Geen geluid bij MIDI's

Status
Niet open voor verdere reacties.

HerrieM

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2004
Berichten
212
Ik krijg geen geluid bij midi files.
Ik heb XP met windows media player, winamp, quicktime alt, realplayer en vlc player geprobeerd. Geen van deze geeft geluid bij het afspelen van midi files. Bij de mixer staat dit kanaal wel open.
 
HerrieM zei:
Ik krijg geen geluid bij midi files.
Misschien heb je een soundfont/soundbank nodig, net als deze vraagsteller. :)
Had er ook nog nooit van gehoord, maar het is iets dat je op de cd-rom van je geluidskaart zou moeten kunnen vinden.
Of anders in de drivers-afdeling op de site van de fabrikant ervan.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Guus abc zei:
Misschien heb je een soundfont/soundbank nodig, net als deze vraagsteller. :)
Had er ook nog nooit van gehoord, maar het is iets dat je op de cd-rom van je geluidskaart zou moeten kunnen vinden.
Of anders in de drivers-afdeling op de site van de fabrikant ervan.

Guus.

Dat is zeker een begin. Ik krijg nu eindelijk geluid. Alleen ben ik nog niet tevreden over het geluidskwaliteit. Het klinkt allemaal als een oude mobiele telefoon. Of is dat een midi file eigenschap?
 
Het enige wat een midi-player doet, is het weergeven van de "aangereikte" samples/soundfonts op bepaalde momenten in een bepaalde toonhoogte met een bepaald volume.
Wanneer die van een inferieure kwaliteit zijn, zal het inferieur klinken.
Hoe beter de samples, hoe beter het "muziekje".
 
HerrieM zei:
Alleen ben ik nog niet tevreden over het geluidskwaliteit. Het klinkt allemaal als een oude mobiele telefoon. Of is dat een midi file eigenschap?
Zo klinkt het bij mij ook - een mechanisch geluid.
Een beetje als zo'n klein keyboardje met een ritmebox. :)
Maar zoals A.J. zegt, klinkt de ene midi inderdaad beter dan de andere - al zal ik niet gauw een hele avond naar midi gaan zitten luisteren, al klinkt het nog zo goed. :D

Guus.
 
Maar toch, ik kan je midibestanden laten horen die waanzinnig mooi klinken.
Die worden dan met een andere "player" afgespeeld, maar zijn erg goed en mooi.
Zo'n programma is bijvoorbeeld Reason van Propellerhead.
Het is en blijven midi-files in dat programma, alleen zitten er erg mooie samples etc etc et bij.
Maar goed, dat kost wel een paar centen natuurlijk.
 
Midi's speel ik altijd af met Winamp. Met deze instellingen:

attachment.php


Dan klinkt de midi, bijlage opslaan als *.mid, zoals de sample: bijlage opslaan als *.mp3. :)

Klik hier voor een sample van het originele nummer. ;)
 

Bijlagen

  • stone_temple_pilots_plush_sample.mp3.txt
    92,9 KB · Weergaven: 55
  • stone_temple_pilots_plush.mid.txt
    15,3 KB · Weergaven: 30
  • winamp_midi_configuration.gif
    winamp_midi_configuration.gif
    8,5 KB · Weergaven: 139
Laatst bewerkt:
attachment.php


Blijkbaar is, met DirectX waarschijnlijk, een software synthesizer geïnstalleerd. gm.dls: 08-01-99 / 3.440.660 bytes (General Midi DownLoadable Sounds). Uit de gmreadme.txt:
The GM.DLS file contains the Roland SoundCanvas Sound Set which is protected under the following copyright: Roland GS Sound Set/Microsoft (P) 1996 Roland Corporation U.S. The Roland SoundCanvas Sound Set is licensed under Microsoft's End User License Agreement for use with Microsoft operating system products only. All other uses require a separate written license from Roland.
Het staat in de map c:\windows\system32\drivers. In Winamp kan je het eventueel ook als costum dls instellen:

attachment.php


Dat klinkt zó veel beter dan die oude-mobiele-telefoon-piepjes. :)
 

Bijlagen

  • register.gif
    register.gif
    5,3 KB · Weergaven: 142
  • winamp_midi_configuration_directmusic_costum_dls.gif
    winamp_midi_configuration_directmusic_costum_dls.gif
    2,5 KB · Weergaven: 127
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan