Geen internet op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.overkamp

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2003
Berichten
366
Beste mensen,

Ik heb een hoofdcomputer en een laptop.
De laptop is via een crossover cabel aan mijn hoofdcomputer verbonden.
Eerst had ik wel internet op de laptop en nu opeens niet meer.
Ik gebruik win XP op beide computers.
Op de hoofdcomputer heb ik norton IC en op de laptop heb ik Antivir.
Op de hoofdcomputer heb ik windows firewall uit staan en op de laptop ingeschakeld.

De Printer deling gaat wel goed, want ik kan gewoon printen vanaf de laptop naar de hoofdcomputer.

Als ik op de laptop internet op wil, zegt hij wel website gevonden en daarna bezig met openen van pagina.
Dan doet hij niets meer.

Bij netwerkverbinding op de laptop zegt hij wel; verbinding; status; verzonden 23.266 bytes en ontvangen 49.314 bytes en loopt gewoon op.

Pingen van laptop naar hoofdcomputer gaat goed.
Pingen van hoofdcomputer naar laptop gaat niet goed.
timeout bij opdracht
verzonden=4, ontvangen=0, verloren=4

Ik heb op de hoofdcomputer via usb het internet.
Ethernetkaart voor het netwerk werkt ook prima ( voor beide comp)
Geen uitroeptekens en apparaat werkt correct.

Wat doe ik fout??
Zal de kabel niet goed zijn ?
 
Kan er niet iets met de dns aan de hand zijn? Of zijn de instellingen ontregeld?
Als je wel verbinding hebt via het netwerk moet de verbinding toch wel goed zijn. Dat gaat tenslotte ook 'buiten om'.

Scan op spyware. Spybot Search and Destroy.
Scan op trojans. Ewido (via Google).
Temp files verwijderen.
Controleer ook of de firewall wel goed ingesteld is. (het wachten kan net zo goed aan de firewall liggen)
Maak eens een nieuwe verbinding aan.
 
Beste Elisa,

De volgende taken heb ik uitgevoerd;
Spybot Search and Destroy, Ewido, CCleaner en de Virewall van Windows even uitgezet.
Gister heb ik al geprobeerd om een nw verbinding aan te maken.

Ik heb ook nog even een map gedeeld om de bestanden van de hoofdcomputer naar de laptop over te kunnen zetten.
Dit ging ook goed.

Nu is het gekke; de update's van de programma's haalt hij wel binnen. (??)
Nu zit ik al weer enige tijd te wachten op de pagina die niet op het beeldscherm verschijnt.
Hoe kan dit?
Internet werkt dus wel op de laptop, maar MSN en de pagina's laden doet hij niet.
Ik snap het niet.
 
Dan moet er een instelling van de explorer niet goed zijn of de explorer wordt geblokt door de firewall.
Kijk dit eens na.
 
Ja hoe ??
En op welke computer ?

En vergeet niet, hij deed het eerst wel he, dus hoe kan het allemaal ?
 
Laatst bewerkt:
Ik kan geen koffiedik kijken. Mijn bril is ook op sterkte dus die heb ik ook niet nodig. Alles wat ik krijg zijn wat woorden op een blank vel papier.
Op de laptop heb je deels verbinding. Daar moet je dus je instellingen nakijken van de internet explorer.
En in je firewal moet je nakijken in de logs of er per ongeluk niet een blokkade is uitgezet voor IE.
 
Sorry hoor,
Ik wist niet dat je boos werd.
Ik kom hier voor hulp, dus kan ik ook niet alles raden.
 
En vergeet niet, hij deed het eerst wel he, dus hoe kan het allemaal ?
Daarop doelde ik toen ik het over koffiedikkijken had.
Er zijn zoveel dingen die een verbinding kan ontregelen.
Ik kom hier voor hulp, dus kan ik ook niet alles raden.
Als jij het al niet kunt, waarom ik dan wel?
Jij zit achter die pc, hebt er voeling mee. Ik niet.

Heb je inmiddels je instellingen van de IE nagekeken of alles wel klopte?
En heb je ook bij toegestane programma's gekeken in het log van je firewall?
Probeer ook nog even deze link.
 
Laatst bewerkt:
Beste Elisa,

Ik had net een heel verhaal getypt, maar ik kreeg opeens de melding dat ik niet (meer) ingelogd was.
Het is voor de helft gelukt, maar ik heb nu geen zin meer.
Ik type morgen het hele verhaal en vragen wel opnieuw.
 
Goedemorgen Elisa,

Ik ga proberen om het verhaal opnieuw uit te leggen voor zover ik nog alles weet.
Ik probeer dit ook gedetailleerd te doen voor als anderen hetzelfde probleem hebben.

Ik heb IE nagekeken en kon daar niets vreemds ontdekken.
Daarna heb ik via jouw link het progje LSPFix. uitgevoerd en beide computers opnieuw opgestart.
Nog steeds geen goede verbinding.

Ik ben toen naar de hoofdcomputer gegaan en heb daar nogmaals de instellingen van Norton IC gecontroleerd en nog wat dingen aangepast.
(dit had ik vandeweek ook al uitgeprobeerd zonder succes)

Dit heb ik gedaan in NIC:
Firewall, tablad Networking. trusted, add, netwerkadres, Invullen; Network adress (DHCP) van de laptop en invullen; subnetmask van de laptop.

Terwijl ik dit deed, was de laptop servicepack 3 van winXP aan het downloaden en later installeren.
Daarna beide computers weer opnieuw opstarten en vol goede hoop ...... Weer niet.

Nu heb ik hetvolgende ontdekt; (met en zonder pop-up blocking)
Google, Yahoo, KNVB, Funda, Lycos, cexx.org (jouw link) en natuurlijk Helpmij.nl kan ik wel openen.
Tiscali (de mijn startpagina) MSN, Hotmail en startpagina.nl kan ik niet openen.

MSN Messenger kan ik ook niet aanmelden.
Als ik hier op probleemoplosser klik, dan zegt hij; Standaard-gateway is offline.
(foutcode 80048820)
Als ik dan via netwerkverbinding, status kijk, dan staat daar wel een getal in vermeld.

Als ik op de hoofdcomputer kijk bij de netwerkverbinding van de laptop, dan staat daar geen gate-way ingevuld.
Zal dit het probleem zijn en hoe los ik dat dan op?

eigenschappen, TCP/IP, eigenschappen, geavanceerd, gateway toevoegen en dan daar het nummer van de laptop invullen??
Ik vraag dit, omdat ik niet al te veel meer durf te rommelen.
Staks is alles ontregeld.
Vreemd probleem he ? maar ik kan dus wel gedeeltelijk op internet, alleen niet alle pagina's wil hij openen.
 
Standaard gateway zou normaal automatisch ingevuld moeten worden.
Waarmee moet je inloggen bij je router in de adresbalk?
Dat moet het nummer zijn.

Het vreemde aan dit probleem is wel dat je deels verbinding hebt.
Nu dat servicepack er bij is gekomen zal een systeemherstel naar een veel eerdere datum wel niet lukken ben ik bang.
Probeer eens om de router te resetten.
Vanmiddag heb ik meer tijd.
 
Sorry, ik werk onregelmatig en zat vanavond bij de buurvrouw om haar te helpen met computerproblemen.

Ik heb geen router (?) ik weet het niet.
Ik heb een adsl modem via een usbpoort.
verder heb ik de computers via de ethetnetkaarten en een crossovercabel aan elkaar verbonden.
Bedoel je dit ?
 
Je hebt een adsl-modem zeg je en het gaat via usb. Ik dacht dat het KPN modem turquoise en rood was. Vandaar mijn vraag.
Vertel anders welk type modem je hebt.

Men noemt n.l. vaak een router een modem. Ook al omdat jij het over gateway e.d. hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb echt een modem.
Een modem van tiscali, de Sagem fast 900. Hij is grijs/zwart.
 
Er zit wel een goede handleiding bij zag ik hier.

Heb je al gekeken of er in de Explorer ergens staat 'instellingen van Explorer overnemen'?
Zo'n halve verbinding duidt toch op een verkeerde DNS. Het is vreemd dat die tweak niet helpt.
 
Hallo Elisa,

Daar ben ik weer.
Ik heb geken en op beide computers stond instellingen van IE automatisch overnemen uitgeschakeld.
Deze heb ik dus ingeschakeld.
Zonder succes.
Daarna heb ik toch geprobeerd om op de hoofdcomputer de standaard gateway in te stellen.
Computer opnieuw opgestart en op beide computers had ik geen internet verbinding meer.
Gauw weer uitgezet/verwijderd en toen kon ik weer internetten.
Dus dit is het ook niet .....

Verder had ik gehoord dat service pack 3 voor windows XP er nog niet is.
Ik gekeken en in cofig.scherm/software leek het dat er service pack 3 stond maar toen ik hem aanklikte, stond er opeens weer 2. (begin ik nu kippig te worden?)
Ga nog ff proberen online te scannen, want nu vertrouw ik het niet meer.
Als de comp. virusvrij is, dan laat ik niets horen en anders meld ik me nog even snel.

Heb je nog iedeen of zijn ze nu op?
Ik weet het ook niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, nou het blijft altijd tobben met netwerken. :D
Het probleem is dat jij toch iets anders hebt dan ikzelf.
Als ik bij de eigenschappen van de netwerkverbinding/tcp/ip kijk dan staat bij mij alles automatisch. Maar ik heb een router.

Nu heb ik hetvolgende ontdekt; (met en zonder pop-up blocking)
Google, Yahoo, KNVB, Funda, Lycos, cexx.org (jouw link) en natuurlijk Helpmij.nl kan ik wel openen.
Tiscali (de mijn startpagina) MSN, Hotmail en startpagina.nl kan ik niet openen.

Hier begrijp ik dus helemaal niets van. Je hebt gewoon een verbinding alleen worden sommige sites niet doorgelaten :shocked:
Dan denk ik toch richtig firewall.
Kijk toch eens goed hoe het met de toestemming zit voor MSN e.d.

MSN Messenger kan ik ook niet aanmelden.
Als ik hier op probleemoplosser klik, dan zegt hij; Standaard-gateway is offline.
(foutcode 80048820)

http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=31688
Als ik dan via netwerkverbinding, status kijk, dan staat daar wel een getal in vermeld.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan