Filmpjes die vervagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Labradorreke

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2001
Berichten
102
Hallo,

Ik heb een vraagje ivm zelfgemaakte filmpjes.
Vorig jaar tijdens de zomermaanden heb ik verschillende filmpjes gemaakt aan zee
van mijn labrador.
De filmpjes sla ik op mijn externe harde schijf op. (Worden opgeslagen als avi bestanden)
Nu daarnet tijdens het bekijken merk ik dat er een aantal aan het vervagen zijn.
Is dat normaal en hoe kan je dit voorkomen?
Omdat ik binnenkort waarschijnlijk afscheid moet nemen van mijn labrador omdat hij ziek is:( , zou ik wel graag de beelden in goede staat kunnen bewaren als herinnering.
De filmpjes zijn gemaakt met Digitale camera van Traveler DC-6300 6.3 megapixels.
December 2004 bij Aldi gekocht.
Is branden op een dvd een beter idee?
Wie kan me hierbij raad geven en helpen?

Alvast bedankt!
 
Ik heb daar Windows Movie Maker voor gebruikt om ze achter elkaar te plakken.
Dat waren mpg filmjes van een labrador site die nogniet in avi stonden.
Maar heb met mijn eigen labradormovies ook zo'n filmpke gemaakt met windows moviemaker en heb hier ook kwaliteitsverlies na een tijd.
In het begin zijn de beelden goed, na enige tijd worden ze steeds waziger.
 
Dan zou ik in iedergeval de files zo snel mogelijk op schijf zetten,kan je naderhand altijd nog bezien wat de beste oplossing is of kan zijn.

Maar brand dan wel op een zo laagmogelijke snelheid, dan brand het er beter in
 
Dank voor je snelle antwoord! :thumb:
Ik zal ze dan inderdaad maar best op een dvd branden.

Moest iemand dé oplossing weten...
Graag een seintje
 
Labradorreke zei:
Ik heb daar Windows Movie Maker voor gebruikt om ze achter elkaar te plakken.
...
Maar heb met mijn eigen labradormovies ook zo'n filmpke gemaakt met windows moviemaker en heb hier ook kwaliteitsverlies na een tijd.
In het begin zijn de beelden goed, na enige tijd worden ze steeds waziger.
Bedoel je dat je steeds weer een film achter de opgeslagen compilatie plakt? Dan zou het begin van de compilatie inderdaad slechter worden door het steeds opnieuw opslaan.

Zijn de oorspronkelijke losse filmpjes nog wel goed? Heb je die nog?


Vr.Gr. Egel.
 
Ik heb de originele filmpjes nog. Die zijn echter ook aan het vervagen.
Wanneer ik een compilatie maak kies ik eerst een aantal filmpjes die ik daarvoor wil gebruiken. Eens de compilatie gemaakt en opgeslagen wordt er achteraf niets meer bijgevoegd neen. Dus maar eenmaal opgeslagen.
 
Labradorreke zei:
Wanneer ik een compilatie maak kies ik eerst een aantal filmpjes die ik daarvoor wil gebruiken. Eens de compilatie gemaakt en opgeslagen wordt er achteraf niets meer bijgevoegd neen. Dus maar eenmaal opgeslagen.
Dat is de goede manier. :)
Labradorreke zei:
Ik heb de originele filmpjes nog. Die zijn echter ook aan het vervagen.
Vreemd :confused:, het is digitaal en digitaal kan niet vervagen, het is of 0 of 1 of een leesfout.

Gebruik je Windows Media Player 10? Misschien is het iets raars met DRM of Info van het internet halen.

Veranderen de datum en tijd van de bestanden die je afspeelt, of blijven die hetzelfde?


Vr.Gr. Egel.
 
Datum en tijd blijven hetzelfde.
Ik speel inderdaad af met windows media player 10.
 
Labradorreke zei:
De filmpjes sla ik op mijn externe harde schijf op. (Worden opgeslagen als avi bestanden)
Ik lees hier wel iets over 'synchronisatie' :confused: en externe schijven.

Heb je de films met de verkenner naar de externe schijf gekopieert?

En als je er een paar naar je harde schijf kopieert, spelen ze dan nog slecht af?


Vr.Gr. Egel.
 
Er zijn er een heleboel die gewoon op mijn harde schijf en op de externe staan.
Hebben het allemaal wel. De ene erger dan de andere.

Maar ik heb daarjuist geprobeerd af te spelen via Power Cinema en daar is het beeld toch van iets betere kwaliteit dan windows media player.
Maar toch niet hoe het filmpje in het begin was.
Ik heb dat filmpke dat ik heb gemaakt via windows movie maker doorgemaild naar vrienden destijds. Heb nu aan iemand gevraagd om het verschil te bekijken.
Zij zegt ook dat het via windows media player 10 zeer slechte kwaliteit is geworden en via power cinema geeft het ook een vertekend beeld, met witte vlekken en strepen op.

Ik was ook van het gedacht da digitaal geen kwaliteitsverlies kon hebben.
:confused:
 
Even Offtopic,Las ergens anders nog een probleem,wat is er precies met je EXTERNE HD aan dehand?
 
BANDIT123 zei:
Even Offtopic,Las ergens anders nog een probleem,wat is er precies met je EXTERNE HD aan dehand?


Er lijkt inderdaad iets mis te zijn met de externe harde schijf.
Vermits de pc zeer vaak vastloopt als ik daar iets wil op opslaan.
Als ik bvb een werkje wil opslaan vanuit het programma paint shop pro op de externe,
dan loopt alles vast. Al de pictogrammen op 't bureaublad verdwijnen en er staat paint shop pro reageert niet meer.
Vaak is de enige optie de pc terug opstarten met de aan/uit knop in te duwen.
Wanneer de pc dan herstart is dan kan hij die externe schijf niet meer vinden.
Ik moet dan enkele malen de stekker (firewire) plus stroom uittrekken en terug insteken vooraleer die terug herkent wordt.
Dan gaat het een uurtje goed en heb ik dezelfde problemen.
Heb reeds hijacklog laten nakijken en rootkitreaveler maar er is niks te vinden van malware ofzo. Weet het ook niet meer. :confused:
 
Kan zijn dat dan de aansluiting van de Fireware niet echt goed meer is(Vuil misschien)
 
Labradorreke zei:
Ik heb dat filmpke dat ik heb gemaakt via windows movie maker doorgemaild naar vrienden destijds. Heb nu aan iemand gevraagd om het verschil te bekijken.
Zij zegt ook dat het via windows media player 10 zeer slechte kwaliteit is geworden en via power cinema geeft het ook een vertekend beeld, met witte vlekken en strepen op.
Misschien heeft het toch iets met DRM (Digital Rights Management) te maken.

Bij de mediaplayer faq staat hoe je in Windows kunt kijken of een file met DRM is beschermd: rechtsklikken, eigenschappen kiezen en dan de licentie tab. Als de licentie tab er niet is dan is het niet beschermd.


Vr.Gr. Egel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan