puzzel maken van een foto

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
1.256
Hoi,

Ik heb weer eens een ideetje...maar ik krijg het maar niet goed uitgevoerd, misschien dat één van jullie mij kan helpen.

Ik wil een kaart maken met een foto erop die lijkt op een legpuzzel. Hoe krijg ik het voor elkaar om die puzzelstukjes te tekenen/maken? Als ik dat in Psp8 doe wordt het erg bibberig omdat ik dan de muis ingedrukt moet houden...het wordt dan niet mooi strak.
Het liefst zou ik ook nog zien dat bijv. 3 stukjes van die foto niet al 'klaar' zijn, maar los naast die foto liggen...ik doe er een voorbeeldje bij, misschien dat het dan duidelijker wordt.

Wie het weet mag het zeggen, alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    12 KB · Weergaven: 425
Nou, alvast bedankt hoor, ik ga eens kijken welke het goed doet. Je hoort nog van me.
 
@lollige,

Ik heb het doorgelezen, maar ik snap er niet veel van....ik moet toch 'iets' downloaden, of lees ik dat niet goed? In Psp8 staat bij 'effecten' niets van 'puzzelstukjes' of zoiets..

Kun je me verder op weg helpen?
 
@ huijb,

hmmm, mooi programma hoor, één ding is niet zo mooi::rolleyes: de prijs haha:p
flauw hè?
 
Thea41 zei:
@ huijb,

hmmm, mooi programma hoor, één ding is niet zo mooi::rolleyes: de prijs haha:p
flauw hè?
Is ook belangrijk dus zo flauw is het niet.;)
 
Maarre, ondertussen heb ik iets gevonden....:ik plak die witte puzzel van 'lollige' over de foto heen er met de achtergrondwisser haal ik het witte weg en zo blijfven alleen de contouren staan. Als ik het klaar heb, laat ik het hier wel even zien.
Moment...
 
bijlage puzzelfoto
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    29 KB · Weergaven: 531
Hardstikke mooi :thumb: Nu nog drie stukjes eruit.
 
Ja hè, ik ben er ook erg tevreden mee! En die stukjes krijg ik er ook nog wel uit, dacht ik....;)
 
mooizo!
btw: ik had het zelf ook niet met paintshop gedaan, want die heb ik niet:D en ik had je nog willen zeggen, gewoon ff die puzzelstukjes kopieren, die witte, dat wit als transparant instellen bij paint, rechts klikken met dropper op het juiste wit, en dan bij knippen transparant klikken, er overheen schuiven, en dat dan steeds opnieuw totdat ie compleet is ;-)
maarik zie dat het je gelukt is
Doaghe
lollige
 
Ik wil nog even een aanvulling geven op het bovenstaande:

In een andere thread werd mij doorverwezen naar 'Photofiltre', laat nu daar bij filters een puzzel in staan.....! Dan wordt het wel heel simpel........voor diegene die het nog nodig denken te hebben een aanrader!

http://www.photofiltre.com/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan