poortforwarding via pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesleyh2005

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2006
Berichten
2
oke dit is me probleem,
me ma is de hoofdcomputer in het netwerk,
ze krijgt het internet binnen en van haar gaat het gedeelde internet naar een switch en naar mijn pc('s)
(zie bijlage)

nu is het probleem als iemand naar onze ip gaat op poort 8080 (of een andere)
dan gaat die naar me ma's pc
ik wil het juist zo hebben dat net als bij een router haar pc zegt van "poort 8080 ? oke ga naar die pc"

hoe krijg ik dit voor elkaar (als dat mogelijk is)
 

Bijlagen

  • Netwerk.jpg
    Netwerk.jpg
    28,8 KB · Weergaven: 98
Als ik op 3 pc's torrents ga downloaden via 8080 dan komen ze toch allemaal op de goede pc aan.
Dit is dan wel met een router.
Ik heb het idee dat het ergens anders zit. Meer weet ik ook niet.
In wezen zit het natuurlijk in de verschillende ip-nummers die je met een router hebt.
 
Laatst bewerkt:
Elisa zei:
Als ik op 3 pc's torrents ga downloaden via 8080 dan komen ze toch allemaal op de goede pc aan.
Dit is dan wel met een router.
Ik heb het idee dat het ergens anders zit. Meer weet ik ook niet.

jah met een router ken je de poorten toe aan de ip's binnen jou netwerk das zo simpel
maar met een hoofd pc en dan een switch is dat volges mij niet mogelijk
 
Zoiets kreeg ik ook het idee.
Nou, die routers zijn tegenwoordig ook zo duur niet meer. Je kunt ze zelfs op Markplaats kopen.
 
Laatst bewerkt:
mmm, oke helaas
ik ben zelf geen voorstander van eeen router vanwege de limiet van poorten dus een router hoef ik nie ;) toch bedankt voor de reacties :thumb:
 
wesleyh2005 zei:
mmm, oke helaas
ik ben zelf geen voorstander van eeen router vanwege de limiet van poorten dus een router hoef ik nie ;) toch bedankt voor de reacties :thumb:

limiet poorten ? je heb er maar 3 nodig tohc ??
die 2 van jou en die van je ma dan heb je er zelfs nog 1 over en je kan natuulk altijd uitbreiden:)
 
mmm, oke helaas
ik ben zelf geen voorstander van eeen router vanwege de limiet van poorten dus een router hoef ik nie toch bedankt voor de reacties

Als je dit letterlijk bedoelt.........er is een tweak om die limiet van Windows op te heffen.
 
Elisa zei:
mmm, oke helaas
ik ben zelf geen voorstander van eeen router vanwege de limiet van poorten dus een router hoef ik nie toch bedankt voor de reacties

Als je dit letterlijk bedoelt.........er is een tweak om die limiet van Windows op te heffen.

huh ik snap het ff niet wat je bedoelt :confused:
 
Je hebt het over limiet van poorten.
Bedoel je daarmee het aantal poorten?
Er is door Windows n.l. ook een limiet ingesteld wat je aan verkeer op je poorten kunt hebben.
Alle mensen die torrents laden vinden dit maar niets en er is dus een tweak voor om Windows uit te schakelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan