FILm-probleem: alleen Quicktime werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deefjuh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2006
Berichten
3
Ik heb een P4 met xp pro er op.
Hier zit een oude ATI radeon 7000 als videokaart.
Alles werkte zoals het hoord

Nu heb ik laatst mijn HD geformatteerd, en dus alles opnieuw geinstalleerd.
Hierbij heb ik de volgende dingen geinstalleerd(wat beeld betreft):
*directx9
*Catalyst(nieuwste van de site)

Bij het afspelen van een filmpje(maakt niet uit welk standaard-formaat) met Windows Mediaplayer, krijg ik ongeveer de eerste 10 frames te zien. vervolgens blijft het geluid doorspelen maar is het venster niet meer aan te klikken. Als ik dan met taakbeheer mediaplayer afsluit, dan verdwijnt het scherm van mediaplayer(logisch) dan loopt het scherm vast, mn muis kan ik even bewegen, dan hoor ik een piep van mn PC speaker en dan is het helemaal vast, en moet je opnieuw booten.

Ik heb geprobeerd NIMO-codec pack te installeren,k-lite codec pack, andere drivers voor mn videokaart,
VCL-player(die veel pakt), realplayer, power-dvd(dvds afspelen werkt ook niet)en verschillende andere players.
Hiervan werkt alleen Quicktime, alleen kan je niet alle formaten hiermee afspelen(zoals wmv of een DVD'tje).
Het gekke is wel dat mijn TV-kaart(basic tvkaartje van Pinnacle) gewoon prima werkt en wel gewoon goed beeld en geluid geeft: een videokaart probleem lijkt het me dus niet.

Je snapt dus wel: ik ben ten einde raadt!
 
Ik heb net WMP10 opnieuw geinstalleerd...
geen resultaat
 
OK,
het werkt nu dus wel (?)
Ik heb gekeken met sherlock, en deze zei mij dat ik de wmv9dmod.dll miste. Deze van shareaza afgehaald en er weer opgezet(terwijl ik wmp9 ook als eerste had geinstalleerd).
Ik zou denken dat wmvdmod.dll het ook wel over zou nemen.
=======================================================
Nou heb ik mijn computer opnieuw opgestart,
maar nu werkt het dus niet meer: de dll is nog steeds op zn plaats, sherlock geeft geen problemen aan, maar het oude probleem is er weer....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan