omzetten mp3 naar wave

Status
Niet open voor verdere reacties.

hamy

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2004
Berichten
52
voor toneelproduktie wil ik in een mp3 bestand een wave bestand mengen, wie kan mij uitleggen hoe dit moet.
 
hoi kun je niet beter het wave bestand even omzetten naar mp3?(mijn mening is dat dat makkelijker is)

suc6

gr mike:thumb:
 
Ik zou het MP3 bestand omzetten naar wav.
 
Laatst bewerkt:
En wanneer je dat hebt gedaan kun je het in Audacity keurig mixen, knippen, plakken etc etc etc
Welke toneelproductie?
 
tja de een zet mp3 om naar wav, de ander juist wav naar mp3 ! Mijn vraag is dat ik graag een mp3 bestand wil omzetten naar wav. Is er iemand die mij kan uitleggen HOE ik dit moet gaan doen. De reaktie's tot nu toe zijn daar niet duidelijk in.
 
Vraag aan James

Je kunt hem toch ook openen in audacity, mengen etc. en dan saven als wave of MP3, net wat je leuk vind.

Eric.
 
of gewoon met Nero wegbranden als track van muziekcd........... (naar CD-RW en daarna terugkopieren naar de hdd)
 
Hamy,
Als het goed is heeft A.J. het juiste antwoord gegeven, Via Google kun je het progje Audacity vinden, downloaden en installeren. Je start vervolgens het programma en via Bestand/Openen, open je de gewenste mp3. Om naar WAV om te zetten ga je via Bestand/Voorkeuren, tabje Bestandsformaten je voorkeur bepalen (WAV dus) en vervolgens sla je geopende bestand (liedje) op.
Als je Nero hebt en daarbij ook de Nero Wave Editor dan kan het ook. Gaan ong. net zoals bij Audacity.
 
Eric_Daleboudt zei:
Je kunt hem toch ook openen in audacity, mengen etc. en dan saven als wave of MP3, net wat je leuk vind.

Eric.
Ja.... maar ik antwoordde op de vraag net boven mijn reactie, niet op de hoofdvraag van helemaal bovenaan. :p
In dit geval is het natuurlijk veel simpeler Audacity te gebruiken he :D
(James had de vraag bovenaan niet goed gelezen :confused: )
 
Ik werk nu een jaar of tig in de theaterbranche en om nu te zeggen dat MP3 in die wereld een algemeen geaccepteerd format is, is een understatement :D
Vandaar dat ik van TS wilde weten welke productie het is.
Mocht ik die kennen, dan kon ik hem veeeeeeeeeel verder helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan