van één DL dvd twee dvd's maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

goom

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2002
Berichten
302
Ik heb een muziek dvd die qua formaat op een dl dvd staat.
Nu wil ik deze op twee gewone dvd's zetten (uit kosten overwegingen) maar zodanig dat de eerste dvd niet midden in een nummer stopt.
Wie kan mij zeggen welk programma ik hiervoor moet gebruiken en welke stappen ik dan moet ondernemen?
 
dit kan met DVD Shrink.

Kies voor de optie Re-author. Je kunt zo de DVD chapters verdelen over 2 DVD's
 
Ja.

Je kan in DVD shrink (Engels voor verkleinen) een DVD ook comprimeren zonder dat je echt kwaliteitsverlies hebt. Ikzelf zie nooit verschil in kwaliteit op mijn toch redelijk grote TV.

Het beste kan je de menu's etc sterk comprimeren zodat je de hoofdfilm (Of concert in dit geval) zo orgineel mogelijk houdt.
 
ik wil niks verkleinen wil alleen de inhoud van een dl dvd over 2 dvd's branden
 
Shrinken kan op zich wel de oplossig zijn.

De menu comprimeer je naar 40% ofzo.
Je haalt de niet gebruikte audiostreams weg (vaak veel mb's !)

En wellicht kom je tot onder de 4,7 gig

Je kunt rustig tot 75% comprimeren in het geval van de hoofdfilm. Nauwelijks kwaliteitsverlies!

en anders...

re-author :)
 
Inderdaad, maar als je het persé op 2 DVD's wilt wie zijn wij om je tegen te houden :p Ik zie het voordeel er alleen niet van :confused: :)
 
de muziek dvd heeft een beveiliging waarmee dvd shrink versie 3.2 niet mee overweg kan zegt die

hoe kan ik dat oplossen?
 
goom zei:
de muziek dvd heeft een beveiliging waarmee dvd shrink versie 3.2 niet mee overweg kan zegt die

hoe kan ik dat oplossen?

eerst je DVD naar je HD schrijven met DVD-decrypter
 
ja en dan?
wil hem comprimeren tot 1 dvd
nu is die net iets te groot voor een dvd +r
en moet op een dl dvd gebrand worden
 
De geripte DVD kun je met DVD shrink weer openen en comprimeren.

In dvd Shrink kun je de optie kiezen openen van IFO file vanaf HD.

succes!
 
goom zei:
de muziek dvd heeft een beveiliging waarmee dvd shrink versie 3.2 niet mee overweg kan zegt die

hoe kan ik dat oplossen?

Je mag een kopie maken van een muziek DVD, maar je mag geen beveiligingen verwijderen, dus maar weer dicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan