Dit soort disc kan niet worden weergegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kas mulder

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2006
Berichten
28
Ik heb een panasonic sa-ht870 dvd speler.
Verder heb ik een groot aantal films op mijn computer staan, en deze wil ik gewoon branden op dvd-disc. Maakt niet uit hoe, als ik ze maar kan afspelen op mijn dvd speler.

Welk dvd burn programma ik nu ook gebruik, ik krijg elke keer op mijn dvd speler/tv te zien ’Dit soort disc kan niet worden weergegeven. Plaats een ander soort disc.
De disc die ik gebruik is dvd-r en kan volgens de handleiding wel afgespeeld worden.
Wat doe ik fout?
 
Oei, er zijn vele redenen waarom dit fout kan gaan...
Maar een voor de hand liggende is de instelling van je brander...
Kijk even bij "deze computer" > "hardware" > apparaatbeheer en dan de dvd brander aanklikken en vervolgens eigenschappen, of dat ding wel op regio 2 staat.. elke andere regio wordt door je dvd speler geweigerd......
 
De regiocode is 2, dus dat is goed.

Verder is mijn device waar ik naar opneem: 3:0:0,E: HL-DT-STDVDRRW GWA-4083B1.09

Ik zie niet de brandsnelheid bij de cheetah burner of cool cdburner.
 
Hoe brand je de film eigenlijk op dvd? Oftewel, welke extensie hebben de films op je pc en brandt je die als data op dvd misschien? Vaak moet je namelijk een film eerst omzetten naar een voor dvd geschikt formaat alvorens je ze kan branden zodat je dvd-speler het kan afspelen.
 
ok, hoe doe je dit.

Ik heb gehoord van dvd-shrink?

sorry voor deze onkunde, maar ik ben hier gisteren pas mee begonnen.
 
Op o.a. http://www.xs4all.nl/~ronh/dv/naar-dvd.htm kun je leren hoe een avi naar dvd om te zetten en branden. Maar e.e.a. is wel afhankelijk van het soort bestand je zelf dus hebt.
Dvd-shrink is om een dvd bestand kleiner te maken zodat het op een 4,7 Gb schijf past.
 
Ik moet dus eerst kijken wat het formaat is en daarna met google kijken hoe ik deze kan omzetten naar dvd.

Ik dacht dat nero of een ander burning prg dit automatisch deed.

We zijn even bezig.
 
Die films op je PC.. zijn dat AVI's of MPEG's? NeroVision zet ze inderdaad automatisch om naar het juiste formaat... maar de kwaliteit laat dan soms te wensen over.... een alternatief is eerst de AVI of Mpeg met een converter [bijv. Cucusoft, maar er zijn veel meer AVI to MPEG to DVD converters te vinden] om te zetten naar een MPEG met DVD formaat , dan deze file "authoren" met een DVD author [bijv. , gratis, Cucusoft DVD author] en dan Nero Recode gebruiken voor het branden.... dan kom je tot een [redelijk] optimale kwaliteit....
 
Geen DVD-R meer om te proberen, maandag weer verder.
Ik ga nero-vision proberen die ik vandaag gehad heb met de dvd plug-in.

Anders probeer ik nog cucusoft converter,cucusoft DVD author met nero recode.

Bedankt voor de reacties, maar zoals gezegd ben ik nu door mijn dvd’s heen en ga het maandag verder oppakken.
 
Even een update..

Je moet dus kijken wat er op de dvd-r staat op hoeveel speed je deze max kan branden. In mijn geval heb ik dvd-r gekocht van General die €1,- p.st. waren bij expert.
Deze kun je alleen maar branden op 4 speed.

Ik gebruik nu nerovision, en wat een leuk programma is dit!
Hiermee kun je heel simpel (en ik vind de kwaliteit, nu nog wel:) , gewoon goed.

Je kan een menu maken, templates zijn heel simpel te downloaden bij nero, je kan een film onderverdelen in aparte hoofdstukken en dit kan zelfs automatisch worden gedaan.
Teksten over de film zetten met effect en kleuren en effecten toevoegen.

Kortom ik ben zelf nog steeds bezig om te ontdekken wat er allemaal mogelijk is, en ik kan dit programma voor de beginnende brander zéér aanraden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan