Rippen internet radio

Status
Niet open voor verdere reacties.

HerrieM

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2004
Berichten
212
Weet iemand hoe je de nummer van een Macromedia Flashplayer kan rippen

Ik wil namelijk de nummer uit dit programma op mijn eigen pc, zodat ik niet steeds op het internet hoef om ze te beluisteren.
 
Ben benieuwd of dat kan.
Weet niet of de maker van die site en/of de muziek dat ook fijn vind.
 
Gewoon je waverecorder starten, recorden en het nummer starten, dan gaat de rest vanzelf.
Als je niet lang genoeg kan opnemen met de waverecorder, zal je daar even een extern alternatief voor moeten zoeken. Let wel op, als je een analoge waverecorder gebruikt, worden ook je systeemgeluiden mee opgenomen. Dus als je je pc gebruikt tijdens het opnemen en je hoort ploing van windows, staat die ploing ook in je nummer :D
 
of mischien via p2p
of mag ik dat niet zeggen ,we zien wel:eek:
 
ibiza zei:
of mischien via p2p
of mag ik dat niet zeggen ,we zien wel:eek:
Dat mag je misschien niet zeggen, maar de nummer waar het mij omgaan zijn niet via p2p te krijgen. Ook niet legaal te krijgen omdat het album nooit is uitgebracht (bij de plaatenmaatschappij weggeschopt). Daarom wilde ik het zo proberen:rolleyes:
 
over nummer spreken we hier
 
Ik dacht dat het niet zo makkelijk was om audio streaming op te nemen.
Het zal misschien dan wel aan mijn comp liggen, maar afspelen op je geluidskaart en recorden lukt bij mij niet.
Ook de tip die Sarvo al gaf is bij mij ondenkbaar.
Het kan ook aan mezelf liggen natuurlijk.

Wat bij mij wel gewerkt heeft is een omweg via de line out van je geluidskaart met kabel naar je audio verstrerker en terug van je versterker via kabel naar line in van je geluidskaart. Daarbij een programma als nero wave editor ( of iets gelijks ) te gebruiken en dan wel opnemen via line in aanvinken, anders krijg je de input niet in je programma.

Het klinkt heel omslachtig, maar dat was bij mij toen wel de optie.

Eventueel een link naar deze site .. let niet op de titel, maar heeft wel met deze vraag te maken. http://www.nieuwsbronnen.com/klassiekemuziekradios/opnemen12.html

Ik hoop dat er verdere reacties zullen komen, daar kan ik daarzelf dan ook weer van leren het zal best kunnen dat ik te omslachtig bezig ben geweest toen.

gr. Marcel
 
Bedankt Sarvo, deze oplossing werkte inderdaad.

Sarvo zei:
Gewoon je waverecorder starten, recorden en het nummer starten, dan gaat de rest vanzelf.
Als je niet lang genoeg kan opnemen met de waverecorder, zal je daar even een extern alternatief voor moeten zoeken. Let wel op, als je een analoge waverecorder gebruikt, worden ook je systeemgeluiden mee opgenomen. Dus als je je pc gebruikt tijdens het opnemen en je hoort ploing van windows, staat die ploing ook in je nummer :D

Wel gaat de geluidskwaliteit iets achteruit, maa rhet werkt wel.:thumb:
 
met dit hier lukt het wel
waarschijnlijk betere kwaliteit of dat je nu hebt (denk ik toch)
wel geen freeware maar er leiden veel wegen naar rome

http://www.xaudiotools.com/
 
Het is inderdaad een beetje afhankelijk van welke software je gebruikt ;)
 
standaard staat de bitrage op 128
je kan ze opkrikken tot 256

en vooral heel simpel in gebruik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan