Renderen in Pinnacle 9 duurt dagen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
462
Op dit moment is m'n laptop bezig een DVD aan het maken van ca 55 minuten. Het renderen is begonnen en duurt nu al zo'n 20 uur. Hij heeft nu ca 20% klaar. Is dit normaal? V
orige week deed hij over dezelfde film ca 5 uur. Ik heb daartussen wel Pinnacle versie Studio 9 Plus ge-update naar 9.4.3.

De PC heeft 1gb aan geheugen etc. en moet het "gemakkelijk" aankunnen. Als het in dit tempo doorgaat, doet hij er in totaal wel meer als 100 uur over!!

Waar kan dat aan liggen?
 
Hallo Peter,

Heb je na de update, bij opties, misschien "film opnieuw renderen" of "progressive scan" aangezet.

Eric.

P.S. Maar dit is inderdaad uitzonderlijk lang. Ik zou hem allang gekilled hebben.
 
Eric_Daleboudt zei:
Hallo Peter,

Heb je na de update, bij opties, misschien "film opnieuw renderen" of "progressive scan" aangezet.

Eric.

P.S. Maar dit is inderdaad uitzonderlijk lang. Ik zou hem allang gekilled hebben.

Ik heb die niet aangevinkt. Ik laat hem wel doorgaan, want het lijkt allemaal in orde: ik zie de "schuif" langzaam naar rechts gaan over de "tijd van de film".

Als hij aan het eind van die tijd is, dan gaat hij de gehele film nog een keer af. Wat doet hij dan die tweede maal? Zou dat misschien sneller gaan?

Bij Pinnacle forums vind ik niks.
 
Volgens mij klopt dat niet.

Als je een aantal scenes hebt of fragmenten, zie je hem eerst langs alle overgangen gaan. Maar dat duur nooit langer dan een minuut per overgang. Dan springt hij weer naar het begin en gaat de film renderen.

Je kunt de voortgang volgen in het venstertje ( met die groene balk er onder ).

Wat ook nog kan is dat je wat met het geluid hebt gedaan, dan gaat hij ook opnieuw renderen.

Overigens de snelheid van renderen gaat niet omhoog als je meer RAM neemt, wel als je een snellere processor neemt.

Overigens je hebt het toch niet over de tijdbalk die een groene golf laat zien als je effecten toe voegt.

Eric.

P.S. Op mijn P4 2,8 duurt het renderen van een mpg file van 40 minuten, hooguit een kwartier. Tenzij ik dus naar een andere resolutie render. Maar op een P III op 1 gig duurt het meer dan 4 uur.
 
Laatst bewerkt:
Eric_Daleboudt zei:
Volgens mij klopt dat niet.

Als je een aantal scenes hebt of fragmenten, zie je hem eerst langs alle overgangen gaan. Maar dat duur nooit langer dan een minuut per overgang. Dan springt hij weer naar het begin en gaat de film renderen.

Je kunt de voortgang volgen in het venstertje ( met die groene balk er onder ).

Wat ook nog kan is dat je wat met het geluid hebt gedaan, dan gaat hij ook opnieuw renderen.

Overigens de snelheid van renderen gaat niet omhoog als je meer RAM neemt, wel als je een snellere processor neemt.

Overigens je hebt het toch niet over de tijdbalk die een groene golf laat zien als je effecten toe voegt.

Eric.

P.S. Op mijn P4 2,8 duurt het renderen van een mpg file van 40 minuten, hooguit een kwartier. Tenzij ik dus naar een andere resolutie render. Maar op een P III op 1 gig duurt het meer dan 4 uur.


Ik zie de film in het rechterbovenvenster erg langzaam lopen, dus dat klopt. Ik zie ook naast de afgebeelde DVD staan dat de kwaliteit 100% moet zijn.

De film bestaat uit een menu met achtergrondmuziekje, overal dezelfde overgang, ca. 8 minuten smartsound is toegevoegd, 3 maal dezelfde korte wave gebruikt, wat voortiteling en aftiteling en dat is het zo'n beetje. Die muziek is flink aangepast voor wat betreft niveau's op verschillende plaatsen: een mengelmoes dus.
 
pa3ajt zei:
Ik zie de film in het rechterbovenvenster erg langzaam lopen, dus dat klopt. Ik zie ook naast de afgebeelde DVD staan dat de kwaliteit 100% moet zijn.

De film bestaat uit een menu met achtergrondmuziekje, overal dezelfde overgang, ca. 8 minuten smartsound is toegevoegd, 3 maal dezelfde korte wave gebruikt, wat voortiteling en aftiteling en dat is het zo'n beetje. Die muziek is flink aangepast voor wat betreft niveau's op verschillende plaatsen: een mengelmoes dus.

Nog vergeten: de laptop is de laatste van de Aldi metals grafische kaart ATI Radeon X700XL en een Intel Pentium M740 processor.
 
Na 24,5 uur (echt waar!) ging het laadje open en kwam er een goede DVD uit. Hij doet het prima.
Blijft toch gek.
Ondertussen via externe hd naar andere laptop geladen en die is nu ook bijna af. Die doet het dus in ca 4 uur.

In 24,5 uren een dvd kunnen maken!
Misschien zit er een klein kaboutertje in met een piepklein beiteltje...
 
Hallo Peter,

Geef dat kaboutertje dan eens wat krachtvoer.

Maar even serieus.

Een DVD die klaar is kun je gewoon kopiëren met een brand programma. Dat is sneller dan opnieuw renderen.

Eric.
 
Eric_Daleboudt zei:
Hallo Peter,

Geef dat kaboutertje dan eens wat krachtvoer.

Maar even serieus.

Een DVD die klaar is kun je gewoon kopiëren met een brand programma. Dat is sneller dan opnieuw renderen.

Eric.

Dat weet ik, maar omdat ik niet zeker wist of hij het tot het eind toe alles goed deed, heb ik hem voor de zekerheid maar op een andere laten renderen.
En eh... dat kaboutertje krijgt krachtvoer van Essent!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan