Cassettebandje naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Ik krijg het niet voor elkaar om het geluid van een cassettebandje, wat afgespeel wordt in mijn cassette-recorder, in mijn PC te krijgen. Ik heb de 2 cinch stekkertje verbonden met 1 stekker (PC stekkertje) naar demic-ingang aan de voorkant van mijn PC. Ik wil het geluid via NERO Soundtrax binnen halen. Wie kan mij zeggen hoe ik het binnen moet halen en wat voor verbindingen ik moet maken?

Bedankt. Martin
 
De uitgang van je casette deck moet naar de Line-ingang van je soundcard. Dan even klikken op het luidsprekertje, in je systray(rechtsonder) kijken of de line-ingang niet gedempt staat en dat je schuif bovenaan staat.
 
Rudi,
Ik heb aan de voorkant een ingang groen (koptelefoon) en rose (microfoon) moet ik hem dan in de ingang van de microfoon stoppen?

Ik krijg nog steeds geen geluid!

Martin
 
In de microfooningang ja!

Heb je bij opties de apparaatinstellingen juist staan?
 
Laatst bewerkt:
Raymond Bos zei:
In de microfooningang ja!

NEEN !!!! Dan wordt je signaal overstuurd, met als gevolg, VERVOMING. Achteraan, bij je soundcard, daar de Line-ingang gebruiken.
 
Raymond Bos zei:
Nooit last van gehad!

Hmmm... zou ik aan twijfelen.

1° de ingangs gevoeligheid van een mic ingang ligt 10X hoger.
2° de impedanties komen niet overeen.
 
Is al weer even geleden hoor. Ik heb toen een bandje van een huwelijksdienst in onze kerk op cd gezet. Tot zover ik weet heb ik daar geen last mee gehad. Ook enige tijd geleden wat oude muziek (uit de tijd toen ik nog 16 was:p ) op cd gezet.
Maar je kan gelijk hebben hoor.
 
Laatst bewerkt:
nog iets, als je de mic ingang gebruikt krijg je mono geluid, omdat de mic ingang nooit meer kan zijn dan mono, line in is darintegen stereo, en aangezien het meeste dat op bandjes staat wel in stereo zal zijn (tenzij je het zelf hebt opgenomen) worden de beide kanalen gemengt als je de mic ingang gebruikt.


db
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan