Internet werkt op 1pc perfect op de andere niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sparkle

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2001
Berichten
126
Hallo allemaal,

Ik heb 2 pc's die beide zijn aangesloten op een Sweex router. Het gaat hier om een gedraad netwerk. voorheen werkte alles naar behoren. Maar sinds een paar weken heb ik een probleem met het internet. Op de pc boven (aangesloten op poort 1 van de router) heb ik gewoon altijd internet. Niks mis mee dus. Maar op de laptop beneden (aangesloten op poort 2 van de router) valt internet zo in ene weg. Het kan een dag goed gaan maar soms ook 10x op een dag laptop opnieuw opstarten. Ik krijg geen meldingen dat er fouten zijn. Ook niet dat er geen verbinding mogelijk is. Voor de laptop beneden gebruik ik een USB ethernet adapter van Belkin. Dit heeft altijd goed gewerkt. Ik heb window XP opnieuw geinstalleerd beneden maar het probleem blijft. Ik heb nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd van de Belkin Ethernet adapter. Ik heb de utp kabel vervangen maar ook dit helpt niet. Ik snap er niks van. Altijd heeft het goed gewerkt. Wie heeft er een tip wat ik het beste zou kunnen doen?

Grtz,

Ron
 
Kan zelfs een defecte poort op de router zijn.
Kun je die omwisselen met poort 1 of op poort 3 of 4 zetten?
 
Ik heb ook al poort 3 en 4 geprobeerd maar met het zelfde resultaat. Ik heb zojuist ook geprobeerd de firmware versie te upgraden. Maar er is geen recentere upgrade beschikbaar

Grtz,

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan