zacht geluid bij dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
381
als ik dvdtjes afspeelt op mijn pc, is het geluid altijd zacht, als ik de volume knop volluit zet, produceren de boxen nauwelijks genoeg volume om een film normaal te kunnen beluisteren.
De andere geluiden (zoals windows-geluiden) zijn dan echter wel extreem hard.

Hoe kan ik het geluid van de DVD harder krijgen ?
 
ja, die staat volluit, als ik met dezelfde speler (windows media player 10) een willekeurige divx-clip afspeel doet het geluid het wel goed.
 
Wanneer je de balans in je mixertje goed hebt staan, lijkt het mee een codec "probleem".
DVD's gebruiken een andere codec dan een DIVX.
Heb je toevallig ook nog een virtuele DVD speler zoals Power DVD if WinDVD op die PC staan of in de buurt liggen?
 
valt wel te regelen, maar kan ik dan niet simpeler gewoon de juiste codec installeren...
ik heb een beetje een hekel aan al die verschilliende spelers op mn pc
 
harryblue zei:
valt wel te regelen, maar kan ik dan niet simpeler gewoon de juiste codec installeren...
ik heb een beetje een hekel aan al die verschilliende spelers op mn pc

Het is moeilijker de juiste codec te vinden dan eventjes zo'n spelertje te installeren.
Je moet dan al gauw je heil zoeken in een codec pack.
Doet 'ie het op de speler wel goed, installeer je K-lite Full.
Je kunt ook G-spot downloaden en even checken welke codecs er nodig zijn.
Zijn het originele films?
 
Het is een originele dvd, in gspot staat dat de codecs geinstalleerd zijn

ook codec-packs mijd ik liever, ik heb tot nu toe maar een paar (basis)codecs geinstalleerd zoals xvid, divx, ogg, lame, ac3, enz.
daar heb ik altijd mee uit de voeten gekund...
 
Geeft ie bij iedere dvd zo een zacht geluid? Of is het bij ééntje maar?
 
ja bij iedere dvd,

maar in denk dat de ac3codec verkeerd was, want ik heb hem geuninstalled en de andere ac3 die hierboven genoemd wordt geinstalleerd, en nu werkt het perfect
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan