verwijderen windows media player

Status
Niet open voor verdere reacties.

heitsme

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
Berichten
197
hoe kan ik windows media player verwijderen??
deze speelde bij mij geen dvds af (geen beeld/geluid) heb nu media player clasic met k-lite codec pack gedownload
 
Start>configuratiescherm>software, dan links klikken op windows onderdelen toevoegen of verwijderen, vinkje voor mediaplayer weghalen en op toepassen/oke klikken.
 
ik heb gedaan wat je zei maar windows media player staat er nog tussen en doet het nog steeds
 
Mmm, ik heb even bij Broer Bill gekeken en die vertelt het volgende:

Windows Media Player is een functie van het besturingssysteem en kan niet geheel worden verwijderd. Afhankelijk van de versie van de speler en Windows die u gebruikt, kunt u mogelijk wel teruggaan naar een eerdere versie van de speler, of kunt u de toegang tot de speler verwijderen.

Als u Windows Media Player 9 of hoger uitvoert, kunt u teruggaan naar een eerdere versie van de speler. Zie vraag 2.3 voor meer informatie.

Als u Windows XP Service Pack 1 of Windows 2000 Professional Service Pack 3 of 4 uitvoert, kunt u de toegang tot Windows Media Player verwijderen met de functie Programmatoegang en -instellingen. Hierdoor worden alleen koppelingen naar de speler verwijderd. De Windows Media Player-software wordt hierdoor niet verwijderd. U kunt de toegang tot Windows Media Player als volgt verwijderen:
Dubbelklik in het Configuratiescherm op Software.
Klik op de knop Programmatoegang en -instellingen en kies vervolgens een configuratie (bijvoorbeeld 'Niet-Microsoft' of 'Aangepast').

Dan snap ik eigenlijk niet waarom die tussen windows onderdelen verwijderen staat... :confused:

link: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/nl/mp10/faq.aspx#2_4
 
Ik wil Windows Media player (10) ook verwijderen, heb het gedaan via die methode, maar helaas, hij staat er nog op en alles werkt nog....
 
Daar wordt dit over gezegd:

Van Windows Media Player 10 teruggaan naar een eerder systeem
Klik in het Configuratiescherm (Categorieweergave) op Software.
Klik nogmaals op Software en voer een van de volgende handelingen uit:
Als u Windows XP Service Pack 2 uitvoert, schakelt u het selectievakje Update weergeven in (boven aan de lijst), klikt u op Windows Media Player 10 en klikt u vervolgens op Wijzigen/Verwijderen.
- of -
Als u Windows XP Service Pack 1 of eerder uitvoert, klikt u op Windows Media Player 10 en klikt u vervolgens op Wijzigen/Verwijderen.

Als dat niet werkt hoop ik dat iemand nog een andere manier weet, maar dit is de manier waarop het zou moeten...
 
want als ik nu op het icoontje klik van mediaplayer, vraagt hij om mediaplayer 9 te installeren...
 
ik heb nu nog één probleempje, de icoontjes bij mijn MP3-bestanden blijven die van Media Player, en niet van foobar2000 (die ik nu staan heb, gebruikt maar 2000kb)...
:confused:
 
Ga dan even in een willekeurige map naar extra>mapopties>bestandstypen en koppel de extensie .mp3 even aan je eigen mp3 afspeelprog :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan