Outlook Express berichten exporteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jac Art

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Berichten
224
Geacht forum,

Binnenkort wordt mijn PC opnieuw geformateert. Om het een ander veilig te stellen heb ik een externe harddisk aangeschaft. Onder meer wil ik de berichten en adressen uit Outlook Express naar deze disk brengen. Mijn vraag is dan ook deze. Naar welke map worden de berichten en adressen geexporteert? Waar kan ik die vinden? Als ik dit namelijk weet dan kan ik deze map naar de externe HD kopieeren.

Ik zie met belangstelling uw reactie tegemoet!

met vriendelijke groeten,

Jac
 
hoi,

Met het programma e-backup kun je een backup maken van outlook express !

Als je pc weer helemaal klaar is kun je met dit programma de backup terugzetten en heb je al je gegevens nog!


Suc6
 
Als je naar EXTRA en dan OPTIES gaat en daar kiest voor tabblad ONDERHOUD en daar weer klikt op ARCHIEFMAP dan kan je zien waar hij het opslaat!
 
In de oplossing van Raymond moet je wel in de verkenner bij extra-mapopties- verborgen bestanden weergeven aanvinken anders ga je die map en bestanden niet vinden.
 
In de bijlage zie je hoe je een backup kunt maken en terug plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Geachte leden van het forum,

Dank voor de vele opties om berichten te exporteren. Ik heb alle mogelijkheden onderzocht.

1. Ik heb het programma E Backup geinstalleerd. Ieder uur maakt het nu een backup. Kijken hoe of dat werkt!

2. Paul-RT gaf ook een heel goede oplossing. Ik gebruik XP en derhalve heb ik "Op alle mappen toepassen" toegepast. Dit gaf echter geen soulaas. In de map Identities vond ik wel een lang nummer, maar daar achter geen Microsoft en Outlook Express. Derhalve een lege map.

3. Raymond Bos gaf aan om in Extra Opties Onderhoud de map te zoeken waarin de berichten naar toe gaan. Dit is juist! Enkel, het zijn dan .dbx bestanden. Deze kun je derhalve niet leesbaar maken. Als ik deze map nu regelmatig back-up naar de Externe Disk. Dan kan ik waarschijnlijk na het formateren van de PC harddisk weer terugzetten en weer in OE importeren??

Wellicht geeft het bovenstaande nog wat verdere suggesties.

Ik wacht het met belangstelling af!

met vriendelijke groet,

Jac
 
Paul-RT zei:
In de bijlage zie je hoe je een backup kunt maken en terug plaatsen.
Wat voor bestand is dit? Ik krijg alleen maar vierkantjes als tekst....
Joop
 
Het zijn die dbx bestanden die je nodig hebt.
 
Geacht forum,

Dank voor alle suggesties!

De DBX-bestanden kun je zichtbaar maken met het progje "OE view"!

Door de DBX-bestanden te backuppen naar de externe HD kun je na het formateren van de PC weer terugzetten en importeren in Outlook Express.

Nogmaals dank voor alle hulp!!!

met vriendelijke groeten,

Jac Art
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan