film downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

burger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2006
Berichten
1
Ik heb een meningsverschil met mijn vader.
volgens hem is het illegaal om films te downloaden.
maar volgens mij is het wettelijk wel toegestaan om films te downloaden.

wie heeft het nou mis.
ik mag namelijk niet van mijn vader films downloaden:(
ik deed dat altijd met torrent bestanden met behulp van azureus.
maar mijn vader heefd dit alles van de pc verwijderd:evil:

wie kan mijn vader overtuigen dat ik niks illegaals doe:thumb:
 
zover ik weet mag je alles downloaden behalve software.

het uploaden is wel strafbaar bv via kaaza of een torent site.

probeer eens via nieuwsgroepen te downloaden, volle snelheid en geen upload.
 
Dan moet ik je teleurstellen. Film,muziek,van een P2P programma, downloaden is altijd illegaal.Je kan legaal downloaden, als je er ook voor betaalt.
 
vanzwam zei:
Dan moet ik je teleurstellen. Film,muziek,van een P2P programma, downloaden is altijd illegaal.Je kan legaal downloaden, als je er ook voor betaalt.

Klopt.
 
dit staat op de site van BREIN:

Een kopie maken of downloaden voor eigen gebruik mag (niet).
De simpele regel is dat een kopie maken of downloaden mag als het uitsluitend voor jezelf is en nooit voor anderen. Voor software (videospellen) geldt: nooit een kopie maken of downloaden, dus ook niet alleen maar voor jezelf.


dus ik denk nu eigenlijk dat het wel mag.
begin nu ook te twijfelen
 
Downloaden voor eigen gebruik mag volgens mij wel, maar met torrent deel je het ook gelijk wat dan weer illegaal is...
 
Uploaden mag niet, dus degene die upload is strafbaar en ik denk dat de eerste processen erop gericht zijn en zullen worden om aan te tonen dat degene die download dat weet, dus dan doe je aan een soort van heling, dus strafbaar.
Maar ik ben geen rechter of advocaat maar muzikant, dus ik wacht af.
 
Als je enkel download, maak je toch gewoon gebruik van het aanbod?
Daar is niets mis mee dacht ik.
Diegene die het aanbied is strafbaar.

Greetz : Jer:cool:en.
 
Ja, je mag het wel downloaden, maar niet gebruiken. Vb. WIn XP downloaden mag, maar mag niet op je PC gebruikt worden. Voor XP is een FCK... een illegale key. En nu gaan we weer in een eeuwige discusie, wat mag en wat mag niet.
 
Laatst bewerkt:
burger zei:
wie kan mijn vader overtuigen dat ik niks illegaals doe:thumb:

nee wij gaan hier niet jou daden verantwoorden aan jouw vader.
dat regel je maar mooi met hem zelf.:p
 
goldvinger zei:
dit is trouwens de link die op BREIN staat:

http://www.anti-piracy.nl/Opinie/Wat_mag_niet.html

heb nu echt twijfels.
dacht altijd dat het illegaal was maar ben nu niet meer zo zeker:confused:

heb het stuk van brein effe gelezen
dus een bacup van een eigen dvd mag ,maar als ze beveilgd zijn niet
aangezien ze allemaal beveilgd zijn !!!! wat een kwats

downloaden via p2p mag maar uploaden niet
doe mij denken aan de drugswet je mag het gebruiken,op zak hebben maar NIET kopen


wat doe je met pc beginners die verschil niet kennen tussen upload en download en zo zijn er veel

dat ze eerst eens een vaste wetgeving geven die voor iedereen zelfde is in heel europa
dan zal er pas duidelijkheid zijn

ik moet ook in egypte stoppen voor een rood licht:D
 
Het laatste voorbeeld is erg goed: Ook in Egypte moet je stoppen voor een rood licht.
Dat heet "je verstand" gebruiken.
Iedereen weet dat wanneer je een DVD film normaal in de winkel koopt, je er geld voor moet betalen. Dan is het natuurlijk vreemd dat je hem gratis van een wildvreemde mag kopieeren terwijl je weet dat die wildvreemde dat niet mag aanbieden.
Wanneer een wildvreemde jou een gratis of zeer goedkope fiets aanbiedt op straat, kan je er vergif op innemen dat die fiets gestolen is. Dus wanneer je dat aanneemt, pleeg je heling. Zo simpel is het. Je had kunnen weten dat die wildvreemde niet eerlijk aan die fiets is gekomen.
De wet is hier inderdaad nog heel erg onduidelijk over, net als inderdaad het aangekaarte Nederlandse softdrugs beleid, maar ik mag aannemen dat er ooit een proefproces zal komen en de duidelijkheid boven tafel zal komen.
Lang verhaal kort: gebruik je verstand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan