realplayer bestand omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pitslag

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2005
Berichten
55
Hallo,
Ik wil een real payer bestand omzetten naar een video bestand.
Hoe doe ik dat?
Groet
Jan
 
Pitslag zei:
De bestandstypes: Real audio/realvideo kan ik wel omzetten.
De bestandtypes Real player kan ik niet omzetten

Dat zijn toch de Realplayer bestanden?
 
Boeing_737 zei:
Weet je zeker dat K-Lite Full jouw codeerprobleem niet oplost?
Voorzover ik weet zijn met dat pakket (bijna) alle codec-problemen opgelost.
Als dat niet zo is, kan ik je niet verder helpen.

K-Lite Full: http://www.free-codecs.com/K_Lite_Codec_Pack_download.htm

Ja, deze heb ik nu op de harde schijf...Alleen nog niet geheel duyidelijk hoe het werkt. Kan ook geen duidelijk help bestand vinden
 
Hmm..bij mij heeft hij in "Alle programma's" een hoofdverwijzing gezet met daaraan vast een aantal sub-mapjes, waaronder Help. Kun je niet nog een keer installeren om die mapjes alsnog te krijgen? Ik stel me voor dat jij misschien op de verkeerde plekken "nee" hebt gezegd? (Ik probeer ook maar wat...:confused: )
 
Laat ik ff iets duidelijk stellen:
Je wil dus een RealMedia Video omzetten naar een AVI / MPEG?

Daar zijn genoeg converters voor. Niet gratis, maar ze zijn er wel.
Deze bijvoorbeeld.

James :)
 
Pitslag zei:
De converter zet wl de*.rm bestanden om maar niet de *.ram bestanden

@James007, het gaat niet om de RM-bestanden maar de RAM-bestanden, of zie ik het verkeerd?
 
Is ram niet enkel audio? Ik heb dat nooit echt duidelijk gevonden met die .rm en .ram en .ra....
Maar van audio naar video (zoals de topicstarter aangeeft) lijkt me ook niet logisch...:confused:

Vaag :D

James :)
 
ram

Boeing_737 zei:
@James007, het gaat niet om de RM-bestanden maar de RAM-bestanden, of zie ik het verkeerd?

Het gaat om een RAM bestand. Ik heb dit bestand gedownload van internet en kan ik alleen afspelen in real player. Het is dus ook een filmpje.
Met de naam: Real Player Presentation (1 Kb)
 
Even samengevat: welke extensie wil je nu naar welke omzetten?

Je eerste vraag Ik wil een real payer bestand omzetten naar een video bestand. is nogal vaag omdat er zoveel Real Player audio als video bestanden bestaan.
 
XP_PC zei:
Even samengevat: welke extensie wil je nu naar welke omzetten?

Je eerste vraag Ik wil een real payer bestand omzetten naar een video bestand. is nogal vaag omdat er zoveel Real Player audio als video bestanden bestaan.

Voor de duidelijkheid.
Het bestandje kan ik gewoon afsprelen op de computer met real palyer. Alleen wil ik het bestand branden en op een DVD kunnen afspelen.
Om het op een DVD te kunnen brangen/afspelen zal ik het bestand eerst moeten converteren. En dat lukt dus niet. Ik kan geen convertee vinden die dit doet.
 
Vertel dan even om wat voor bestand het gaat.

Het bestandje kan ik gewoon afsprelen op de computer met real palyer
Wil niets zeggen omdat RealPlayer meerdere formaten af kan spelen.

Klik eens met de rechtermuisknop op het bestandje, eigenschappen, wat staat er bij 'bestandstype'?
 
XP_PC zei:
Vertel dan even om wat voor bestand het gaat.


Wil niets zeggen omdat RealPlayer meerdere formaten af kan spelen.

Klik eens met de rechtermuisknop op het bestandje, eigenschappen, wat staat er bij 'bestandstype'?

Bij eigenschappen staat:RealPlayer presentation
 
Pitslag zei:
Hierbij de site waar ik het filmpjes van heb gedownload:
http://www.iepdoc.nl/biblio/video.asp
De eerste 4 zijn op een of andere manier andere bastanden dan de laatste drie.
En juist 1 t/m 4 kan ik niet omzetten naar een bestand om op DVD te kunnen bekijken.
Als je de link volgt http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=234416&highlight=realplayer die ik hierboven ook al gaf, dan staat in dat forum een link http://www.videohelp.com/rmto3.htm.
Op deze laatste link kun je een aantal conversie-programma's downloaden.

Als jij hier niet mee geholpen bent, kan ik je verder niet helpen. Wacht even op iemand met meer ideeen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan