[verplaatst] avi's bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mr,x

avi´s bewerken

ik heb een aantal avi bestanden maar daar staat een hele verkeerde ondertitel onder.
ik heb de goeie al gevonden.
nu is mijn vraag kan ik die andere eruit halen zonder het dat ik het beeld in hoef te korten??
en die ander er onder kan zetten
:thumb:
 
Staat die ondertitel IN de orginele avi? [niet als aparte .srt file?]... kun je die avi nog zonder ondertitel vinden? Dan kun je het nieuwe .srt [of ssa] gewoon mee laten lopen bij het decoderen... Staat de titel echt in de avi [wat je vaak bij CAM films hebt], dan kun je er weinig aan doen... de nieuwe ondertitel komt dan over of onder de bestaande te staan......
 
Nee helaas, als ze er al ingebakken zitten, kan je er niets meer mee.
 
zou graag weten hoe je een ondertiteling in avi maakt?
met een gewoon dvd bestand weet ik het wel maar met avi of mpeg heb ik geen idee.
 
met bsplayer zet je ze eronder.load subtitle.en dan heb je ondertitel eronder.
bij mij zaten ze eral onder.
 
heb je een link waar ik bsplayer kan downloaden?

en werkt dit progje ook voor mpeg files?
 
Met subtitle workshop werkt het nog iets mooier.... je kunt dan perfect synchroniseren, verbeteren, etc.

BS player en Mediaplayer Classic spelen ze automatisch mee af als ze dezelfde naam hebben als de [avi]film.....

Mediaplayerclassic is onderdeel van het K-Lite codec pack... evenals BS player en nog een heleboel andere tools als bijv. G-spot en VobSubber...

Gratis te downloaden [kies wel het FULL pakket] hier:

http://www.codecguide.com/

veel plezier!
 
Default positie van de ondertiteling is onder IN het scherm.... dus dan zouden de ondertitels over elkaar vallen... Met Subtitle Workshop kun je de positie van de ondertiteling zelf [in eniger mate bepalen... of op een zwarte balk zetten zodat de oude ondertitel "onzichtbaar" wordt....

Maar zijn dit zulke exotische avi's dat je ze niet ergens opnieuw kunt downloaden in hun orginele, niet gesubte, versie? Want dat geeft natuurlijk het meest optimale resultaat....
 
ErpCity zei:
Default positie van de ondertiteling is onder IN het scherm.... dus dan zouden de ondertitels over elkaar vallen... Met Subtitle Workshop kun je de positie van de ondertiteling zelf [in eniger mate bepalen... of op een zwarte balk zetten zodat de oude ondertitel "onzichtbaar" wordt....

Maar zijn dit zulke exotische avi's dat je ze niet ergens opnieuw kunt downloaden in hun orginele, niet gesubte, versie? Want dat geeft natuurlijk het meest optimale resultaat....


Oke, maar als ik de ondertiteling met bsplayer eronder heb gezet in de avi file en ik wil de avi branden, wordt dan automatisch de ondertiteling meegebrand?
oftewel hoe moet ik alles opslaan in de bsplayer zodat ik een nieuwe file krijg waar film en mijn ondertiteling onderstaat?
of kan dit niet?
 
Laatst bewerkt:
Wil je de avi als avi branden of als DVD [of SVCD]?

In het eerste geval zet je gewoon de avi en de srt in dezelfde map en je speler zoekt dat dan telkens weer bij elkaar

In dat laatste geval is dit van toepassing:
... De .avi [divx film] en de ondertiteling [.srt] moeten dezelfde naam hebben [voor de extensie], daarna kun je de bestanden met bijvoorbeeld Cucusoft AVI to DVD converter omzetten naar een Mpeg van DVD formaat... de ondertitel neemt ie dan automatisch mee [als je het vinkje hebt gezet bij "include subtitle] , daarna met NeroVision omzetten naar DvD... of eerst de [gratis] DVD author van Cucusoft gebruiken en daarna het VIDEO_TS bestand branden met Nero Recode...[dit geeft het meest optimale resultaat]. Je kunt ook TPMGEnc gebruiken.... [is populairder dan Cucu] maar ik heb daar nooit zulke goede resultaten mee gehaald als met de bovenstaande methode... Er wordt gezegd dat je het geheel ook direct met NeroVision zou kunnen doen.... maar ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om de ondertitels dan meegebrand te krijgen.... Maar misschien leest een "Nero Wizard" dit en legt het ons beiden dan even uit......
 
Ik verplaats deze thread even naar de juiste sectie :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan