gekopieerde DVD's haperen in DVD speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rhye

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Berichten
62
Hallo,

Ik probeer sinds deze week DVD's te kopieëren.
Ik heb hier verschillende RIP- en edit programma's (DVD encrypter, DVDShrink, Smartripper) en brandprogramma's (NERO, DVD2one) voor gebruikt en ook verschillende DVD's (+R en -R), maar ik blijf steeds met hetzelfde probleem zitten:
Bij het afspelen op m'n DVD speler hapert de film op bepaalde plaatsen om vervolgens een stuk te skippen en verder te gaan met afspelen. Bij een nieuwe poging gebeurt op dezelfde plek weer precies hetzelfde.
Probeer ik de DVD op m'n computer (of die van iemand anders) af te spelen, dan hapert de film niet.
Speel ik vervolgens een DVD, die gebrand is op de computer van iemand anders, af in m'n DVD speler, dan zijn er ook geen problemen.

Ik ben bang dat m'n DVD speler hier het probleem is, maar vindt het vreemd dat originele DVD's of kopieën van een ander wel probleemloos draaien.
Heeft iemand misschien de verlossende tip voor mij?

Alvast bedankt,
Rhye
 
heb het zelfde probleem gehad.
het is grotendeels bij mij opgelost toen ik fuji dvd's gebruikte.had verschillende merken gebruikt zoals platium en tdk en sony.
maar het probleem bleef totdat ik op aanraden van iemand fuji dvd's gebruikte.
deze brand ik op de laagste snelheid.
als ik sneller brand met deze dvd's krijg ik het probleem weer terug.
dus brand zo langzaam mogelijk
 
Laatst bewerkt:
Haperen

Hallo
Ik had hetzelfde maar dan bij Cd branden. Bleek aan het stand by programma (energie beheer) te liggen . Toen ik alles op nooit gezet had hads ik geen problemen meer. Dus je kan het proberen om Stand by, monitor en vaste schijven op nooit te zetten. In ieder geval tijdens het branden.
Groeten Remmy111
 
ok

Ik heb hetzelfde probleem , nooit gedacht dat je het zo oplost ,
dat alles op nooit zetten dan :D

maar dat je op de laagste snelheid moet branden dat klinkt wel logisch ,
maar dan ff een vraagje , hoe doe je dat dan ???

hoe zet je , je dvd brander op de laagste snelheid ?
 
glitch2 zei:
Ik heb hetzelfde probleem , nooit gedacht dat je het zo oplost ,
dat alles op nooit zetten dan :D

maar dat je op de laagste snelheid moet branden dat klinkt wel logisch ,
maar dan ff een vraagje , hoe doe je dat dan ???

hoe zet je , je dvd brander op de laagste snelheid ?


in het brandprogramma kan je kiezen wat voor speed je wilt branden.

wat trouwens ook kan helpen is om je virusscanner, firewall en spyware progjes uit te zetten.
Maar pas wel op dat je geen verbinding kan maken met internet
 
vreemde oplossingen

nooit verwacht dat , dat soort dingen het probleem verhelpen , :D

net zoiets als slaan op je tv zodat ie het weer doet , :D
 
er kunnen allerlei programma's op de achtergrond lopen die het brandprocces kunnen verstoren.
en de dvd spelers zijn nogal gevoelig.
als je een film bijv. op de pc afdraaid heb je geen probleem maar zodra je die film in een dvd speler stopt geeft het bijv. problemen.
een dvd speler is veel gevoeliger voor brandfouten dan een dvd-romspeler
 
allemaal handige tips , je zou ze eigenlijk op een rijtje moeten zetten ergens op deze site , algemene tips categorie ofzo , :D
 
glitch2 zei:
nooit verwacht dat , dat soort dingen het probleem verhelpen , :D

net zoiets als slaan op je tv zodat ie het weer doet , :D

Slaan op de TV is geen oplossing.
Het verhelpt het probleem eventjes.
Deze tip is de oplossing.
Wanneer je langzamer brandt, brandt het dieper en zorgvuldiger.
Ik meen zelfs dat het in iedere manual van een brander staat.
 
hij hoeft alleen maar zo lang te doen todat de reclame begint

maar dus al die dure dvd branders , die 100 km per uur branden :D die zijn dus niet nodig
koop gewoon een langzame dan heb je de minste kans dat ie hapert , en koop dan ook gelijk ff wat geduld
 
glitch2 zei:
maar dus al die dure dvd branders , die 100 km per uur branden :D die zijn dus niet nodig
koop gewoon een langzame dan heb je de minste kans dat ie hapert , en koop dan ook gelijk ff wat geduld


die snelle dvd's kan wel makkelijk zijn.
als je bijv. spellen wilt branden, of software
maar moet hij in een dvd speler dan kan je het beste een langzame dvd nemen
 
Bedankt voor alle tips.
Ik ga ze 'ns uitproberen en laat nog wel weten of het gelukt is.
Ik dacht trouwens dat het bij het branden van een CD-ROM/DVD alleen belangrijk was dat de computer snel genoeg was om de brandsnelheid bij te houden qua aanleveren van de data.
Heb er nooit bij stil gestaan dat de kwaliteit van het branden ook beinvloed wordt door de snelheid.
 
Rhye,
Ik had ook jou ‘probleem’. De gegeven tips had ik ook al lang geprobeerd.
Voor alle duidelijkheid ik maak alleen een kopie (branden) vanaf een originele dvd.
Ik deed alles: alle programma’s sluiten, internet kabel uit, minimale compressie noem maar op.
Het resultaat: gebrande DVD hapert op een gegeven punt.
Waar het aan ligt: je dvd speler. Dat was bij mij wel het geval.
In de dure (merk) dvd speler haperde. In de PC niet.
Heb vervolgend gebrande dvd in een goedkope dvd speler gedaan. Voor mij onbekende merk, gekocht bij Gamma voor mijn jongste dochter, voor 30 euri. Merk = HE
Verassing = alle dvd’s worden perfect afgespeld.
Merk DVD speler in de grijze container en een extra HE DVD speler gekocht. Probleem opgelost:D
 
hmm ,

ok die dure merk dvd speler had je wel aan mij kunnen geven hoor , maar ok dan , :thumb:t
trouwens ik heb ook een best wel onbekend merk , het is een portable dvd speler die ik op mijn tv aansluit
werkt ook goed , geen happering in het beeld , mijn dure merk dvd speler die beneden staat daarintegen , hapert wel
 
Laatst bewerkt:
zonde van je dvd speler.
ik heb een philips dvd recorder R70 en die had ook dit probleem.
gebrande dvd's speelde hij niet goed af terwijl het bij kennissen wel goed ging (aldi dvd speler)
heb toen philips gebeld en legde dit aan hun uit.
zij ook dat een merk als philips dit niet goed kon terwijl een dvd speler van €25,- hier geen probleem mee hebt en dat terwijl de philips me toendertijd €300,- koste.
ik kreeg toen van hun automatisch de nieuwe firmware opgestuurd en die op de dvd recorder geinstaleerd.
sindsdien heb ik er geen last meer van.
ik moet wel merk dvd's nemen zoals philips en fuji.
heb ook nog platium gebruikt van de markt maar toen kwam de elende weer.
met de merken philips en fuji heb ik 100% goede films
 
zonde van je dvd speler.
ik heb een philips dvd recorder R70 en die had ook dit probleem.
gebrande dvd's speelde hij niet goed af terwijl het bij kennissen wel goed ging (aldi dvd speler)
heb toen philips gebeld en legde dit aan hun uit.
zij ook dat een merk als philips dit niet goed kon terwijl een dvd speler van €25,- hier geen probleem mee hebt en dat terwijl de philips me toendertijd €300,- koste.
ik kreeg toen van hun automatisch de nieuwe firmware opgestuurd en die op de dvd recorder geinstaleerd.
sindsdien heb ik er geen last meer van.
ik moet wel merk dvd's nemen zoals philips en fuji.
heb ook nog platium gebruikt van de markt maar toen kwam de elende weer.
met de merken philips en fuji heb ik 100% goede films
 
Ik wist niet dat je met firmware iets kan doen. Ik vraag me ook af als Japanse firma’s dat wel doen: service met firmware update.
In de laatste tijd zie je steeds meer dat Japanse firma’s vrij veel geld vragen zelfs voor een miezerige handleiding.
Bel ik bijv. Princess over mijn koffiezetapparaat, kan ik apparaat opsturen en krijg ik gratis een nieuwe. Bel ik B&O over mijn TV, krijg ik duidelijke uitleg en wordt onderdeel direct opgestuurd.
Maar bel in Haagtechno voor een handleiding van mijn Technics installatie (kwijt na verhuizing) dan vraagt men 25 euri voor.
Ik had al ± 10 DVD’s al weggegooid omdat ik dacht dat ik iets verkeerd deed. Steeds nieuwe programma’s proberen en steeds haperen. Toen ik ontdekte dat niet mijn PC maar de JVC de boosdoener was, had ik mijn buik gelijk vol van.
Maar goed ik kan JVC nog bellen over dat firmware verhaal aangezien mijn oudste dochter (op kamers) ook een JVC heeft. Ben benieuwd naar hun service.
 
Ik heb dit probleem ook .
De ene dvd wordt perfect afgespeeld terwijl van dezelfde serie de volgende dvd hapert of et soms helemaal niet doet.
Kan et niet zo zijn dat de brander ook een hoop doet. Ik heb nu een Aopen die was €35,- maar ik wil toch een plextor van €119,- kopen .
Het verschil zal toch wel ergens inzitten
 
paulusje zei:
Ik heb dit probleem ook .
De ene dvd wordt perfect afgespeeld terwijl van dezelfde serie de volgende dvd hapert of et soms helemaal niet doet.
Kan et niet zo zijn dat de brander ook een hoop doet. Ik heb nu een Aopen die was €35,- maar ik wil toch een plextor van €119,- kopen .
Het verschil zal toch wel ergens inzitten



Had er ook last van en heel soms nog wel.
weet zeker dat het aan mijn dvd speler legt.
bij mij speelde hij haperend terwijl hij bij kennissen en familie wel goed speelde.
sinds ik een firmware upgrade heb uit gevoerd is het al stukken beter geworden.
ook valt het op dat bij mij de fuji dvd's het beste doen.
heb verschillende merken geprobeerd maar het minste problemen heb ik bij dit merk.
je kan dus eens proberen om van merk dvd's te wisselen.
en ik brand zo langzaam mogelijk.
als ik op 8 speed ga branden dan heb ik voor 99% een haperende dvd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan