AVI/DVIX nu naar MPG maar hoe naar DVD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bugs Bunny

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Berichten
406
Ik kom niet meer verder, graag tips voor het volgende:
Van een vriend heb ik een DVD gekregen maar deze kon ik niet op mijn DVD speler afspelen omdat het een AVI of DIVX formaat is.
Ik heb met het progje AVI.DVIX.to VCD.SVCD.DVD Converter deze bestand omgezet.
Deze conversie duurde vrij lang, 6 uur.
Nu heb ik de volgende bestanden:
1- Winamp Media File (m2v) van 4.194.304 KB (speelt af met Winamp maar geen geluid)
2- Windows Media Player file (MPG) van 4.194.302 KB (dit is met beeld en geluid)
3- Filmfragment (mpa) van 142.314 KB (dit is alleen het geluid van de film)
Mijn vraag is: hoe krijg ik deze film als DVD op een DVD+R? Welke bestanden moet ik gebruiken en hoe (met welke programma, ik heb inmiddels al 5 op de PC..)?

alvast bedankt
 
Kan ik niet gelijk de MPG branden/omzetten naar mpeg4? Daar zit het geluid al in.
 
Laatst bewerkt:
mpeg4? dvd's doen mpeg 2
Ik je niet helemaal begrijp
 
Ik je niet helemaal begrijp? Zit je aan het bier of zo?
Uit de handleiding van mijn JVC : De speler herkent alleen bestanden met een van de volgende bestandsextensies, met de aangegeven combinatie van hoofdletters en kleine letter: MP3; JPEG en MPEG-4. En natuurlijk: DVD VIDEO; SVCD en VCD
 
met nero vision express zet je gewoon direct die avi op de dvd.
Je kan best zo weinig mogelijk omzetten de kwaliteit gaat anders erg achteruit.
 
Dus ik kon de AVI opslaan en daarna gewoon met Nero omzetten?
Of kan dat ook ‘on-fly’ (van DVD player naar DVD brander)?
Verandert dan automatisch de AVI? Ik kan op mijn JVC geen AVI en DIVX afspellen.
 
On the fly zal nooit lukken. Het moet gerenderd worden.

Download de oude VSO DviX 2 DVD (die is gratis) en hij maakt je DVD bestanden aan. Die kun je meteen branden.

Eric.

P.S. Je kunt ook die mpg file met authoring software, Pinnacle,Ulead,Win DVD-Creator etc. tot DVD maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik nu begrijp.
Je hebt een divx/dvd speler. Als je alleen een dvd speler had, had je je avi om moeten zetten, nu is dit niet nodig.
 
Sorry Dropl, jij begrijpt het niet, geeft niets.
Eric, ik kon de gratis VSO DviX 2 DVD niet vinden, op hun site was shareware.
Toch opgelost met Nero Vision Express. Opslaan van AVI direct vanaf DVD ging snel.
Converteren en branden wat minder = ± 5 uur.
Helaas heeft Nero Vision een opstartscherm ook op de DVD gezet. Maar goed, DVD werkt nu in mijn JVC speler en daar ging het om.

Bedankt voor jullie reacties, ik zet het op opgelost

grtz
Bugsy F
 
Hallo Bugs Bunny

Even googlen:

Deze vind je als je even bij VideoHelp hem zoekt dan staat hij onder "other info".

Eric:thumb:

Letop dat de hem afleert naar nieuwe versies te zoeken.
 
Laatst bewerkt:
dat welkoms scherm is weg te krijgen, ik kan nu niet zeggen hoe omdat ik hier geen nero heb op kot tijdens de week wel.
 
Video Help? Afleren om naar nieuwe versies te zoeken? Wie moet ik afleren? Google of Firefox?
Link was PERFECT, bedankt, ik heb’m nu. :thumb:
Ik heb inmiddels ook DVDFab Platinum op de PC gezet maar moet nog uitzoeken hoe alles werkt.
Momenteel begrijp ik weinig van deze beeld gebeuren. Al die afkortingen (CPG, VOB, etc), ik word
er gek van.

Lamp, ik had bij Vision Express de optie ‘geen’ gekozen maar dan plaatste hij alsnog het originele beginscherm (verkleind) in het midden. Zo start DVD nu. Maar goed heeft niets, film staat wel op de schijf en werkt wel. Jammer dat alles zo lang duurt (5-6 uur).
 
Het is gewoon zwaar voor de cpu van je computer, daarom dat mensen die aan videobewerking etc doen ook een heel krachtige computer kopen.
Zo'n dingen laat ik mijn pc 's nachts doen dan heb ik er geen last van :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan