Foto bewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

markus20

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Berichten
240
Hallo,

Weet iemand hoe ik zelf zoon foto kan maken?
Er lopen 2 foto's doorelkaar heen.
Kan iemand me helpen?
Of heeft iemand een handleiding van een programma?

Gr mark
foto.gif
 
Die vraag ik geloof ik wat onduidelijk..!
Wat het heeft namelijk niks met transparantie te maken.

gr mark
 
Het heeft alles met transparantie te maken.
 
Vertel...

Ik heb het net opgezocht en dat had meer te maken stond er
dat je geen achtergrond hebt bij bv een plaatje.

of heb ik het nu weer mis?

mark
 
Laatst bewerkt:
markus20 zei:
Die vraag ik geloof ik wat onduidelijk..!
Wat het heeft namelijk niks met transparantie te maken.
Je vraag was helemaal niet onduidelijk en het heeft alles met transparantie te maken.
Maar ik ben nog even aan het zoeken hoe ik je het best kan uitleggen hoe je zoiets maakt.
Ik moet echter ook af en toe eens eten, dus je moet gewoon even rustig afwachten.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
De foto die je als voorbeeld geeft, bestaat uit twee delen: de achtergrond en een portretfoto die daar als laag overheen gelegd is en vervolgens gedeeltelijk transparant gemaakt.
Hieronder zie je hoe je zoiets in Paint Shop Pro maakt.
In PhotoPlus is dat niet veel anders en je kunt altijd even in de Help van dat programma uitzoeken hoe het daar precies werkt.
Maar of je nu Photoshop, PSP of PhotoPlus gebruikt, het principe is hetzelfde.
Kies eerst een foto uit die je als achtergrond wilt gebruiken of maak zelf een achtergrond.
Vervolgens kopiëer je de andere foto's en plak je die één voor één als nieuwe laag over de achtergrond.
In het voorbeeld zijn vier kopieën van de kleine foto en één van de grote gebruikt.
Zolang de lagen nog niet zijn samengevoegd, kun je ze ten opzichte van elkaar verschuiven tot ze op de juiste plek staan.
Daarna speel je net zolang met de schuifjes in het Lagenpalet die de transparantie regelen tot alles naar je zin is.
In het voorbeeld kun je zien dat die transparantie voor de vier kleine foto's op 40 is gezet en voor de grote op 60.
Tot slot voeg je alle lagen samen (Layers > Merge > Merge all) en sla je je plaatje op. :)


attachment.php


Guus.
 
Laatst bewerkt:
Heeeel erg bedankt :D :) :D :) :thumb:
Tis me helemaal gelukt!

Nogmaals heel veel dank (voor je toch nog snelle reactie)

Gr mark
 
xnview

Zijn die overvloeiers ook te maken mey xnview? Hoe?
Ik wil een deel van een foto uitsnijden en bewerken. Is dat mogelijk met xnviex? Hoe?
Thx:eek: :eek: :love:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan