systeemherstel-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Youri

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2004
Berichten
83
Hallo,

ik zit met een probleem van systeemherstel. Telkens ik de pc opstart, moet ik op systeemherstel klikken en zelf een herstelpunt maken. Want iedere keer krijg ik de melding dat systeemherstel uitgeschakeld is en ik krijg de vraag "wilt u systeemherstel inschakelen?". Dat doe ik dan ook en maak voor de zekerheid iedere keer een herstelpunt, want mijn pc doet het niet! Mijn zelfgemaakte herstelpunten blijven nochtans erin zitten. Nu vraag ik mij af hoe dat toch komt, telkens ik de pc opstart, dat systeemherstel automatisch uitgeschakeld is. Kan er mij iemand helpen met mijn probleem?
groetjes en dank

Youri:confused:
 
Heb je al gescand op spyware.
dat kan met ewido doe daar een online scan mee.
 
Ok, zal ik direct doen, je hoort nog van mij!
Alvast bedankt.

Youri
 
systeemherstel

Sorry, het heeft een beetje lang geduurd.
Ja, ik heb gescand met ewido, ik kreeg 10 foutmeldingen, die heb ik dus alle 10 verwijderd.
Maar toen ik de pc opnieuw opstartte, was systeemherstel opnieuw uitgeschakeld.
Dus het probleem moet nog ergens anders zitten (denk ik toch).
Weet er nog iemand raad a.u.b.?

Youri:(
 
Probeer het via het register:

Systeemherstel terug krijgen.
HKLM/Sofware/Microsoft/Windows NT/Current version/systemrestore

DisableSR 0x00000001(1)

moet worden

DisableSR 0x00000000(0)

Nu functioneert systeemherstel weer.


gecontroleerd
 
Elisa,

dat heb ik geprobeerd en ja, het lukt me om dat op 0 te zetten.
Maar toen ik mijn pc opnieuw opstartte, was het weer van dat. Systeemherstel weer uitgeschakeld.
Toen ik terug naar het register ging, stond die waarde opnieuw op 1.

youri:(
 
Youri zei:
Elisa,

dat heb ik geprobeerd en ja, het lukt me om dat op 0 te zetten.
Maar toen ik mijn pc opnieuw opstartte, was het weer van dat. Systeemherstel weer uitgeschakeld.
Toen ik terug naar het register ging, stond die waarde opnieuw op 1.

youri:(

Als de instellingen voor systeemherstel niet goed zijn, zal systeem herstel worden uitgeschakeld.

B.v. je hebt systeemherstel aanstaan voor alle schijven, die staat op elke schijf ingesteld op maximale grootte, als er dan 1 schijf bijzit waarbij die grootte niet gehaald kan worden daar er te weing schijfruimte voor is, wordt systeem herstel uitgeschakeld.

Probeer alleen de C: schijf in te stellen voor systeemherstel, deze b.v. max. 5% van de schijfruimte geven, voldoende voor wel 6 herstelpunten, en bij de andere schijven het syseemherstel uit te zetten, daar is het ook eigenlijk niet van belang, het gaat tenslotte om je syseemschijf, meestal de C:.
 
Deze snap ik niet :confused:
B.v. je hebt systeemherstel aanstaan voor alle schijven, die staat op elke schijf
ingesteld op maximale grootte, als er dan 1 schijf bijzit waarbij die grootte niet
gehaald kan worden daar er te weing schijfruimte voor is, wordt systeem herstel
uitgeschakeld.

Probeer alleen de C: schijf in te stellen voor systeemherstel,
deze b.v. max. 5% van de schijfruimte geven, voldoende voor wel 6 herstelpunten,
en bij de andere schijven het syseemherstel uit te zetten, daar is het ook eigenlijk
niet van belang, het gaat tenslotte om je syseemschijf, meestal de C:
En Wanneer deze 5% vol is wordt SR dan soms niet uitgeschakeld?? ;)

Het zal ook weinig zin hebben om Systeem Herstel uit te schakelen
op alle andere schijven omdat SR alleen de %systeemdrive% hersteld..
Dit kan je nalezen in de Include en Exclude lijst van

C:\WINDOWS\system32\Restore\Filelist.xml, (verborgen bestanden weergeven)

indien je alleen maar documenten hebt opgeslagen op alle andere schijven
is het beter om de instellingen standaard te houden.
System restore herkend deze schijven alleen maar als geinstalleerd voor
het geval dat ... en houd de inhoud van de overige schijven verder niet bij..

Kijk in eerste instantie bij Deze Computer rechtsklik
Eigenschappen-Systeemherstel of het vinkje weg is bij "Systeemherstel
op alle station uitschakelen". Controleer daarna
Start-Uitvoeren-Services.msc-ok of de System Restore - Service
(dubbelklik = Eigenschappen) z'n opstarttype als "Automatisch" is ingesteld.

Doe nog eens voor de zekerheid een gratis online virus scan met bv. Kaspersky of HouseCall.
Ewido is heel goed maar meer gericht op Trojans dan Virussen..

Indien je schoon bent doe dan eerst nog Start-Uitvoeren type chkdsk /r
(let op spatie voor de /r) en start opnieuw op en wacht tot Windows hiermee klaar is
en opnieuw opstart en controleer opnieuw je systeem herstel..

Nog steeds niet?? Dan Systeem herstel opnieuw installeren via start - uitvoeren
en type (of kopieer/plak)

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 c:\windows\inf\sr.inf
en klik ok..

Heb je XP sp2 op cd leg deze dan in en volg de aanwijzingen..
Heb je sp2 van internet gedownload blader dan met de prompt wizard naar
C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386 en klik SR.SYS en klik ok en leg
daarna de XP CD in en klik weer ok. Nu wordt Systeem Herstel opnieuw geïnstalleerd..
Reboot en opnieuw controleren of het heeft geholpen..

Nu heb je bijna alles ondernomen om systeem herstel te reparenen, ik heb het persoonlijk
al eens meegemaakt dat dit zelfs niet voldoende was en is er zo ver ik weet nog maar één
alternatief, en dat is een repair install van Windows XP..

Of je laat het hierbij en installeerd ERUNT http://www.larshederer.homepage.t-online.de/erunt/

ERUNT is een Register Backup programma dat bij elke opstart een snapshot van je register bewaard
in de map C:\WINDOWS\ERDNT\AutoBackup daar vind je mappen met de datums, voor elke dag één.
Open die map en dubbelklik "ERDNT.EXE" en je systeem word naar die datum herstel net zo als
Systeem herstel dat zou doen maar dan zelfs een beetje sneller. Je moet wel zelf de inhoud
van de Autobackup map regelmatig opschonen door oude herstelpunten te verwijderen anders stappeld zich
dat te zeer op en kost een hoop schrijfruimte..

Succes :)
 
Youri,
Klik eens op start/uitvoeren/typ services.msc
Ga nu naar System Restore Service.
Staat de service op gestart en automatisch?
Zo niet krijg je dan een melding?
Loopt Remote Procedure Call wel gestart/automatisch?
Daar is System Restore n.l. van afhankelijk.

Misschien deed die register tweak wel hetzelfde wat System Restore betreft maar als RPC niet werkt schiet je er niets mee op.
 
aan ZipBe,

ik heb heel jouw procedure doorlopen(tot aan die melding van erunt).
Nu krijg ik tijdens de opstart 2 fouten tezien:
de eerste :
rundll32.exe : deze toepassing kan niet worden gestart omdat framedyn.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan die probleem oplossen.
het tweede(komt nadat ik op ok gedrukt heb bij het eerste):
rundll : er is een fout opgetreden tijdens het laden van srclient.dll. Kan opgegeven module niet vinden.

Kun je me helpen om deze 2 problemen alsnog op te lossen?
Ik begin weg een beetje wanhopig te worden.
Oh ja, dit zou ik nog vergeten, systeemherstel werkt dus nog altijd niet.

Groetjes en a.u.b. nog een beetje raad,

Youri:confused:
 
Wat was de uitslag van de online virus scan?? :eek:
De meldingen die jij krijgt is meestal de oorzaak van virus/spyware infectie en zijn er besmete/corrupte bestanden verwijderd..

Volg de stappen in de onderstaande link om Framedyn.dll terug te zetten en controleer ook de overig aangegeven zaken..
http://support.microsoft.com/kb/319114/nl
En doe een Start Uitvoeren en type sfc /scannow voor srclient.dll te repareren..(Houd xp cd bij de hand)
Dit zou je in de regel van beide meldingen af moeten helpen..

Verder raad ik je aan om bij ASO een Hijackthis log te laten nakijken of er nog besmettingen zijn achter gebleven..
Het is niet de bedoeling dat dat hier gebeurd en mag niemand je daar in dit forum hier mee verder helpen. Dan bij je bij ASO op de beste plek.

http://www.antispywareoffensief.nl/forum/
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

http://www.antispywareoffensief.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

Indien je nog steeds besmet bent heeft het ook weinig zin om ERUNT te installeren doe dat pas als je zeker weet dat zich niets meer van die rommel op je computer bevind. Want bij elk herstel zet je ook alle rommel weer terug op zijn plek :confused:
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, dit zou ik nog vergeten, systeemherstel werkt dus nog altijd niet.

Heb je dan al gedaan wat ik hierboven schreef?

Youri,
Klik eens op start/uitvoeren/typ services.msc
Ga nu naar System Restore Service.
Staat de service op gestart en automatisch?
Zo niet krijg je dan een melding?
Loopt Remote Procedure Call wel gestart/automatisch?
Daar is System Restore n.l. van afhankelijk.

Misschien deed die register tweak wel hetzelfde wat System Restore betreft maar als RPC niet werkt schiet je er niets mee op.
 
Elisa,
ja, dat heb ik gecontroleerd.
ik vond daar 2 keer een "remote procedure call".
de eerste:
remote procedure call (RPC) : deze staat gestart en automatisch
de tweede :
remote procedure call (RPC) locater : deze staat op handmatig

de system restore service staat op gestart en automatisch

Kan er hiermee een probleem zijn of denk je van niet?

Youri:confused:
 
ZipBe,

ik heb de 2 problemen tijdens het opstarten kunnen oplossen dank zij jouw wijze raad.
Bedankt hiervoor!
Ik heb ondertussen ook een hijacklog geplaatst op het forum waarvan je het adres gaf.
Ik laat je alleszins iets weten of ze daar iets verkeerds in hebben gevonden of niet.
Tot dan,

Youri;)
 
Kan er hiermee een probleem zijn of denk je van niet?

Nee, ze staan goed, geen enkele reden waarom systeemherstel het niet zou kunnen doen.
Wacht eerst Aso maar eens af.
 
Hallo,

het is gelukt, mijn probleem met systeemherstel is opgelost!
Ik had dus een hijacklog geplaatst in het forum (nucia). Daar heb ik een aantal zaken in moeten verwijderen. Dan moest ik ook ewido anti malware installeren en laten lopen. Daar kreeg ik 5 fouten, die werden automatisch verbeterd. Het bewaar-rapport en een nieuwe hijacklog heb ik dan nog terug geplaatst en alles was in orde. Toen ik mijn pc opnieuw opstartte, stond systeemherstel terug ingeschakeld!
Ik wil iedereen die gereageerd heeft op mijn probleem hartelijk bedanken voor hun goede raad en vlugge reactie!

Youri:thumb:
 
Blij dat het opgelost is maar ik begrijp iets niet.
Dan moest ik ook ewido anti malware installeren en laten lopen.
Al in het tweede bericht vroeg puppie je te scannen met Ewido.
Beetje zonde dus wel. :confused:
 
Elisa zei:
Blij dat het opgelost is maar ik begrijp iets niet.
Dan moest ik ook ewido anti malware installeren en laten lopen.
Al in het tweede bericht vroeg puppie je te scannen met Ewido.
Beetje zonde dus wel. :confused:

Nee, want Ewido loste het niet op. Ewido vond slechts enkele cookies en die waren natuurlijk niet de oorzaak. Het fixen van enkele registersleutels (die restanten waren van een worm-infectie) met HijackThis bracht de oplossing. (De reden waarom ik Ewido nog liet draaien was om er helemaal zeker van te kunnen zijn dat er niet nog meer resten van het wormpje waren, maar achteraf gezien was Ewido niet eens nodig geweest.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan