dvd ts vob?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
2.109
Hoi allemaal,

Ik heb een dvd+r gekregen met daarop een concert wat opgenomen is.
Mijn dvd speler leest alleen -r dus wil ik de dvd kopieren naar een -r.

Als ik hem wil controleren op de pc met Videolan lukt dat niet er staan 2 mappen in met audio_ts en video_ts en daarnaast allemaal vob etc...zie bijlage.

Hoe kan ik dit converteren naar een afspeelbare dvd?
En hoe kan ik hem bekijken op de pc zonder een dvd op te offeren?

Alvast bedankt.
grtz
Hehe
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de dvd heel makkelijk met DVD Decrypter(freeware) rippen en daarna op een min dvd branden.
http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=42157

Je kunt ook nog DVD shrink(freeware) gebruiken, dan moet je in het programma, de dvd of de map VIDEO_TS laten openen. Je hebt wel een brandprogramma zoals Nero nodig, die DVD shrink kan gebruiken. DVD shrink heeft zelf geen brandsoftware bij zich.
http://www.dvdshrink.org/what.html

Converteren is niet nodig, VOB files zijn voor DVD.:)

Afspelen op de PC, kan met Media player (mits dvd-codec aanwezig is) of programma's zoals Powerdvd of Windvd. Als 1 van de twee geinstalleerd is, kan het ook met Media player, die pakt dan de codec van die programma's.
 
Laatst bewerkt:
afspelen zonder eerst te branden

Hoi Crash

Bedankt voor je uitleg...als ik windvd gebruik welke van de bestanden moet ik dan hebben?
De 2 mappen zelf zijn leeg en verder staat er dus die lijst onder met vobs etc...
Waarom zijn die mappen leeg is dat normaal? Na het shrinken zat alles in de video_ts map en de audio bleef leeg.

Het branden is denk ik gelukt...maar...de dvd die ik kreeg opende spontaan en liet die lijst met vobs enzo zien...maar de dvd die ik geshrinked heb en gebrand met nero op jouw advies als ik die erin doe krijg ik meteen de optie om m af te spelen. Hoera!!

Waarom doet die ander dat dan niet als die bestanden de dvd zijn?
Ben wel blij dat het branden gelukt is...tnx...nu het afspelen zonder eerst te branden nog...
 
waarschijnlijk omdat ze niet goed geordend waren , je dvd speler kan het zo niet uitmaken , of er zaten nog veel meer bestanden bij ,

dat de audio ts map leeg blijft is overigens normaal ,
 
Hoi Glitch

Tnx voor je bericht dus audio blijft altijd leeg.

Voor wat betreft het ordenen, ik zal het nooit weten denk ik, maar er werd mij verteld dat hij het concert van zijn maatje had gekopieerd die de opname had en als hij de cd erin deed werkte hij meteen.

Maar ik heb weer wat geleerd luitjes.
Tnx
gryz
H
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan