xnview

Status
Niet open voor verdere reacties.

azer

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
505
Heeft iemand handleiding van xnview in het nederlands?
fotodelen uitsnijden en bewerken
overvloeiers van verschillende foto's
foto's verkleinen
....:love: :eek:
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je een echte handleidng? Want er zit ook Nederlands in: "Kortom het programma kan zoveel dat menigeen met XNView kan volstaan en geen echte fotobewerker meer nodig heeft. XnView spreekt 36 talen waaronder Nederlands. Kies Tools -> Options -> Language -> Nederlands (Dutch) Bron

Ik zag hier een handleiding staan, is wel een .pdf-bestand: http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=43120&sid=897e5f55446119bd27aaeb266fcd0d60
Deze dus: http://moderators.seniorennet.be/handleiding/Handleiding_XN_View.pdf
 
Laatst bewerkt:
azer zei:
Heeft iemand handleiding van xnview in het nederlands?
Heb ik niet kunnen vinden.
Maar al kun je er geen foto's mee in elkaar laten overvloeien, met IrfanView kan dat ook allemaal en er is een Nederlandse-taalmodule voor.
Op deze site vind je een uitgebreide handleiding voor IrfanView.
Als je foto's in elkaar over wilt laten lopen, kun je naast IrfanView Picasa installeren.
Picasa is een mooie aanvulling op IrfanView. Wat met IrfanView niet kan (die overvloeiers, maar ook dingen als tekenen, foto's retoucheren e.d.) kan Picasa dan voor je doen.
En ook voor dat programma vind je op die site een handleiding.

Guus.
 
foto's verkleinen is ok
NU NOG: overvloeiers en delen uitsnijden en bewerken thx (xnview: in handleiding niet te vinden) thx:thumb: ;) :D
 
azer zei:
NU NOG: overvloeiers
Ik vraag me af waar je hebt gevonden dat XnView die mogelijkheid heeft.
Als ik via Google op xnview dissolve of xnview overvloeier ga zoeken vind ik niets. :confused:
Je kunt er wel foto's mee vervagen (Blur), maar dat is iets anders dan een overvloeier.
En dat kan met IrfanView trouwens ook. :)

Guus.
 
Overvloeiers en delen uitsnijden kunnen niet met xnview. Met welk gratis programma gaat dat wel? (liefst geen irfanview) thx:eek: :confused: :p
 
Overvloeiers maak je door verschillende afbeeldingen als lagen over elkaar heen te leggen.
Die lagen maak je vervolgens gedeeltelijk transparant.
Dat kan met programma's als Photoshop en Paint Shop Pro, maar die kosten geld.
PhotoPlus 6 lijkt sterk op PaintShop Pro en is gratis, maar er is alleen een Engelse versie.
Gelukkig is de Help grafisch gemaakt (klik), dus ook als je geen Engels kent kun je daar gebruik van maken.
Toevallig was er deze week nog iemand op het forum die wilde weten hoe je overvloeiers maakt, dus hier vind je uitleg over het werken met lagen en transparantie.
Het voorbeeld is gemaakt in Paint Shop Pro, maar in PhotoPlus gaat dat op dezelfde manier.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan