DivX Converter 6 probleempje...

Status
Niet open voor verdere reacties.

francozero

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2005
Berichten
198
hoi,
ik heb net de nieuwe divx bundle (divx codec 6, divx player 6, divx converter) gedowned, en wou dit snel effe proberen...
de converter is de eenvoud zelve om dvd's naar divx te converteren. in enkele klikken is dit gebeurd... maar...
weet toevallig hier iemand waar de converter met de geconverteerde video blijft? ik heb me gek gezocht naar m'n avi, maar kon 'm nergens vinden. ook windows zoeken vond 'm nergens op m'n harde schijf...
ik heb ook geprobeerd om me te registreren bij divx.com forum, maar dat leek ni te lukken. zodoende kom ik dus weer hier terecht... :D

alvast bedankt,

franco
 
zou in de map divx movies moeten staan op je buroblad :)
 
tja... dat leek mij ook 't meest logische...
probleem is dat, wanneer ik deze map open, ik alleen een snelkoppeling zie naar... ja juist... divx movies... :confused:

daar kan ik dan 100x op dubbel-klikken, om steeds terug in dezelfde map terug te komen... met dezelfde (divx movies) snelkoppeling d'r in...
ik begrijp er niks van... :rolleyes:

kan ik nergens een andere map kiezen naar waar de video moet geconverteerd worden dan?...

alvast bedankt,

franco
 
Misschien kun je beter met de zoekfunctie *.avi ingeven of wat de extensie nu ook is.
 
Elisa zei:
Misschien kun je beter met de zoekfunctie *.avi ingeven of wat de extensie nu ook is.

ja, dat deed ik ook... maar vond slechts de avi's die er al op stonden, dus niet de nieuw geconverteerde...
logisch gezien zou je toch zelf een locatie moeten kunnen ingeven waar ie de avi zet, of niet?... en zou ik normaal gezien de avi niet meteen moeten kunnen zien, ook al is ie nog ni helemaal klaar? zoals bij andere converters?...
de map "divx movies" blijft leeg, en instellingen kan ik nergens vinden om te zien waar ie met de avi blijft. toch wel raar, vind ik...

nog 's bedankt,

franco
 
gekky29 zei:
zoek eens op .divx :)

ja, heb ik net gedaan... en idd, hij slaat 't op als "*".divx... dus niet als "*".avi...
wanneer de convertie ten einde is, duurt 't nog even voor het bestand zichtbaar word. maar dan staat 't idd in de map "divx movies" op 't bureaublad.
hoogstwaarschijnlijk is er de eerste keer toch iets mis gegaan, daarom vond ik de video niet. de convertie moet ook helemaal ten einde zijn alvorens het bestand zichtbaar word. bij vele andere converters is dat niet zo, daar is het bestand meteen zichtbaar...

stoppen na 'n paar minuten (als test om de kwaliteit te checken) is er dus hier niet bij, want dan heb je gewoon niks... :D

in elk geval lijkt 't dan toch te werken...

nog 's hartelijk bedankt voor de hulp,

franco
 
hmmm... zo te zien heb ik toch wat vroeg gejuigd...
ik bedoel, ik heb nou een divx bestand van 700MB in de "divx movies" map zitten. maar toen ik het afspeelde, kreeg ik eerst al de verschillende menues te zien met daarbij het muziekje van het menu. op zich niet zo erg, maar toen eindelijk de film begon bleef dat muziekje doorspelen... :confused:

ik heb nu dus een film, maar dan zonder het geluid... dat menu-muziekje speelt de hele tijd door. de rest van het geluid, wat in de film hoort te zitten, is spoorloos... :rolleyes:
ook ni echt zoals het moet zijn, dus...

voorts zag ik ook dat het formaat niet meer klopt. de converter heeft van de 16:9 film een 4:3 film gemaakt...
dat maakt dat alles er lang en uitgerokken uitziet op een 4:3 beeldscherm...

ik vind ook nergens enige instelling in divx converter, dus ik begrijp niet hoe ik plots aan een 4:3 film kom. weet iemand hier waar ik deze instellingen vinden kan?...

alvast nog 's bedankt voor jullie tijd en geduld,

franco
 
Laatst bewerkt:
Heb je dat na het branden?
Ik heb soms ook de grootste moeite om 16/9 te krijgen.
Het is vaak kijken in diverse programma's en dan pas branden. Liefst op een rw.
 
Elisa zei:
Heb je dat na het branden?
Ik heb soms ook de grootste moeite om 16/9 te krijgen.
Het is vaak kijken in diverse programma's en dan pas branden. Liefst op een rw.

nee, niet bij 't branden maar bij 't converteren met divx converter 6...
ik heb ondertussen het probleem gevonden. blijkbaar kan je alleen kiezen voor 16:9 of 4:3 bij de keuze van de ondertitels (???)
je moet dus je ondertitel kiezen (engels, nederlands, pools, etc...), en daar heb je dan ook nog de keuze "widescreen" of "letterbox".
bij "widescreen" maakte ie d'r eigenaardig genoeg een 4:3 film van. toen ik voor "letterbox" koos, was de film goed...

de keuze zag er als volgt uit:
SELECT AUDIO TRACKS
- English 5.1 Surround AC3 (Main)
- Polish 5.1 Surround AC3

SELECT SUBTITLE TRACKS
- English Subtitles Widescreen
- English Subtitles Letterbox
- Dutch Subtitles Widescreen
- Dutch Subtitles Letterbox
- Polish Subtitles Widescreen
- Polish Subtitles Letterbox

lijkt me toch nogal raar dat je je film-formaat bij de ondertitels moet selecteren...

al bij al deed ie de conversie perfect, al was er van een ondertitel bestand nergens iets te bespeuren... het enige probleempje is nu dat ie d'r geen "*".avi van maakt maar een "*".divx. en op m'n freecom mediaplayer-3 staat wel divx player op, maar da's nog de 5.xx en niet de 6.xx. dat maakt dat deze de film niet kan afspelen daar de player geen film vind...
een upgrade (firmware) van divx player 5 naar divx player 6 is nog nergens te bespeuren, dus is uiteindelijk het hele proces toch nog voor niks geweest...
hopelijk komt die firmware-upgrade er ooit, anders kom ik met de tijd in de problemen...

franco
 
Laatst bewerkt:
Zul j'em weer moeten converteren. DivX to ....wat je wilt. Dan speel je deze af in Mediaplayer of je brand als dvd/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan