instal. win98 foutmelding ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huggybear

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2001
Berichten
25
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het installeren van win98... De HD is geformatteerd, dus staat niks meer op. Als ik opstart met de win98 boot-floppy, en ik typ "setup", dan krijg ik de melding dat win98 de schijf gaat controlleren met scandisk (blauw veld gele letters).

Dan krijg ik de foutmelding : scandisk kan niet lezen van laatste cluster op schijf C: Dit cluster is beschadigd, of u moet LBA instellen. ......verder..... Als u zeker weet dat de schijf goed is geconfigureerd, klik op doorgaan zodat scandisk de schijf op fouten controlleerd. :confused:

Klik ik doorgaan, dan zegt ie : setup heeft fouten op de HD gevonden. Druk op een toets om af te sluiten. :shocked:

Aangezien ik niets aan de bios heb veranderd, moet ik er dan vanuit gaan dat de HD kapot is ?? Of valt ie te reapreren met een progje of zo ??

Ik hoor het wel .....:thumb:
 
Misschien nog een keer booten en nog een keer formatteren, komt dan weer diezelfde boodschap?
 
start de setup eens met de paremeter /is Schijfcontrole (ScanDisk) niet uitvoeren.
 
Hoi Pasja....Na een paar keer formatteren nog steeds dezelfde boodschap...helaas !

En Thomas Jan, is het commando dan gewoon : A:\ setup/ ???
Wellicht helpt dat !?!

Bedankt voor de reacties !:thumb:
 
Geef bij de Dos Prompt setup /XY in.

Afhankelijk van de Cdrom driveletter kan het er zo uitzien:

e:\setup.exe /XY (xy staat voor de optie). Je kunt ook na elkaar verschillende opties ingeven. ( /xy /? enz.) iedere keer met een spatie.
 
Yeah ! Het probleem is opgelost ! :thumb: Ik heb alles opnieuw gedaan (ook formatteren, sorry pasja :eek: ) en een nieuwe boot-disk gedownload van www.bootdisk.com
Het resultaat is een foutloze installatie ! Bedankt voor de ondersteuning :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan