Videobewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

binder

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2005
Berichten
24
Hallo,
ik ben bezig met een film van de vakantie, en ik gebruik daar MAGIX VideoDeLuxe voor. Maar elke keer als ik daar een menu mee maak, en ik druk op branden loopt ie vast. Weet iemand misschien een ander programma waar ik een menu mee kan maken voor de DVD? waar ik dus bijvoorbeeld gewoon de 2 avi bestanden ingooi, en daar dan een menu bij kan maken?
 
Is het niet mogelijk om niet direct te branden, maar het resultaat van magix op schijf op te slaan in een map VIDEO_TS? Dan kan je daarna die map met nero branden of zo.
 
ja dat kan wel, maar ik wil er graag een menu bij maken:S.
Als ik dan niet wou dan kon ik inderdaad exporteren als avi of DVD en dan met nero branden ja, Maar 'k wil deze keer een menu erbij maken:p
 
Ja dat begrijp ik, maar je moet toch zelf kunnen kiezen of je het resultaat meteen brandt of eerst opslaat op de harde schijf? (Dus het eindresultaat mèt menu)... ik weet wel een manier, maar die is wat lastig uit te leggen namelijk, daarom vraag ik of er echt geen mogelijkheid met je huidige software is.
 
owh ok sorry ik begrijp 't.
Nou het slaat het diskproject (dus het menu) apart op met bestandsnaam .DIP
Volgens mij kun je die niet zomaar op de DVD gooien zodat het nog werkt ofwel?
 
Dat doet ie als je het project opslaat neem ik aan.
Het nadeel is dat ik de software niet ken, ben het even aan het downloaden, dan kan ik even "meekijken", het duurt alleen een uurtje en dan nog even branden en installeren.
Je hebt bijvoorbeeld met een dvdprogramma grabit de keuze, of je de gecomprimeerde dvd direct op dvd wil hebben of als file op je hd wil zetten.
Als ik het goed begrijp heb je avi's.
Als je namelijk de avi's omzet met tmpgencoder plus naar mpeg 2, dan kan je daarna met tmpg dvdauthor een dvd maken met menu, dat vervolgens op je hd wordt geploft, zodat je het zelf even met nero kan bakken.
Als je daarin geïnteresseerd bent, wil ik het wel verder uitleggen allemaal, ik denk dat je met tmpg ook veel meer video op een dvd kwijt kan dan met magix, met behoud van dezelfde kwaliteit (dat kan je allemaal zelf instellen en ik ken daar wel wat trucs voor om dat goed te doen, zodat je zeker 3 á 4 uur film op een dvd kan zetten.
 
Als je dat laatste even voor me wil uitleggen, dat zou echt super zijn!:D
 
Neem een trial van nero 7 daar kan het perfect mee...
 
Dat is juist het probleem, met die magixsoftware kan je waarschijnlijk alleen met de ingebakken burnengine branden, waar de brander waarschijnlijk op vastloopt.
 
Ik kan mijn verhaal redelijk kort houden, met dank aan Tazman.
Lees om tmpg te begrijpen de volgende link rustig door: http://www.xs4all.nl/~ronh/dv/tmpg.htm Het lijkt erg ingewikkeld, maar als je het een keer gedaan hebt, is het een stuk makkelijker dan het er aanvankelijk naar uit zag.
Als je de basis door hebt wordt het voor mij makkelijker uitleggen namelijk. De uitleg:

Zodra je tmpg+ hebt geopend, gebruik dan meteen de sneltoetscombinatie ctrl+n
Nu kan je zelf de videoinstellingen wijzigen.
Open dan in de regel Video source je .avi. De audio wordt automatisch meegenomen.
Nu ga je naar setting (rechtsonderaan).
Kies bij streamtype: mpeg2
Kies bij size: 720x576 (standaard paldvdresolutie)
Kies bij aspect ratio wat je zelf wil
Kies bij Frame rate: 25 fps (standaard palframerate)
Kies bij Rate control mode: 2pass vbr en klik dan vervolgens daarachter op setting.

Nu komt even een apart verhaal om je gemiddelde bitrate te gaan bepalen.

__________________________________________________________________________

Neem het aantal secondes dat de complete film duurt (of het totaal aantal secondes van meerdere avi's bij elkaar opgeteld, als je er meerdere op één dvd wil plaatsen)
Neem het aantal MB's dat je voor de film beschikbaar hebt (voor dvd is dat afgerond dacht ik 4500MB, neem anders voor de zekerheid 4400MB, dan heb je 100MB speelruimte, hier zal je wat mee moeten experimenteren)
Bepaal hoe hoog je de audiobitrate wil hebben. Als je oorspronkelijke audiobitrate bijv. 256kb/s is, hou dat dan aan.
Om de gemiddelde bitrate te bepalen gebruik je de volgende formule: aantal MB's/aantal secondesx8000-de audiobitrate.
Als je dus een film hebt van 3 uur met een audiobitrate van 128kb/s die je op een dvdr wilt zetten krijg je de volgende rekensom: 4400/10800x8000-128=3131kb/s gemiddeld. Haal daar nog 5 vanaf voor de zekerheid en je zit altijd goed. Zo lang je boven de 2000kb/s voor de video blijft, ziet het er allemaal nog prima uit.
__________________________________________________________________________

Gebruik die gegevens voor het invullen van de gemiddelde bitrate en kies bij minimale bitrate 0 en maximale bitrate 3500 (is zat)
Vink in het zelfde scherm de regel enable padding not to be lower than minimal bitrate aan, dit is in dit geval erg belangrijk, omdat wanneer je bitrate onder 0 komt, de boel vastloopt als je dit niet aanvinkt.
De regel profile & level mag je zel bepalen, hoe hoger, des te trager, avarage is goed genoeg, high mag ook.
De regel videoformat zet je op PAL, de drie regels daaronder lekker zo laten.
De regel motion search precisioun kan je op high zetten, maar dan duurt het encoden langer, maar de kwaliteit is beter.
Dan kies je bij output filename een locatie waar je de mpeg wil opslaan.
Als je hiermee aan de slag gaat en klaar bent, geef dan een gil, dan help ik je wel met dvdauthor, maar dat is niet zo ingewikkeld, zolang je de mpeg maar niet laat hercoderen naar standaard dvdinstellingen.
Dit hele proces kan enkele uren in beslag nemen, afhankelijk van de lengte van de films en de snelheid van je cpu.

Mocht je een term niet begrijpen of iets lukt niet, dan hoor ik het wel. Heb vooral even geduld en lees dit rustig door :D

Bovenstaand verhaal mag van mij door iedereen op helpmij gebruikt worden, zolang je het maar niet gebruikt onder eigen auteursnaam, want ik heb het net geschreven :) (behalve natuurlijk de link van Tazman)
 
Laatst bewerkt:
HEEL ERG BEDANKT!!!!!!! ECHT SUPER!
Ik zal het 's even rustig doornemen:p
 
Dan ga ik in die tijd even spelen met mijn nieuwste software... magix video deluxe :evil:
 
Sarvo zei:
Neem het aantal secondes dat de complete film duurt (of het totaal aantal secondes van meerdere avi's bij elkaar opgeteld, als je er meerdere op één dvd wil plaatsen)
Neem het aantal MB's dat je voor de film beschikbaar hebt (voor dvd is dat afgerond dacht ik 4500MB, neem anders voor de zekerheid 4400MB, dan heb je 100MB speelruimte, hier zal je wat mee moeten experimenteren)
Bepaal hoe hoog je de audiobitrate wil hebben. Als je oorspronkelijke audiobitrate bijv. 256kb/s is, hou dat dan aan.
Om de gemiddelde bitrate te bepalen gebruik je de volgende formule: aantal MB's/aantal secondesx8000-de audiobitrate.
Als je dus een film hebt van 3 uur met een audiobitrate van 128kb/s die je op een dvdr wilt zetten krijg je de volgende rekensom: 4400/10800x8000-128=3131kb/s gemiddeld. Haal daar nog 5 vanaf voor de zekerheid en je zit altijd goed. Zo lang je boven de 2000kb/s voor de video blijft, ziet het er allemaal nog prima uit.

Hej sarvo ik had toch nog een vraagje over dit gedeelte, doe ik dit wel goed?
Mijn film duurt 49 minuten X 60 is 2940 seconden. De audiobitrate, hoe kom ik daarachter. Ik neem nu als voorbeeld ook even 128. Dan krijg ik dus
4400/2940x8000-128= 11844..:confused:
En dat is wel ietsje meer dan wat jij hebt. Klopt dit wel?
 
Ja, want ik ging uit van een film van 3 uur, jij hebt nog geen uur, dus dan stijgt volgens de formule de bitrate behoorlijk.... meer dan het drievoudige van mijn voorbeeld. Dat is het leuke van werken met variabele gegevens :) Een bitrate van 11000 is belachelijk trouwens, ik zou niet hoger gaan dan gemiddeld 3500kb/s, anders kan je dvdspeler de datastroom niet bijhouden :D
 
Hej sarvo, er is dus toch een fout opgetreden. hij zegt zodra ik 'm inlaad in DVDauthor:
A video sequence header is necessary for every GOP in a standard DVD
Fout%2eJPG
 
Laatst bewerkt:
Dan stond waarschijnlijk de GOPstructuur niet goed in tmpgencoder ben ik bang.
Probeer het riedeltje nog eens overnieuw en zorg dat onder het kopje GOPstructure de volgende instellingen staan:

Bij i: -1
Bij p: -5
Bij b: -2
bij output interval of sequence header: -1
bij max numbers of frames in a GOP: 18
Zorg dan ook dat output bitstream for edit en detect scene change aangevinkt staan.
Als laatste klik je rechtsonderaan even op: standard

Dit zijn dus aanvullende instellingen, voor de rest gewoon zoals je het gedaan hebt.
Ik hoop dat je een snelle pc hebt, anders spijt mij het zeer dat je nog eens 12 uur moet converteren. :(
 
ok bedankt, ik zet hem zo weer aan zodat ie morgen klaar is, oja en met dat DVDauthor ben ik al een beetje mee aant klooien. Kun je daar geen achtergrondmuziekje laten draaien?:confused:
 
Tijdens het klooien? Dan start je toch gewoon je favo muziekprogramma er bij? :D
Of in het menu van de dvd? Moet kunnen volgens...
 
Mmm, ik heb even gekeken en het shcijnt niet echt te kunnen geloof ik... :(
Ik neem aan dat het nu wel gelukt is om de mpeg in dvdauthor te ploffen trouwens?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan