Mpg naar Avi bestandjes omgezet

Status
Niet open voor verdere reacties.

SunAngel

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2006
Berichten
62
Hallo :rolleyes:

Even een vraagje, het is toch niet normaal dat als ik via Virtualdub mijn mpg bestandjes heb omgezet naar avi bestanden deze groter zijn.
Bv. Bestanden met zoveel Kb worden nu bestanden in Gb's
Zo geraakt mijn harde schijf zeker vol, heb het nu al eens bekeken en het is dus niet te doen!!!
Kan iemand me vertellen wat ik fout doe, waar mijn probleem ligt, hoe ik er moet mee omgaan?
Ik ben in die dingen echt niet zo goed...
Mijn avi bestandjes kunnen nu in movie maker geïmporteerd worden maar met alle fragmentjes die ik heb,... geraakt mijn harde schijf binnenkort FULL en kan ik weer es niet verder !!
Ik ben dus niet goed bezig vrees ik
Alvast bedankt voor jullie reacties
Greetzzzzzz
 
AVI bestanden zijn nu eenmaal vele malen groter dan mpeg bestanden.
 
afhankelijk van de kwaliteit van de mpg mag een avi niet veel groter worden dan het bron bestand. Als jij spreekt over vele gb's, ben je volgens mij vergeten een compressie in te geven in virtual dub. Een gemiddelde avi wordt dan meestal maximaal 1.8 gb.
 
mpg-avi

Ik heb het zelfde probleem, 10min film is bij mij al 10GB groot....
Hoe moet ik vitualdub dan instellen?
Peter
 
hey pvdz
tja,dat probleem hebben we dan beiden, alleen dat ik er mijn hoofd niet meer bij breek.
Ik heb die mpeg's direct in win dvd creator 2 kunnen importeren en ook op dvd kunnen branden als film dus...mijn probleem is opgelost.
ik kan je spijtig genoeg niet helpen want ik heb het niet kunnen compresseren zoals ze me zeiden te doen...
Hopelijk vind je het antwoord, probeer anders eens bij james 007 of A.J. of Globe, da zijn :thumb: mannen !!!
succes!
grts
(indien je hier geen reactie krijgt, stel je vraag anders direct op het forum zelf;)
 
A.J. zei:
AVI bestanden zijn nu eenmaal vele malen groter dan mpeg bestanden.


Hoeft niet hoor... ik neem aan dat de bedoeling is dat je naar een divx of xvid (= ook avi) wilt converteren. Download dan even een versie van dvdx: ***klik***, kies dan onder bestand mpeg openen (of importeren), stel de juiste codecs met bitrates in en je hebt een kleinere avi dan de mpeg oorspronkelijk was als je het goed doet. Hier zal je wat mee moeten experimenteren, het is een vrij simepl programma.
 
Laatst bewerkt:
Ga even de historie na van TS.
Ik weet wel wat je bedoelt(en hebt daarin gelijk), maar daar had de TS op het moment van vraagstellen even weinig aan.
Alleen even een bevestiging voor haar, waardoor ze een zetje in de goede richting kreeg middels een andere thread.
Dus ik wil niet de mod uithangen:D , maar een beetje mosterd na de maaltijd is het wel :D
Of ben je jaloers op het complimentje? LOL :D
 
Zit wat in, maar ik ging er van uit dat de ts verwachtte dat de avi kleiner zou worden, dus vandaar de divx/xvidoptie :thumb:
 
Nee, ze dwaalde even af met deze thread, maar is toen weer verder gegaan met de eerste.
Dat is diezelfde waar wij zo'n innige band aan hebben overgehouden :thumb:
Het zou wel handig zijn wanneer ze deze zou afsluiten met het woordje opgelost.
 
Sarvo zei:
Hoeft niet hoor... ik neem aan dat de bedoeling is dat je naar een divx of xvid (= ook avi) wilt converteren. Download dan even een versie van dvdx.

bedankt, dit heb ik gedaan, (DVDx2.0P4)maar krijg een foutmelding bij het laden van de MPG; iets over DeCSS............................? en dan zegt ie dat het problemen kan opleveren?
 
Ja dat klopt, dat moet je even handmatig uitschakelen in de input settings, dat is alleen van toepassing wanneer je direct van dvd een divx wil maken ;)
 
ik weet niet wat ik doe, maar ik krijg geen MPEG meer geimporteerd ?
Bij het venster "select MPEG files",kan ik wel in folders bladeren, maar krijg niets in het linker gedeelte.
 
Dan mag je daar even een aparte vraag over gaan stellen, het is niet de bedoeling dat je een vraag in een vraag van een ander gaat stellen ;)
 
euh, ik begrijp er hier niets meer van maar ik begrijp met 'haar' dat het over mij gaat en dat ik dus deze vraag als opgelost moet zetten...
Ik deed dit omdat pvdz er zelf een probleem mee had...
dus om verwarring te vermijden sluit ik dit onderwerp af en hopelijk vind pvdz de oplossing...of maakt hij een nieuwe vraag aan...

zo beter maatjes???
;)grts
 
Laatst bewerkt:
hehe sarvo ;)
jullie kunnen moeilijk doen hé seg ;)...
was allemaal goed bedoeld naar pvdz toe hé...
maar begrijp het wel,het schept verwarring...
toedeloe
 
Nee joh, da's niet moeilijk doen, dat is overzicht behouden, da's voor ons allemaal prettiger ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan