iTunes + Ace Mega Codec Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonezz

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2006
Berichten
11
Beste lezers,

Sinds gisteren werkt mijn iTunes niet meer, dit waarschijnlijk na het installeren van Ace Mega Codec Pack, na dit gedeinstalleerd te hebben en iTunes weer hergeinstalleerd had probeerde ik het nogmaals, zonder succes tot op heden werkt mijn iTunes door een of andere reden niet , iemand die me kan helpen?
Hij geeft een foutmelding bij het opstarten.

Groeten
Leon
 
Hallo leonezz,

Tja, om beter te weten wat er aan de hand kan zijn:

Wat is die foutmelding, de letterlijke tekst?

Welk besturingssysteem heb je, welke Windows?

Heb je de meest recente iTunes, namelijk versie 6?

Waarom denk je zelf dat dat Ace Mega Codec Pack er wat mee te maken heeft?

Heb je al op de Apple-website Support rondgekeken? http://www.apple.com/nl/support/itunes/windows/
 
Wat is die foutmelding, de letterlijke tekst?
Deze is : In iTunes is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.

Welk besturingssysteem heb je, welke Windows?
Windows XP PRO

Heb je de meest recente iTunes, namelijk versie 6?
Ja van www.itunes.com

Waarom denk je zelf dat dat Ace Mega Codec Pack er wat mee te maken heeft?
omdat iTunes het altijd gedaan heeft en sinds ace mega codec pack geinstalleerd is hij dit doet :)
 
Sorry leonezz, dat het wat langer duurde. Laten we eenvoudig beginnen. Als je het installatiebestand van iTunes (en Quicktime want het is "koppelverkoop") op je harde schijf hebt opgeslagen, haal dan iTunes en Quicktime via Software > Programma's wijzigen of verwijderen, uit je systeem. Alle nummers van iTunes blijven bewaard, hoor. En dan iTunes opnieuw installeren. Heb je iTunes setup niet op je HD, downloaden en wel opslaan. Is altijd handig. Hopelijk heeft die nieuwe installatie het Ace Mega Codec Pack goed "ingelezen". Ik hoop dat dit helpt.
 
Boeing_737 zei:
Sorry leonezz, dat het wat langer duurde. Laten we eenvoudig beginnen. Als je het installatiebestand van iTunes (en Quicktime want het is "koppelverkoop") op je harde schijf hebt opgeslagen, haal dan iTunes en Quicktime via Software > Programma's wijzigen of verwijderen, uit je systeem. Alle nummers van iTunes blijven bewaard, hoor. En dan iTunes opnieuw installeren. Heb je iTunes setup niet op je HD, downloaden en wel opslaan. Is altijd handig. Hopelijk heeft die nieuwe installatie het Ace Mega Codec Pack goed "ingelezen". Ik hoop dat dit helpt.

ace Mega codec en itunes erafgehaald, itunes zonder ace mega codec pack geinstalleerd, werkt niet, geeft zelfde foutmeldinmg ook al bij installeren..
HEb ace weer geinstalleerd en itunes daar weer overheen opnieuw geinstalleerd, idem dito

geen raad..

Leon
 
Jammer. Ik neem aan dat Windows op je C-schijf staat. Kijk dan in het bestand c:\boot.ini. Het gaat me vooral om de laatste regel, het deel dat eindigt op: /fastdetect /execute=optin (of: optout).

Ook voor alle zekerheid: in Windows Firewall staan iTunes en Qucktime aangevinkt in het tabblad "Uitzonderingen"?
 
Boeing_737 zei:
Jammer. Ik neem aan dat Windows op je C-schijf staat. Kijk dan in het bestand c:\boot.ini. Het gaat me vooral om de laatste regel, het deel dat eindigt op: /fastdetect /execute=optin (of: optout).

Ook voor alle zekerheid: in Windows Firewall staan iTunes en Qucktime aangevinkt in het tabblad "Uitzonderingen"?


multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Heb firewall uitstaan, ook al zou die aanstaan staat iTunes wel aangevinkt, Quicktime niet te zien hiertussen

groeten Leon
 
Lange Pier zei:
Gooi ook eens alle video en audio codecs eruit in apparaatbeheer, installeer het liefste het K-Lite mega codec pack, wel opletten wat je installeerd en dan de rest.

http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Mega_Codec_Pack.htm

Die Ace codec pack was vroeger perfect, nu zuigt 't.

Bedankt hij doet hweer, lag dus gewoon aan de codecs bij apparaatbeheer, zag er allemaal codecs staan die ik nog nooit gezien had :confused: :shocked:

bedankt jongens:thumb:

LEon
 
Ik zit met hetzelfde probleem alleen dan op een vista systeem. bij apparaatbeheer staan geen vreemde gegevens... ik heb ook itunes al herinstalleerd.. en inderdaad ook ace mega codecs pack gisteren geinstalleerd.. voorheen had ik een kalere versie van ace mega codecs pack "just play" toen had ik geen problemen...

iemand tips waar ik zou moeten zoeken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan