Kan .rar bestand niet afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berthombre

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2006
Berichten
102
Hallo iedereen,

Ik heb een .rar bestand dat een filmpje zou moeten bevatten van mn zoon die een wedstrijd speelt.

Nu dacht ik dat me dat met winrar wel zou lukken maar ik krijg enkel geluid in mn windows media player :confused:

Bert
 
Klopt, een .rar bestand moet je ook eerst "uitpakken" / unrarren. Staat Winrar op je machine ?
 
Ja winrar staat er op en ik heb het blijkbaar wel uitgepakt want het heeft nu zo een icoontje (3 boekjes)

Bert
 
Nee, dan is het nog niet uitgepakt. (Wat staat achter de naam van dat bestand, dus: naam.??? )

Na het uitpakken hoort het een andere extensie te krijgen dan de .rar extensie, bijv. .AVI

Rechtsklik op de allereerste .rar en kies dan voor "Extract here". Nu wordt de eerste .rar (en eventuele vervolg .rar (s) uitgepakt. Nu zie je een bestand met een extensie zoals hierboven genoemd. Dat kun je afspelen met de WMP.

Mocht na het uitpakken een extensie verschijnen als .IMG of iets dergelijks, dan moet je het bestand met (bijv.)Nero weg-branden als Iso bestand om het te kunnen afspelen, maar ik ga er niet vanuit dat het een ISO bestand betreft.
 
Laatst bewerkt:
Als het zo'n icoontje met 3 boekjes bevat zoals je zegt is het nog ingepakt, ga op het bestand staan en doe rechtermuis toets en klik op hier uitpakken.

Maar wat ik denk dat er gebeurde is het volgende, je dubbelklikt op het rar bestand en toen dubbelklikte je op het film bestand in het rar venster.
Winrar gaat het dan tijdelijk even uitpakken en afspelen, aangezien je media speler starte, alleen kreeg je toen alleen geluid en geen beeld.
Dit zal zo niet anders zijn als je het wel normaal uitgepakt hebt aangezien je vast een codec mist om het filmbestand af te spelen.
Codecs heb je nodig om film bestanden af te spelen en aangezien er nogal wat verschillende formaten zijn kun je het beste een heel pakket codecs nemen, deze bijvoorbeeld, kies 1 van de 2.69 FULL links.

http://www.free-codecs.com/K_Lite_Codec_Pack_download.htm
 
Laatst bewerkt:
merci he gasten

Ik moest idd die nieuwste codec nog installeren


Bert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan