256 kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijke18

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2001
Berichten
22
Hai!

Graag zou ik een cd opstarten, maar het enige wat in beeld komt is:

Deze cd draait op 256 kleuren. Verander uw beeldscherm instellingen.

Maar hoe doe ik dit? Rechtermuisknop Desktop en dan Eigenschappen helpt mij niet veel verder. Kan het ook aan videokaart liggen?

Wie o wie weet het antwoord!!

Bedankt, Marijke
 
Geciteerd uit een help-bestand van Windows:

Schakelen naar 256 kleuren
Voor sommige spellen en andere programma moet het beeldscherm worden ingesteld op 256 kleuren. Daarnaast werken sommige programma's beter bij deze instelling. Bij veel programma's wordt het beeldscherm automatisch ingesteld op 256 kleuren zodra het programma wordt gestart. Als dit niet het geval is, voert u de volgende stappen uit om het beeldscherm om te schakelen zolang het programma of spel wordt uitgevoerd.

Klik op het bureaublad of in het menu Start met de rechtermuisknop op het spel of het programma dat u in 256 kleuren wilt uitvoeren. Klik vervolgens op Eigenschappen.
Klik op de tab Compatibiliteit.
Schakel het selectievakje 256 kleuren in.

Opmerkingen
Wanneer u het programma sluit, wordt de standaardkleurkwaliteit hersteld.
Probeer het programma in 256 kleuren uit te voeren als de verkeerde kleuren worden weergegeven of de vernieuwingsfrequentie van de afbeeldingen te laag is.
Als het programma in een klein venster in het midden van het scherm verschijnt, kunt u het venster vergroten door de schermresolutie tijdelijk te wijzigen. Volg hiervoor de voorgaande procedure, maar schakel in stap 3 het selectievakje Beeldschermresolutie van 640x480 in. Wanneer u het programma sluit, wordt de standaardresolutie hersteld.
Het tabblad Compatibiliteit is alleen beschikbaar voor programma's of spellen op de vaste schijf van de computer. Het is niet beschikbaar als het programma is opgeslagen op een diskette, cd-rom of netwerk.
Ik heb het nog niet uitgetest, maar het zou moeten werken.

[Edit] Er staat onderaan dat het niet geschikt is voor een cd-rom... Sorry, maar ik denk dat je er niet veel mee kunt.
 
Hai!

Nou, ik heb je raad opgevolgd en het werkt toch. Moest inderdaad eerst de info van de cdrom op de harde schijf zetten, maar daarna deed hij het prima! Bedankt hoor!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan