aansluiten videorecorder op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sophie.h

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2006
Berichten
111
hoe sluit ik een videorecorder aan op de laptop.
is windows movie maker goed genoeg voor het overzetten?

Sophie
 
Sorry werkt niet meer misschien ken iemand anders deze site.
 
A.J. zei:
Wanneer er een videokaart opzit met een video in, volstaat dat.
Maar die kom je niet vaak tegen.

Hoe zie ik dat dat op m'n pc zit? We hadden in de winkel gezegd dat we video's over wilden zetten met dit ding en hij zei dat het kon

Sophie
 
Ik heb het al gezien , ik heb sterio geschreven moet natuurlijk STEREO zijn
 
Sophie.h zei:
Hoe zie ik dat dat op m'n pc zit? We hadden in de winkel gezegd dat we video's over wilden zetten met dit ding en hij zei dat het kon

Sophie

Dat kan ook wel degelijk, maar waarschijnlijk niet met een analoge videorecorder.
Zeker weten gaat het met een digitale camcorder via USB of Firewire.
Dat kastje wat ik je liet zien is voor een "huis tuin en keuken" videorecorder.
Maar wanneer jij nu even je merk en type opgeeft van je laptop, word ik veel wijzer.
 
Ik heb een en ander even bij elkaar lopen zoeken, maar ik vrees dat je er niet aan ontkomt om zo'n USB kastje aan te schaffen.
Zo een als ik al eerder heb aangegeven.
Er zit op jouw laptop helaas ook geen snellere firewire, dus het zal via de USB moeten gebeuren.
Een kleine investering, maar gegarandeerd veel plezier.
 
Als ik het goed begrijp bedoel je dus dat ik zo'n dazzle DVC 80 aan moet schaffen. Die kan dus ook met mijn videorecorder werken.
Is dat ding goedkoper op de kop te tikken dan voor E 70 en E 10 verzendkosten?

Sophie
 
Vast wel.
Even zoeken bij www.kieskeurig.nl of Mediamarkt.
Het is maar een voorbeeldje wat ik gaf van zo'n apparaat, er zijn er velen.
Vaak worden er dan ook erg leuke programma's bijgeleverd.
Wanneer je videobanden gaat binnenhalen en bewerken kan ik je adviseren om daarnaast geen andere applicaties te draaien en geduld te hebben.
Vooral wanneer het programma de boel gaat omzetten naar een te branden bestand, kan dat nogal eens een aantal uren duren.
 
Ik had zelf al bij kieskeurig gekeken, in totaal voor E 55 te krijgen. Ik heb USB 2, zei roepen USB 1.1 Is dat een bezwaar?

Sophie
 
Jij hebt USB 2.0 op je laptop.
1.1 is oude, langzame versie daarvan.
Wie roept USB 1.1?
 
een verkoopsite waar ik op kwam via kieskeurig, maar ik zag bij dazzle zelf al dat dat niet klopte! ik vind de 90 ook interresant. Zal daar veel verschil in zitten?
 
Vast, maar zoals gezegd, er zijn vele merken en vele types.
Ga bij jezelf na of je dat ding frequent en intensief wil gaan gebruiken. Hoe hoog moet de kwaliteit zijn etc.etc etc.
Allemaal zaken die de prijs beinvloeden.
Leuk van de kieskeurig site is dat je een hoop gebruikers ervaringen kunt nalezen.
En nogmaals, bij het daadwerkelijk overzetten: hebt geduld!
Het gaat heel veel van je CPU(processor)RAMgeheugen en videokaart vergen.
 
Dat is een erg goed plan.
Je bent er zo maar een dag of wat mee bezig, als je het een beetje leuk wilt doen.
Wanneer het alleen maar een kwestie is van een hele videoband overzetten, realiseer je dan wel dat het een erg groot bestand gaat worden. Loopt in de Gb's, dus maak ruimte!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan