(Windows Media Player 10) Aanpassen gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Berichten
663
Ik ben bezig al mijn CDd's (honderden) te rippen en doe dat met Windows Media Player 10. Dat gaat prima, op een paar probleempjes na:
WMP10 zoekt netjes de naam van het album, de artiesten en de liedjes erbij. Dat gaat vaak goed, maar soms ook niet goed: ik heb CD's die hij niet kent, CD's waarvan de inhoud niet klopt met wat er opgehaald wordt, en CD's waarvan maar een paar liedjes bekend zijn.
Ik kan in de rippen-sectie van WMP10 wel de naam van het liedje en de naam van de artiest met de hand aanpassen maar niet de albumnaam.

Vraag 1: Hoe verander ik de albumnaam zodanig dat die ook goed in de tag van alle liedjes komt?
Vraag 2: Zijn er alternatieve bronnen om CD-info op te halen (anders dan die WMP10 gebruikt) en hoe kom ik daar?
Vraag 3: Is er ergens een goede gebruiksaanwijzing van WMP10 te vinden (Engels of Nederlands)

Vast dank voor jullie hulp
Rob
 
gezina zei:
Alvast een tip voor vraag 3: FAQ WMP 10

Dankjewel Geesje, maar dat is vooral een marketing verhaaltje maar geen echt manual.
Er staat bijvoorbeeld wel dat het kan, maar niet hoe het moet. Ik weet wel dat ik het scherm codes veranderen moet hebben, maar hoe kom ik daar in?
En ik zoek ook een goede definitie van het synchroniseren; hij doet ieder keer bij mij iets anders als ik verwacht en ik heb geen zin om met trial-and-error te werken...
Rob
 
Ik hoop dat er nog antwoorden komen, heb je trouwens wat aan dit topic? < klik.
 
gezina zei:
Ik hoop dat er nog antwoorden komen, heb je trouwens wat aan dit topic? < klik.

Ik heb wat met CDex (en Audiograbber) ge-experimenteerd; voor dezelfde bitrate zijn ze (aanzienlijk) langzamer dan WMP10. Wat het herkennen van CD's betreft zijn ze soms beter, soms slechter.
Gezien de enorme stapel CD's die ik te doen heb, blijf ik maar bij WMP10, vanwege de snelheid en vul de ontbrekende titels met de hand in.
Wat de album-namen betreft heb ik ontdekt dat ik dat in Windows Verkenner kan veranderen, maar allleen als WMP10 uitstaat want anders "verbeterd" die het weer terug. En omdat ik eea toch met Verkenner overhaal naar mijn MP3-speler is het gewoon een kwestie van de procedure veranderen.
Omdat ik alles op 2 PC's tegelijk doe, lijkt het op bezigheidstherapie.

Dankjewel voor het meeleven!

Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan