mp3 opnemen van webradio

Status
Niet open voor verdere reacties.

PVsharing

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Berichten
68
Hallo,

Weet iemand een goed programma waarmee je opnames kunt maken van webradio, zoals veronica, yorin etc. (opnames in mp3). Zijn deze goed in kwaliteit???
Als het kan freeware????


bvd,


peter
 
Hallo.

Ik gebruik altijd streamripper voor winamp, maar er is ook een versie voor mediaplayer. Weet alleen even niet of het freeware is.

Groetjes Erik Rothuis
 
Markus heeft een goede....maar vlak ook Phonostar niet uit...die is ook erg ok!
En wat te denken van Boombox Internetradio....effe googlen en je vind ze beiden!
Er zijn er nog veeeeeel meer, maar dan moet je gaan betalen, of gewoon heel goed zoeken naar een oplossing op internet om het gratis te maken of te krijgen.
Ik denk dan aan Audiojack en Super Internet TV!
:thumb:
 
ripcast is gratis ... streams worden opgesplitst in aparte mp3's
 
Hallo,
Helaas heb ik geen e-mail adres van je gekregen bij helpmij, maar langs deze weg wil ik je graag bedanken voor de reaktie.

Groeten, Kas.
 
jully hebben het over een webradio ik wil graag een webradio op mijn site maar ik weet niet hoe dat moet het is de bedoeling dat als er inmand op de site komt dat ze dan muziek horen weten jully hoe dat moet
 
Kwartje valt nu pas echt...sorry, je wilt een script aanbrengen op je website dat als erop geklikt wordt er muziek komt of als je site verschijnt er direkt een soundje komt.
Ik raad je aan om eens te googlen op www.google.nl met trefwoorden als WEBTOOLS WEBRADIO of meer van dat soort combi...

:thumb:
 
muziek opnemen van internet

Ik kom op een site de mogelijkheid tegen om een 1 uur durende mix te beluisteren.
Deze vind ik goed! :thumb:
Dus zou ik hem wel willen opnemen.

Ik weet dat er webradio opname softwre bestaat maar die werkt alleen met een URL.
En ik zou hem aan mijn lief kado willen doen.
Weten jullie raad?

Thnx
Johnny:cool:
 
MR Riepma,

Dank voor je voorzet maar dat zijn 2048 mogelijke programma's die met audio te doen hebben.
Heb je een voorzetje?

Thnx,
Johnny
 
Johnny,

Mp3 MyMp3 werkt goed. Je kan em vinden op:

http://www.mp3mymp3.com/mp3_my_mp3_recorder.html

Met dit programma kan je opnemen vanaf alle ingangen op je audiokaart. Je kunt dus ook opnemen "wat je hoort".

ps. Als de URL bekend is van het nummer, kan je er ook voor kiezen om het via een downloadmanager binnen te halen. Het voordeel daarvan:
- je download gaat veel sneller ( je hoeft geen uur te luisteren/opnemen)
- de kwaliteit wordt beter, omdat het niet via je audiokaart loopt.

( een vereiste is volgens mij wel, dat het nummer, als een bestand, op de desbetreffende server staat, en niet als streaming audio, dus even kijken bij "eigenschappen" van het audionummer. Is het een .asp, of .asx, dan is het stream geluid. Is het een .mp3, of wmv ofzo, dan kan je de downloadmanager gebruiken)

Een goed werkende en gratis downloadmanager (nederlandstalig) kan je vinder op:

http://www.freedownloadmanager.org/download.htm

Wel even de "Dutch translation" meedownen, om em in het nederlands te krijgen.

Als je vragen hebt, effe reageren....

Groeten,

A.Riepma
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan