films afspelen op computer lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

robato

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2005
Berichten
49
Ik heb een digitale filmcamera gekocht, een jvc gr-df540e. Type zegt jullie misschien niets, maar dat maakt ook niets uit. Vraag is hoe speel ik de films die ik opgenomen heb af op de computer, heb ik daar perse firewire voor nodig of kan het ook op een andere manier. Als ik een SD kaartje in de camera stop en film dan kan ik het wel afspelen via usb (wel superslechte kwaliteit), stop ik echter een DV tape in de camera ( wat de bedoeling is, afspelende op de tv is deze kwaliteit ook super ) dan kan ik niets afspelen op de computer, de computer herkend niets. Dit laatste wil ik echter wel, want ik ben van plan films te bewerken. Om een lang verhaal kort te maken, wie o wie verteld mij hoe ik de films van de DV tape afspeel op de computer
 
Je zal de gemaakte film eerst op je harde schijf moeten zetten. Dat gaat inderdaad via Firewire en daar heb je allerlei software voor. Windows Movie Maker kan het maar ik gebruik zelf Nero Vision Express.
Ik hoef alleen de camera aan te sluiten en krijg dan een schermpje waarin ik kan kiezen welk programma de film gaat binnenhalen.
Vervolgens kan je er van alles mee doen. Bewerken,knippen op DVD zetten en ga zo maar door.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan