, dat formaat zal WinAVI niet herkennen en zelfs moeite hebben met het converteren daarvan,

als een makkelijk oplossing kijk even naar een ander AVI Bestand waar je het gekocht hebt en kijk daar als het geluid een ander formaat heeft, zoals het geluid erin verwerkt is met MP3,ISO of een AC3, kijk trouwens of deze audioCodecs wel op je PC-Systeem bevinden,

en welk versie van WinAVI gebruik je, als ik het vragen mag, !!!!

we horen graag van je,,, :thumb:
 
Hallo SickWithIt,

Ik gebruik WinAvi 7.1 met VobSub voor de ondertitel.
Bij andere films heb ik dit probleem van het geluid niet gehad.

De codecs staan op de pc als het goed is het pakket heb ik pas geinstalleerd.
Het is raar als je hem als AVI in mediaplayer afspeeld dan neemt hij de ondertitel gelijk mee en loopt alles perfect.

Maar zodra hij wordt omgezet komt het geluid eerder en de ondertitel loopt perfect.
Nu je het zo zegt denk ik ook dat het in het bestand zit en zal ik naar een ander bestand zoeken.

Hartelijk bedankt voor je reactie, mijn reactie is wat laat want ik moest op fam. bezoek.

Mvg. Hoornvan
 
Beste Hoornvan,

Ik denk dat het inderdaad aan de AVI Film ligt die je gekocht hebt op het internet,
diegene die, die film geconverteerd heeft met een bepaalde software, heeft iets over het hoofd gezien of niet op de juiste manier gedaan,,,, kan weleens gebeuren we zijn maar mensen, dat heb ik tot nu nog bij 2 films gehad die ik vanaf de internet heb gekocht,
-Are we there yet & Venom,

WinAVI 7.1 (gebruik ik niet, teveel bug-problemen) heb de WinAVI Team op de hoogte gebracht over de situatie)

gebruik de WinAVI 6.3 , Stable Version (hiermee gaat alles perfect),
probeer het anders even met WinAVI 6.3 mocht je die nog hebben,

en dan even naar ander soort AVI-Formaat van de Film zoeken/kopen,

wens je veel succes,,,,

:thumb:
 
Hallo SickWithIt,

Volgens mij heb ik WinAvi 6.3 niet meer.
Ik zal naar een ander AVI bestand gaan zoeken en hopen dat het dan opgelost is.

Nogmaals vriendelijk bedankt.
 
Beste Hoornvan,

graag gedaan, en als het goed is moet dit de WinAVI 6.3 zijn,

registreet gewoon met je gebruikersnaam en wachtwoord die je al hebt van je WinAVI 7.1 versie, en als het goed is moet dat gewoon kunnen, want ik heb namelijk WinAVI 6.3 en WinAVI 7.1 op m'n PC-tje, what can I say, I like testing things, :D

veel succes,,,,

:thumb:
 
Hallo SickWithIt,

:thumb:
Ik heb een andere film gekocht (op internet) en bij deze loopt alles goed.
WinAvi 6.3 heb ik gedownload maar nog niet gebruikt.

Het kost zo een hoop tijd, je kunt de film beter kopen.

Mvg. Hoornvan
 
Gebruik Sony Vegas daarmee kun je zelf het geluid makkelijk verplaatsen..
alleen het Vegas is geen Freeware..
 
Panna-Master zei:
Gebruik Sony Vegas daarmee kun je zelf het geluid makkelijk verplaatsen..
alleen het Vegas is geen Freeware..


ik heb toevallig sony vegas 6.0D...
kan je misschien 's effe uitleggen hoe je daar enig geluid IN krijgt?... maakt ni uit wat ik daar in open, ik krijg NOOIT geluid in sony vegas...
m'n movies werken nochthans prima (met geluid) in gelijk welk ander programma/speler...

ik zit namelijk ook met zo'n paar filmpjes waar het geluid ni synchroon loopt (bv. venom)...
het gekke is dat het geluid uit sync gaat bij het converteren naar avi. in de originele movies lopen beeld en geluid nochthans perfect samen...

kleine correctie:
het geluid in venom loopt goed in elke speler, behalve in divx-player...
daar dit nou net de player is die in de firmware van m'n freegom mediaplayer zit, zou ik daar toch iets moeten op vinden.
iemand hier een idee hoe dat kan verholpen worden?

alvast bedankt,


franco
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan