Papierformaat en soort papier voor DVD covers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Total Eclipse

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2004
Berichten
53
Ik ben zelf bezig met het maken van DVD's compleet met menu's, bedrukte schijven en covers. Nou wil ik de DVD-covers/boekjes graag afdrukken op dat mooie glanzende (foto)papier waarvan ook de DVD-covers gemaakt zijn van originele DVD's die je in de winkel kunt kopen.

Mijn vraag gaat dus NIET over een programma (zoals Nero Cover Designer, Coverxp of Easy Cover Print) om de DVD-covers te maken op de pc; mijn vraag gaat specifiek over het (foto)papier waarop ik ze kan/wil printen. Twee vragen:

1. Papierformaat:
Is dit glanzende (foto)papier van de originele DVD's uit de winkels een standaardformaat? Op internet zag ik staan dat het 8,28 inch bij 11,75 inch is (omgerekend naar centimeters weet ik ff niet), maar kun je dit (foto)papier ook gewoon kopen net zoals A4-formaat of moet je je DVD-covers uitprinten op A4-formaat en daarna nog gaan knippen/snijden ??? Ik wil de covers graag direct printen op (foto)papier van het juiste formaat, zodat ik daarna de cover alleen nog een beetje hoef te vouwen, zodat ie in het DVD-doosje past.

2. Papiersoort:
Zijn de originele DVD-covers gemaakt van speciaal fotopapier of is dit gewoon standaard fotopapier ?? Welk (foto)papier is goed geschikt hiervoor ??

Samengevat: wie kan mij vertellen hoe ik zelf DVD-covers kan printen zoals de covers van originele DVD's uit de winkel... Ik heb geen speciale "DVD-cover-printer" of zoiets dergelijks, maar wel een moderne printer (Canon Pixma iP4200), die vele verschillende papierformaten en -soorten kan afdrukken.

Groetjes, Marc
 
Ik druk de boel gewoon af in Ms Word. A4 liggend, tekenvak trekken van 27.4 x 18.3 cm en hier een afbeelding in importeren. Werkt feilloos.
 
De orginele covers worden aan de rol gedrukt en Machinaal op maat gesneden.
Ga naar een papier winkel neem een hoesje mee,en zij kunnen je dan de goede papiersoort aanbevelen.
En ja een snij mal hebben ze daar ook wel.
 
ik print ze op gecoat papier 150gr
cover vind ik op fotopapier te blinkend zelf premium mat

ik zou zeggen koop niet van eerste keer 100/500 blaren tegelijk kijk eerst wat je van resultaat zelf vind ,vind je het ok koop er dan meer
 
het lukt niet om een tekenvak te trekken in m.s.o. word 2003

Ik druk de boel gewoon af in Ms Word. A4 liggend, tekenvak trekken van 27.4 x 18.3 cm en hier een afbeelding in importeren. Werkt feilloos.
hoi, ik heb zitten proberen wat je zei; maar het lukt niet om de afbeelding op het juiste formaat te krijgen (hij blijft te klein) hoe doe jij dit precies? waar kan ik die instellingen maken van 27,4 x18,3 cm?
 
@jezusfreak

Reageren op een topic uit 2006 is niet relevant meer.

Deze gaat op slot


Jackall
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan